تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۱۱۱۷۸
کبنا خبر می‌دهد

دیدار حسن نوروزی با آیت‌الله آمیر احمد تقوی / نوروزی: آمیر احمد تقوی از مفاخر کهگیلویه و بویراحمد است

۱
۰
دیدار حسن نوروزی با آیت‌الله آمیر احمد تقوی / نوروزی: آمیر احمد تقوی از مفاخر کهگیلویه و بویراحمد است
کبنا ؛حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و امیر رئوف مدیرکل صدا و سیمای استان با آیت‌الله میراحمد تقوی موسس حوزه علمیه دهدشت دیدار کردند.
به گزارش کبنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه و جمعی از مسئولان استان با آیت‌الله آمیر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه دهدشت و از بزرگان دینی و معنوی استان، در دهدشت دیدار کردند.
نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گزارشی از وضعیت استان ارائه داد و اظهار کرد:
آمیر احمد تقوی، یکی از مشاهیر کهگیلویه و بویراحمد است که حقیقتاً ایشان از مفاخر استان‌مان به شمار می‌رود.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمیر احمد تقوی در دوران‌های مختلف، در همهٔ فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی نقش مثبت و انکار ناپذیری داشته‌اند.
امیر رئوف با تقدیر از تلاش‌ها، مجاهدت و از خودگذشتگی های این عالم فرهیخته و با اشاره به اینکه، علما و روحانیان از پیشتازانِ عرصه فرهنگی و دینی و فرهیختگانِ واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند افزود: حجت الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی، در فضای قبل از انقلاب با به خطر انداختن جان خود، به مکتب مقدس اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی خدمت کرد.
وی همچنین، با اشاره به اینکه تکریم و پاسداشتِ زحمات و خدمات چندین ساله این عالم ربانی، ضروری است ادامه داد: علما و روحانیان بزرگ ایران اسلامی، از جمله میراحمد تقوی، از روی تعهد، دلسوزی، در ساحت اسلام و دین، با فریادی رسا و گوشی شنوا، زبان گویای مشکلات مردم و جامعه بوده و در ادامه نیز خواهند بود.
آیت‌الله آمیراحمد تقوی خواندن، نوشتن، عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد مرحوم آقا شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و درسال ۱۳۲۸ عازم نجف اشرف شد.
وی در نجف اشرف از محضر بزرگانی چون آقا شیخ محمد علی، آقا شیخ علی رشتی، آقا میرزا کاظم تبریزی، آقاسید جلیل یزدی، آقاسید عباس مهری، آیت‌اله حاج سید اسدالهی مدنی، آیت‌اله شیخ علی اصغر اراکی، آیت‌اله سید علی سیستانی استفاده کردند.
در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و در وطن خود کهگیلویه که از محروم‌ترین نقاط کشور بود سکونت گزید و همه وجود خود را وقف ترویج دین و ارشاد مردم کرد.
روزهای ورود ایشان به منطقه مقارن با اجرای سیاست‌های آمریکایی انقلاب سفید بود.
با آغاز انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، همه آمال خود را در تحقق این انقلاب می‌دید، بنابراین همه وجود خود را یک‌سره درخدمت ترویج آن قرارداد.
پس از انقلاب نیز هم خود را متوجه تأسیس و استقرار نهادهای انقلابی و افزون بر این جلب توجه اولیای امر و به نیازهای اساسی و گسترده این منطقه کرد.
با تأسیس مدرسه علمیه ولی عصر (عج) دهدشت به تربیت طلاب همت گماشت و در تربیت طلاب روشی سختگیرانه دارند و حاصل این روش تربیت ده‌ها طلبه فاضل و متعهد است.
از آثار وی می‌توان مختصری از خاطرات، در آینه وجدان، مجموعه نامه‌ها و اعلامیه‌ها نام برد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیران کل حضور دسته جمعی داشتند، کبنا جان چرا نوروزی جان را تیتر کردی...!!!
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1