تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۱۱۵۲۰
کبنا از متن و حاشیه تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید کهگیلویه گزارش می دهد

وقتی «پرواز» در پرده سخن می‌گوید! / مرز تعامل «اتابک» با «هاشمی پور» کجا خواهد بود؟ / چرایی حضور منطقیان و کامرانی در معارفه فرماندار جدید!

۱۰
۱
وقتی «پرواز» در پرده سخن می‌گوید! / مرز تعامل «اتابک» با «هاشمی پور» کجا خواهد بود؟ / چرایی حضور منطقیان و کامرانی در معارفه فرماندار جدید!
کبنا ؛مراسم تودیع معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان کهگیلویه صبح امروز (سه شنبه 8 مرداد ماه 98) با حضور سید علی پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و با حضور اقشار مختلف مردم و چهره‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در محل سالن آمفی تئاتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد. (کلیک کنید)
در حالی مدیر کل سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، امروز در تودیع نیکبخت خالصانه‌ترین و خاضعانه‌ترین سلام‌ها را تقدیم حضار در سالن می‌کرد که دیگر  از آن صلابت سخنش و شعار برخورد با مدیرانی که نعل وارونه می‌زنند و خلاف برنامه‌های دولت عمل می‌کنند، همان سخنانی که در تاریخ 1 مردادماه 97 در معارفه علنی نیکبخت (پس از معارفه خصوصی) در شورای اداری کهگیلویه مطرح کرده بود (کلیک کنید)، هیچ خبری نبود!
  علی پرواز که در این جلسه (8 مردادماه 98) تنها چپ و راست از حضار می‌خواست برای سلامتی نیکبخت صلوات و درود بفرستند، تازه یادش آمده بود که دینی بر گردنش سنگینی می‌کند و آن هم  تشکر و قدردانی از برادر عزیز و ارزشمندش علی پوزش بود که البته باعث تلخند و اعتراض‌های برخی حضار در گوشه‌ای از سالن نیز شده بود!
  پرواز که سعی داشت بار اصلی جلسه را به دوش فیلی معاون عمرانی استاندار بیندازد تا شاید زیر هجمه نگاه‌های منتقد از یک سال بلاتکلیفی کهگیلویه رهایی یابد، گفت: با کسب اجازه از  معاون محترم امور عمرانی در استانداری که سخنران اصلی و مسوول اصلی این مراسم هستند به اختصار مطالبی را عرض می‌کنم.
 وی با بیان اینکه در حقیقیت یک سال مورد هجمه بودم و نمی‌دانستم چه طور از خود دفاع کنم، عزیزان زیادی از کهگیلویه تماس می‌گرفتند تشر می‌زدند، گفت: اما از مطالب مطرح شده از سوی نیکبخت بسیار خوشمان آمد و باری را از دوش من برداشتند.
پرواز با بیان اینکه ««دوستان در پرده میگویم سخن، گفته خواهد شد به دستان نیز هم» افزود: مگر می‌شود من مدیر دولت بدون ضابطه، بدون شاخص و مقررات، بدون توجه به سیاست‌های اعلامی دولت اعمال مدیریت کنم!
وی افزود: بدون تردید تا هستیم به عنوان دفتر سیاسی نسبت به پیگیری سیاست‌های اعلامی دولت تدبیر و امید ذره‌ای کوتاهی نخواهم داشت.
مدیر کل سیاسی استانداری گفت: امیدوارم که فرصتی باشد که از توان نیکبخت و تجربه و تخصص او متناسب با توانمندی وی در استان استفاده شود و امیدوارم اتابک هم در قامت و تراز فرماندار دولت تدبیر و امید ظاهر شود.
پرواز سعی کرد با سرودن اشعار و در پرده سخن گفتن، فضا را تلطیف کند و آخر سر هم بی آنکه هیچ اشاره‌ای به دلایل نامهربانی خود با نیکبخت و بلاتکلیفی کهگیلویه کند بیاناتش را به اتمام رساند!
جعفر نیکبخت فرماندار سابق کهگیلویه در مراسم تودیع خود هم ناگفتنی‌ها را گفت و اظهار کرد: «مدیریت بنده را باید مدیریت نامهربانی‌ها نامید و هنوز هم ادامه دارد.
