کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا؛

دم خروس از شورای برنامه‌ریزی بیرون زد/ چرا «یزدان‌پناه» حساس شده بود!/ اکوانیان پاسخ «یزدان‌پناه» و «شاهرخ کناری» را داد

6 مرداد 1398 ساعت 14:38

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز مطابق تبصره 2 ماده 10 امور اراضی جهاد کشاورزی می‌تواند با حضور و هماهنگی نماینده محترم و دادستان و مشاورین انتظامی راسا اقدام به تخریب و قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مسقف نماید و خاک را به حالت اولیه برگرداند.


در شورای برنامه‌ریزی روز گذشته (شنبه 5 مرداد 98) در خصوص تغییر کاربری اراضی استان حرف‌های زیادی زده شد تا جایی که حساسیت‌های «پرویز یزدان‌پناه» بر روی اراضی کشاورزی باعث تعجب مسئولان استان شد، حتی رسانه‌ها، علوم پزشکی استان را به عنوان متولی جهاد کشاورزی معرفی کردند اما شنیده‌های کبنانیوز نشان می‌دهد که این حساسیت به درخواست تغییر کاربری یکی از مسئولان مرتبط بوده، گفت‌وگویی با اکوانیان انجام داده‌ایم در ادامه می‌خوانید:

سعادت اکوانیان مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با کبنا به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان واکنش نشان داد و گفت: امور اراضی جهاد کشاورزی بالاترین حساسیت ممکن را روی تغییر کاربری اراضی کشاورزی دارد.
وی بیان کرد: از هر صد درخواست جهت تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بیش از 90 مورد پس از بازدید اولیه به دلیل درجه خاک یک یا دو بودن (حتی گاها درجه 3) در بدو درخواست توسط کارشناسان مدیریت امور اراضی رد می‌گردند.
اکوانیان تصریح کرد: بقیه موارد پس از تکمیل پرونده و گرفتن استعلامات 13 گانه و دریافت موافقت‌نامه اصولی توسط اداره متولی جهت بررسی و تعیین تکلیف اراضی یا نوع کاربری موردنظر به کمیسیون امور زیربنایی استان به ریاست معاونت محترم امور عمرانی استاندار ارجاع و در صورت موافقت به شورای برنامه‌ریزی استان به ریاست استاندار محترم جهت تعیین تکلیف ارجاع داده می‌شود.
وی گفت: در صورت تأیید و موافقت در هر دو کمیسیون یادشده جهت صدور مجوز در کمیسیون تبصره 1 ماده 1 امور اراضی مطرح و پس از طی روند قانونی و پرداخت حق‌وحقوق دولت نسبت به صدور مجوز از طریق سامانه دولت الکترونیک اقدام می‌گردد. این موارد در حالی است که سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب توسعه طرح‌های گردشگری بوده و امور اراضی جهاد کشاورزی مجری موافقت‌های صورت گرفته در کمیسیون های یادشده است.
اکوانیان خاطرنشان کرد: دوستان منتقد نسبت به حساسیت‌های جهت تغییر کاربری واقف می‌باشند، چراکه یکی از مدیران کل منتقد درخواست تغییر کاربری در قالب اتاق نگهبانی و دیوارکشی به میزان 1300 متر داشته که به علت جلوگیری از خرد شدن اراضی از تغییر کاربری ایشان مخالفت به عمل آمد.
وی گفت: امور اراضی دارای حفظ کاربری، اصلاحات ارضی، هیئت هفت‌نفره واگذاری طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی (ماده 2 و 21)، رفع تداخلات ماده 54 و ... همگی دارای کمیسیون های مستقل و قوانین و مقررات خاص و تخصصی بوده و به همین آسانی تغییر کاربری صورت نمی‌گیرد.
وی بیان کرد: در خصوص فرمایشات دکتر کناری فرماندار محترم شهرستان بویراحمد در مورد وجود تعداد فراوانی گردشگری‌های غیرمجاز، با بررسی‌های به‌عمل‌آمده در شهر و محدوده شهر؛ به‌عنوان‌مثال گردشگری و خدمت رفاهی‌های آبشار و جاده مهریان ارتباطی با حوزه کاری امور اراضی ندارند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز مطابق تبصره 2 ماده 10 امور اراضی جهاد کشاورزی می‌تواند با حضور و هماهنگی نماینده محترم و دادستان و مشاورین انتظامی راسا اقدام به تخریب و قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مسقف نماید و خاک را به حالت اولیه برگرداند.
وی تصریح کرد: همچنین ساخت سازهای غیرقانونی مسقف، پس از تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی از طریق پیگیری نیروهای حقوقی این مدیریت منجر به صدور حکم بر اساس ماده 3 حفظ کاربری مبنی بر قلع‌وقمع و پرداخت جزای نقدی تا سه برابر بهای اراضی به قیمت روز زمین، کاربری جدید متخلف خواهد شد.
اکوانیان در انتها گفت: در این زمینه از حمایت آقای کرمی و دادستان محترم استان تشکر فراوان می‌نمایم، چراکه نه‌تنها همگام با ما بلکه جلوتر از ما مسائل را رصد می‌کنند و کمک‌ها و پیگیری‌های ایشان باعث کاهش 70 درصد ساخت‌وسازهای غیرقانونی شده است.
 


کد مطلب: 411434

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411434/دم-خروس-شورای-برنامه-ریزی-بیرون-زد-چرا-یزدان-پناه-حساس-شده-اکوانیان-پاسخ-شاهرخ-کناری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1