تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۱۱۶۷۰
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد (بخش هجدهم)

سرنوشت اصلاح‌طلبان بویراحمد در دستان «سید باقر موسوی‌جهان‌آباد»؟

۳
۱۰
سرنوشت اصلاح‌طلبان بویراحمد در دستان «سید باقر موسوی‌جهان‌آباد»؟
کبنا ؛گروه سیاسی:  فضا در بویراحمد کاملاً انتخاباتی است و بر شدت این فضای انتخاباتی هر روز افزوده می‌شود.
 بعد از تحرکات انتخاباتی اصولگرایان این حوزه این بار نوبت به اصلاح طلبان رسیده است تا دست به کار شوند تا حداقل از قافله حاشیه و نشست عقب نمانند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000411/nf00411670-1.jpg
 خروجی اصولگرایان اما یک تصمیم پر از حاشیه بوده است و بعید است که گزینه جایگزین تا آخر در صحنه بماند البته اگر همین حالا هم کنار نرفته باشد. این طیف در یک تصمیم پر مسئله اقدام به معرفی کریم فرخان به عنوان گزینه انتخاباتی خود نمود ولی این گزینه تا کنون مورد استقبال هیچ کسی از نیروهای سیاسی و حتی نزدیکان خود فرخان و اقارب خود هدایت کننده اصلی این طرح یعنی هدایتخواه قرار نگرفته است.
 بعد از این حرکت اصولگرایان، اصلاح طلبان بویراحمد نیز به تکاپو افتاده‌اند و برخی شروع به کاندید سازی کرده‌اند. البته قبل از این نیز برخی اصلاح طلبان تحرکاتی داشته‌اند ولی این تحرکات در روزهای اخیر شدت گرفته است. تا جایی که محمد بهرامی فعالیت‌های خود را بعد از یک دوره طولانی سکوت و بلاتکلیفی آغاز کرده است.
  در روزهای اخیر نیز گزارشاتی از آغاز جدی فعالیت‌های نیروهای تشکیلاتی این طیف با محوریت سید باقر موسوی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد در یکی از بدترین شرایطی که اصلاح طلبان کشور با آن روبرو هستند یعنی عدم اقبال عمومی تصمیم به حضور جدی در صحنه دارند و احتمالاً به خوبی می‌دانند که تصمیماتشان فاقد هر نوع قطعیت و دوامی می‌باشد چرا که سرنوشت تأیید صلاحیت‌های شورای نگهبان ابداً معلوم نیست.
 بعد از شکست محمد بهرامی در دور قبل با وجود حمایت برخی از اصلاح طلبان و پدید آمدن دو دستگی در میان این طیف این احتمال می‌رفت که بهرامی صحنه انتخابات را برای همیشه ترک کرده است ومضافا که وی نیز در طی مدت طولانی که از عمر دولت می‌گذرد نتوانسته است یک موقعیت مدیریتی برای خود دست و پا کند.
 ظن کنار رفتن بهرامی فضای مناسبی برای شروع فعالیت‌های قوام فروزان یکی از نزدیکترین نیروهای سیاسی به باقر موسوی را فراهم آورد. فروزان از ابتدای سال جاری فعالیت خود را جسته و گریخته شروع کرده بود و تاکون نیز این فعالیت‌ها ادامه دارد. همزمان از مدت‌ها قبل گمانه‌ها از احتمال حضور محمد علی وکیلی در بویراحمد حکایت دارد که البته گفته می‌شود وکیلی این موضوع را منوط به دعوت و حمایت تمام قد اصلاح طلبان فعال شهرستان کرده است.
  در چنین فضایی جمعی از اصلاح طلبان بویراحمد به دیدار رهبر معنوی خود یعنی سید باقر موسوی رفته‌اند تا اولاً روشن شود که با وجود همه اتفاقات در قبل و انتقادات به عملکرد باقر موسوی وی همچنان نقش اول و تعین کننده برای این جریان در بویراحمد دارد و در ثانی برنامه آنها برای انتخابات جدی است و قصد دارند این بار یک نیروی مستقل را معرفی نمایند.
  این اتفاق احتمال زیاد با نیت عبور از زارع طراحی شده است و اصلاح طلبان که قبل از این در دور قبلی از او عبور کردند این بار می‌خواهند این عبور را شکل جدی‌تر و رسمی‌تری ببشخند هر چند در همان دور قبل نیز جمع زیادی از این اصلاح طلبان بویژه کسانی که در حوزه مدیریت حضور دارند از زارع حمایت کردند و بسیار بعید است که آنها به راحتی زارع را تنها بگذراند.
 بنابراین صرف حضور زارع سبب خواهد شد بخشی از آراء آنها پیشاپیش از دست رفته باشد. هم چنین حضور مهدی روشنفکر مدیریت بخش زیادی از آرا بویژه آرا متعلق به برخی مناطق و بخش‌های استان که معتقدند در طول دوره‌های قبل مورد اجحاف قرار گرفته‌اند از دست اصلاح طلبان خارج کرده است و تلاش برای جذب آرا در آن مناطق بسیار سخت خواهد بود.
  همین عوامل است که اصلاح طلبان را به این تصمیم رسانده است که آنها راهی جز درگیر کردن باقر موسوی در این موضوع ندارند.
 محمد بهرامی، قوام فروزان، اردوان ایزدپناه و محمد علی وکیلی چهار چهره‌ای هستند که باقر موسوی و اصلاح طلبان اعلام کرده‌اند یکی از میان آنها برای ورود به عرصه رقابت معرفی خواهد شد.
 شرایط برای آمدن مجدد بهرامی بسیار سخت است مضافاً که موسوی در دور قبل نه تنها از وی حمایت نکرد که صریحاً در مقابل وی قرار گرفت و فعالیت‌های تاثیرگذاری علیه بهرامی و به نفع زارعی داشت.
 وکیلی بی میل به حضور در بویراحمد نیست وی شرایط سخت اصلاح طلبان برای تهران را می‌داند اما اعتبارش برایش مهم است و نمی‌خواهد وارد قماری شود که شانس پیروزی‌اش وابستگی زیادی به اما و اگر دارد. سرنوشت تلخ هدایتخواه در بویراحمد درس عبرت جلوی چشم وکیلی است.
 قوام فروزان اگر چه شرایط خود را مناسب و خوب می‌داند ولی جذب حمایت موسوی و همراهی اصلاح طلبان کار بسیار سختی است. در این میان نام یک چهره جدید نیز دیده می‌شود و آنهم اردوان ایزدپناه است که خیلی‌ها شانس وی را برای معرفی بیشتر از بقیه می‌داند. ایزدپناه برادر شهید کرامت الله ایزدپناه و معاون دانشگاه علوم پزشکی در دولت اصلاحات است.
هم چنین گفته می‌شود نستور درخشنده پور هم جز گزینه‌هایی است که قرار است مورد بررسی قرار گیرند و در صورت دارا بودن شرایط رأی آوری به عنوان گزینه این جریان معرفی شود.
با این اوصاف هیچ دورنمای روشن و امیدبخشی از تأیید صلاحیت هیچ کدام از این نیروها دیده نمی‌شود و نکته جالب آن که چهار تن از این گزینه‌ها دارای هم پوشانی منطقه‌ای با زارع هستند که بیشترین نفع را به روشنفکر یک از فعالترین و جدیترین نامزدهای این روزهای انتخابات می‌رسانند.
 در دور قبل اقداماتی برای حمایت موسوی از روشنفکر در جریان بود و احتمال حمایت رسمی موسوی از روشنفکرز وجود داشت که در آخرین لحظات تصمیم تیم موسوی بر حمایت از زارعی قرار گرفت. برخی نزدیکان موسوی می گویند وی در این دور نیز نگاه منفی نسبت به روشنفکر نداشت ولی برخی دلایل سبب شد موسوی وارد فرآیند معرفی و حمایت از یک نامزد کاملاً اصلاح طلب شود.
  اگر چنین اتفاقی یعنی معرفی یک گزینه سیاسی و جریانی صورت گیرد می‌تواند به تلطیف فضای کاملاً قوم زده بویراحمد که همه چیز و بویژه فاتحه خوانی ها و فضای مجازی را با تحرکات قومی آمیخته کرده است کمک کند ولی به شرطی که این جریان صرفاً با پرچم جناحی حرکت کند و مسائل و وابستگی‌های «ککاگری» و «هالو خرزایی» را در پشت صحنه بگذارد و اجازه ندهد مسائل قومی در جلوی صحنه زیاد به چشم بیاید.

