تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۱۱۴۳۴
در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا؛

دم خروس از شورای برنامه‌ریزی بیرون زد/ چرا «یزدان‌پناه» حساس شده بود!/ اکوانیان پاسخ «یزدان‌پناه» و «شاهرخ کناری» را داد

۱۰
۱
دم خروس از شورای برنامه‌ریزی بیرون زد/ چرا «یزدان‌پناه» حساس شده بود!/ اکوانیان پاسخ «یزدان‌پناه» و «شاهرخ کناری» را داد
کبنا ؛در شورای برنامه‌ریزی روز گذشته (شنبه 5 مرداد 98) در خصوص تغییر کاربری اراضی استان حرف‌های زیادی زده شد تا جایی که حساسیت‌های «پرویز یزدان‌پناه» بر روی اراضی کشاورزی باعث تعجب مسئولان استان شد، حتی رسانه‌ها، علوم پزشکی استان را به عنوان متولی جهاد کشاورزی معرفی کردند اما شنیده‌های کبنا نیوز نشان می‌دهد که این حساسیت به درخواست تغییر کاربری یکی از مسئولان مرتبط بوده، گفت‌وگویی با اکوانیان انجام داده‌ایم در ادامه می‌خوانید:

سعادت اکوانیان مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با کبنا به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان واکنش نشان داد و گفت: امور اراضی جهاد کشاورزی بالاترین حساسیت ممکن را روی تغییر کاربری اراضی کشاورزی دارد.
وی بیان کرد: از هر صد درخواست جهت تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بیش از 90 مورد پس از بازدید اولیه به دلیل درجه خاک یک یا دو بودن (حتی گاها درجه 3) در بدو درخواست توسط کارشناسان مدیریت امور اراضی رد می‌گردند.
اکوانیان تصریح کرد: بقیه موارد پس از تکمیل پرونده و گرفتن استعلامات 13 گانه و دریافت موافقت‌نامه اصولی توسط اداره متولی جهت بررسی و تعیین تکلیف اراضی یا نوع کاربری موردنظر به کمیسیون امور زیربنایی استان به ریاست معاونت محترم امور عمرانی استاندار ارجاع و در صورت موافقت به شورای برنامه‌ریزی استان به ریاست استاندار محترم جهت تعیین تکلیف ارجاع داده می‌شود.
وی گفت: در صورت تأیید و موافقت در هر دو کمیسیون یادشده جهت صدور مجوز در کمیسیون تبصره 1 ماده 1 امور اراضی مطرح و پس از طی روند قانونی و پرداخت حق‌وحقوق دولت نسبت به صدور مجوز از طریق سامانه دولت الکترونیک اقدام می‌گردد. این موارد در حالی است که سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب توسعه طرح‌های گردشگری بوده و امور اراضی جهاد کشاورزی مجری موافقت‌های صورت گرفته در کمیسیون های یادشده است.
اکوانیان خاطرنشان کرد: دوستان منتقد نسبت به حساسیت‌های جهت تغییر کاربری واقف می‌باشند، چراکه یکی از مدیران کل منتقد درخواست تغییر کاربری در قالب اتاق نگهبانی و دیوارکشی به میزان 1300 متر داشته که به علت جلوگیری از خرد شدن اراضی از تغییر کاربری ایشان مخالفت به عمل آمد.
وی گفت: امور اراضی دارای حفظ کاربری، اصلاحات ارضی، هیئت هفت‌نفره واگذاری طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی (ماده 2 و 21)، رفع تداخلات ماده 54 و ... همگی دارای کمیسیون های مستقل و قوانین و مقررات خاص و تخصصی بوده و به همین آسانی تغییر کاربری صورت نمی‌گیرد.
وی بیان کرد: در خصوص فرمایشات دکتر کناری فرماندار محترم شهرستان بویراحمد در مورد وجود تعداد فراوانی گردشگری‌های غیرمجاز، با بررسی‌های به‌عمل‌آمده در شهر و محدوده شهر؛ به‌عنوان‌مثال گردشگری و خدمت رفاهی‌های آبشار و جاده مهریان ارتباطی با حوزه کاری امور اراضی ندارند.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز مطابق تبصره 2 ماده 10 امور اراضی جهاد کشاورزی می‌تواند با حضور و هماهنگی نماینده محترم و دادستان و مشاورین انتظامی راسا اقدام به تخریب و قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مسقف نماید و خاک را به حالت اولیه برگرداند.