این نامهربانی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ویژه حوزه سیاسی شروع شد و نامهربانی تا جایی ادامه پیدا کرد که درگیری لفظی هم داشتیم.
حدوداً سه چهار ماهی ارتباط من با حوزه سیاسی استاندار قطع بود وفقط در جلسات برای هم سری تکان می‌دادیم که نامهربانی نماینده محترم هم اضافه شد و بنده این دوران رادوران مدیریت نامهربانی‌ها نامیدم.»
ولی برخی معتقد بودند صادق نبودن نیکبخت در حوزه سیاسی باعث شد حمایت اصلاح طلبان و نماینده کهگیلویه را از دست دهد که البته این موضوع از سوی هیچ منبع رسمی تأیید نشده است.
نیکبخت در یک سال مدیریت خود در کهگیلویه بازدید از پروژه‌های شهرستان، بازدید از روستاها و دیدار با مردم را اولویت کاری خود قرار داد.
 نیکبخت بود که معارضات 30 ساله بازار روز دهدشت را گشود، پروژه گازرسانی به قلعه رئیسی و چاروسا را با رفع معارضات پیش برد هرچند برخی دیگر سعی دارند از این خدمات دولت به نفع خود بهره برداری سیاسی کنند.
در دوره نیکبخت بود که به بانوان بها داده شد و سه پست مدیریتی به بانوان رسید.
 هرچند نقدهایی بر نیکبخت وارد بود ولی باید گفت محاسن او بیش از نقدها بود، اگرچه وضعیت او بلاتکلیف بود ولی مدیران شهرستان از وی حساب می‌بردند همچنین کم گویی و گزیده گویی، رسانه‌ای بودن، حمایت از محیط زیست و منایع طبیعی، حمایت‌های مالی محرمانه از محرومان طبق شنیده‌های نزدیکان، رک گویی، حفظ آرامش در بخش‌ها و...از ویژگی‌های بارز نیکبخت بود که وی را از بقیه متمایز می‌کرد.
معاون عمرانی استاندار نیز در این آئین با اشاره به پیگیر بودن، دلسوز و پردغدغه بودن و با صداقت بودن نیکبخت در مدت فرمانداری کهگیلویه اظهار کرد: به نیکبخت اصرار کردیم بماند ولی خودش به نتیجه رسید که بهتر است در منطقه نباشد.
فیلی همچنین با اشاره به پیگیری و اصرار استاندار جدید برای ماندن نیکبخت در کهگیلویه، گفت: ولی نیکبخت اصرار کرد جا به جا شود از طرفی دانشگاه علوم پزشکی هم به خدمات او نیاز دارد که یکی از مسولیت های مهم دانشگاه علوم پزشکی را به عهده خواهد گرفت تا از خدمات او بهره ببریم.
حضور یا به تعبیری لشکر کشی چهره‌های سیاسی کهگیلویه در این این آئین هم از دیگر حواشی بود.
محمود منطقیان که در مقایسه با لاهوتی بیشتر با رسانه‌ها گفت و گو می‌کند و در آئین تودیع و معارفه برخی مدیران هم شرکت می‌کند امروز نیز در معارفه حضور داشت.
گفته می‌شود شاید منطقیان با حضور خود قصد داشت که انتصاب اتابک را به خود نسبت دهد تا همان داستان تکراری بیشتر بودن قدرت طیف خودش نسبت به لاهوتی را به رخ بکشد!
چرا که گفته می‌شود او معتقد است، مردم قدرت طیفش را در حمایت نکردن از کامرانی و حمایت کردن از رستاد دیدند و چنان از قدرت می‌گوید که گویی ککش هم نمی‌گزد که هیچ اتحادی بین اصلاحات کهگیلویه حاصل نمی‌شود و از سرگردانی و سینه زنی جوانان اصلاح طلب به دور خود بسی خرسند است!
از سوی دیگر کامرانی کاندیدای معرفی شده مجمع انتخابات گذشته و کاندید احتمالی این دوره از انتخابات که همچنان نمی‌خواهد عدم مقبولیت خود نزد بسیاری از اصلاح طلبان را باور کند هنوز فعال است و در جلسه‌ها حضور دارد.
ناگفته نماند، کامرانی پیشتر گفته بود که قصد گفت‌وگو با منطقیان زیر درخت کناری را داشته که وی نپذیرفت!