----------------------------------------------------------------------
قسمت پنجم [چهره های جدید انتخابات بویراحمد]
قسمت هفتم[ انتخابات استانی]
قسمت نهم [موحد]
قسمت دهم [عدل هاشمی پور]

قسمت یازدهم[محمدعلی وکیلی]
قسمت دوازدهم [اصلاح طلبان کهگیلویه]
قسمت سیزدهم [تاجگردون می آید]
قسمت پانزدهم [ حکمیت اصولگرایان]
قسمت هفدهم [اصلاح طلبان کهگیلویه و اجماع]
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
موسوی هنوز دلش با جمهوری اسلامی است و این کارها رو انجام میده که اصولگراها پیروز بشن
بیان واقعیت
Canada
عزیزان توجه داشته باشید حضور جناب دک فرخیانی قطعی است و هم اکنون نباید فصا را انتخاباتی کرد و مطمئن باشید بهترین گزینه اصولگرایان بوده و طی چند روز آینده فعالیت اصلی شروع خواهد شد و برنده قطعی انتخابات خواهد بود . در ضمن الان 7 ماه مانده به شروع رای گیری است و زمان زیادی است و 3 ماه قبل از روز انتخابات فعالیتهای اصلی شروع خواهد شد .
دهقان
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار آبکی وهدف هم جز تخریب دکتر بهرامی چیز دیگری نبود .وباید به این باور برسیم که اصلاح طلبان بدون بهرامی یعنی شکست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1