وی تصریح کرد: همچنین ساخت سازهای غیرقانونی مسقف، پس از تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی از طریق پیگیری نیروهای حقوقی این مدیریت منجر به صدور حکم بر اساس ماده 3 حفظ کاربری مبنی بر قلع‌وقمع و پرداخت جزای نقدی تا سه برابر بهای اراضی به قیمت روز زمین، کاربری جدید متخلف خواهد شد.
اکوانیان در انتها گفت: در این زمینه از حمایت آقای کرمی و دادستان محترم استان تشکر فراوان می‌نمایم، چراکه نه‌تنها همگام با ما بلکه جلوتر از ما مسائل را رصد می‌کنند و کمک‌ها و پیگیری‌های ایشان باعث کاهش 70 درصد ساخت‌وسازهای غیرقانونی شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند ستاد
Iran, Islamic Republic of
بعضی از مدیران در حوزه هایی که پای منافعشان در میان است تلاش بیشتری نسبت به حوزه مورد مدیریت خود نشان می دهند یکی از این مدیران ، مدیریت را به برادرش و پسر خاله اش واگذار نموده و خود به دنبال منافع شخصیش در جهاد و شهرداری افتاده است
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
اقای اکوانیان اینطور شما میگی نیست اگر بستگان و دوستان شما باشند مشکلی ندارند. سعی کن با مردم واقعیت را بگوید
Iran, Islamic Republic of
چرا روی کتاب میخوانی و میگویی ؟شما که یک ساله هنوز سرپرست هستید و مدرک شما کاردانی علمی کاربردی هست و مطمعنا با اون که دردوران گذشته در امور اراضی داده اید. هم گویای این موضوع هست .خواهی رفت .
مین مین
Iran, Islamic Republic of
بنده شما رو نمیشناسم ولی مطمینم اگر شما جرات داشته باشید خودتون رو معرفی کنید و حاضر باشید به یک مناظره تسلط بر حوزه کاری و جدیت در حل مشکلات با اقای اکوانیان حتما شکست خواهید خورد
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
حواسش به همه جا هست الا دانشگاه ، یک سوال دارم به برادرت و پسر خاله ات چه پستی داده ای در بین مشاورانت چند نفر اصلاح طلب انتخاب کردی به آزمایشگاه برادرت چه امتیازی دادی
مهرزاد بهروزی
Iran, Islamic Republic of
دولت این دوره خرابیهای زیادی به بار اوورد
شما هم ادم این دولتی هستید که ساعت 11 سرکارش حضور داره با این نمیخواد خودتونو نشون مردم بدید هر که ندونه ما خوب میدونیم دیگه اینقد کشورمون نابود نشده که بوجود بیارید . در ضمن انگشترتم به مدل موهات نمیاد یا به قول این دهه میگن .اینم بهت بگم تا میتونی این چند ماه حال کن که تو دوره بعدی انشاله راننده هم نمیشی
جهادی
Iran, Islamic Republic of
اکوانی جان قضیه عسل چیه؟اداره را چکار کردی؟
Iran, Islamic Republic of
جناب اکوانیان .خودت هم کاملا واقف هستی چرا فعلا سرپرستی .اینده خواهی دید
علی احسان
Iran, Islamic Republic of
تو که شرایط احراز پست مدیریت امور اراضی را مطابق با بخشنامه ها و قوانین وزارت جهاد نداشته و ندارید و به همین دلیل است که بیش از یک ساله که حکم شما سرپرستی بوده و هر کاری می کنید حکم شما تایید نمیشه
حمید
Iran, Islamic Republic of
جهاد خو سراسر دهدشت نه نه طیبی گرفتش
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1