رضا دهبانی پور و صدوقی از دیگر چهره‌های سیاسی و اصلاح طلب بودند که در این آئین حضور داشتند.
علیرضا اتابک فرماندار جدید کهگیلویه نیز در معارفه خود حرف‌های جدی را زد و بدون نام بردن از طیف خاصی درب فرمانداری را به روی همه احزاب سیاسی باز دانست و گفت: این اطمینان را می‌دهم که انتخابات در کمال امنیت و عدالت برگزار شود.
وی همچنین نماینده شهرستان را ظرفیتی برای شهرستان دانست که مدیر باید از این طرفیت برای توسعه شهرستان استفاده کند.
به گزارش کبنا، امید می‌رود این بهره بردن از ظرفیت نماینده شهرستان نهایتاً به دخالت‌های بیش از حد نماینده در کار دولت، عزل و نصب‌ها و تصاحب خدمات دولت خلاصه نشود!
با توجه به گسترده بودن سایه محرومیت بر کهگیلویه و بخش‌ها انتظار می‌رود فرماندار جدید همانگونه که خود هم گفت از دیشموک، چاروسا، آجم و دیگر مناطق محروم شروع کند و با مردم بنشیند.
-----------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
نام شما

آدرس ايميل شما

سوق
Iran, Islamic Republic of
درود. واقعا حیف شد که نیکبخت رو حذف کردند خدا میداند که نیکبخت تمام حقوق خود رو به مردم فقیر اختصاص داده بود میدان یه روز تعطیل به منطقه ضرغام اباد در چندتا خونه فقیر رفته از 500هزار تومان تا یک میلیون هدیه داده از جیب شخصیش که خداوند نگهدارش باد باز هم حیف شد حیف
تلخند
Iran, Islamic Republic of
پرواز خودش هم نمیدونه چی میگه
اخه ادم چطو روش میشه بگه دولت تدبیر و امید
کدوم تدبیر
کدوم امید.
تدبیری که حتی سم مورچه برا کشاورز ان وجود نداره
امیدی که تمام جوانان مانند پیران پژمرده و ناامید و افسرده اند.
جناب پرواز خوبیت نداره
خواهشن نگو تدبیر و امید .
مدیری که تو باشی باید هر سه ماه یه با فرماندار عوض بشه.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ماشااله پرواز یه دوره اصولگراست یه دوره اصلاح طلبه
تو شهر قم اصولگرا بود تو یاسوج اصلاح گراست حتما سال بعد اصولات اصلاحتیه
ل
Iran, Islamic Republic of
یه بویر احمدی بعد از مدتها امد گرمسیرخدمت کند کهگیلویه ای ها نگذاشتنش اما همه دهدشتی ها ادارات یاسوج را تصاحب کرده انداز زمان موحد وبزرگواری وحالا هم حاجی عدل
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز بویراحمد فقط یاسوج وسیسخت نیست ،بیشتر جمعیت بویراحمد در کهگیلویه قرار دارند.
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم موسوی فرماندار لنده سربازی رفته باشد چون خوب خبردار !!!!!! می ایستد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اتابک منصوب نماینده هست بنابراین معلومه که طبق دستور ایشون عمل کند!!!!!!!!!!!!
منطقیان در تلاش هست که اتابک رزا قبضه کند ! به عبارتی رقابت بر سر تصاحب اتابک بین عدله و منطقیان!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
افسوس
کار ما به کجا کشیده شده است
در جلسات مسولین در مورد چه مسائلی صجبت می شود ؟
گدامیک از این حرف ها ، درد مردم است . نتیجه همین است که می بینیم بقول لری :
خرا خرد و برا برد .
Iran, Islamic Republic of
اتابک یک سری به منطقیان رای داد و یه سری هم به لاهوتی حالا این سری بنظر با هاشمی باشد هم اشکال نیاره چون ما نیرو ی اصلاح طلبی که دو طیف اون را قبول داشته باشند را نداریم .
رحمتیان
Iran, Islamic Republic of
جناب اتابک دوست قدیمی و گرانقدرم انتصاب شما را به سمت فرمانداری شهرستان کهگیلویه تبریک عرض مینمایم
و توفیق روز افزون شما را از درگاه احدیت خواهانم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1