تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۱۱۰۶۱
کبنا عملکرد شهرداری یاسوج را در گفت‌وگو با نستهن مقدم بررسی کرد

شاخ کابوس «نستهن مقدم» شکسته شد / جذب نیروهای تخصصی در دستور کار / یاسوج معروف به کارگاه عمرانی/ مدیران به دنبال کاهش عوارض/شهرداری با طعنه‌ای عقب نشینی نمی‌کند

۱
۰
شاخ کابوس «نستهن مقدم» شکسته شد / جذب نیروهای تخصصی در دستور کار / یاسوج معروف به کارگاه عمرانی/ مدیران به دنبال کاهش عوارض/شهرداری با طعنه‌ای عقب نشینی نمی‌کند
کبنا ؛بدهی‌های میلیاردی شهرداری یاسوج شاید کابوس جدی نستهن مقدم شهردار شهر بود. او که از ابتدا این مسئولیت را برعهده گرفت، می‌دانست باید شاخ غول بدهی‌های میلیاردی را بشکند و پاسخ مناسبی هم برای کارهای غیرکارشناسی در شهرداری داشته باشد که میراث برجا مانده از گذشتگان بود. اما مقدم که ترجیح می‌دهد آرامش خود را حتی در مواقع تنش زا حفظ کند، گاهی برای دفاع از زحمات و تلاش‌های کارکناش عصبانیت را چاشنی کارش می‌کند. اما اینکه الان شهرداری یاسوج به کارگاه عمرانی معروف شده است، دسترنج مقدم و تیمش هست که باید به خوبی از آن مراقبت شود.
نستهن مقدم شهردار یاسوج علاوه بر پرداختن به مسائل و کارهای عمرانی شهرداری در مدت 22 ماه حضورش به برخی نامهربانی‌ها هم گریزی زد و گفت: من با طعنه‌ای عقب نشینی نخواهم کرد.
وی در ابتدای صحبت‌هایش به فعالیت‌های عمرانی شهرداری یاسوج گریزی زد و افزود: برای تسهیل در وضعیت ترافیک، دسترسی آسان‌تر مردم به بیمارستان امام سجاد و مسیر جاده شیراز پل چهارم بشار که از پروژه‌های خوب شهرداری است اجرا شد که قبل از حضورم در شهرداری پیشرفت حدود 30 درصدی داشته اما در حال حاضر این پروژه 90 درصد پیشرفت دارد.
وی عنوان کرد: در حال بارگذاری تیرهای پل هستیم و چون این پروژه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرداری یاسوج است و با کیفیت خوب و بدون نقض در حال اجرا است امیدواریم در آینده نزدیک بهره‌برداری و در اختیار مردم استان و شهر یاسوج قرار گیرد.
این مسؤول به دیگر اقدامات در حوزه کاهش ترافیک استان اشاره کرد و گفت: سامانه پایش تصویری یکی دیگر از اقدامات خوب شهرداری یاسوج است، ضمن اینکه طرح جامع ترافیک شهر یاسوج نیمه دوم سال 98 به شورای ترافیک ارسال می‌شود که در این طرح برای وضعیت ترافیکی مرکز استان ظرف 15 تا 20 سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به مبلمان شهری افزود: شهرداری یاسوج در حوزه مبلمان شهری و فضای سبز اقدامات خوبی داشته است در این خصوص 150 هزار متر مکعب اصلاح چمن صورت گرفته است البته در مجموع فضای سبز مناسب با اقلیم ایران نیست.
شهردار یاسوج خواستار توجه شرکت توزیع نیروی برق به روشنایی در سطح شهر یاسوج شد و  تصریح کرد: شهرداری خدمات خوبی به شهروندان ارائه می‌کند اما متاسفانه بخشی از این سرمایه حیف و میل می‌شود بیش از 300 چشمه بهداشتی داریم اما در مقاطعی مانند عید فطر با مشکلاتی مواجه می‌شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر بدهی شهرداری یاسوج گفت: بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری یاسوج بوده که بخشی پرداخت شده و بخش دیگری به زودی پرداخت می‌شود، بدهی شهرداری به نیروی انسانی شهرداری در سال‌های ۹۰ تا ۹۵، ۱۵ میلیارد تومان بود که پرداخت شد.
بهره‌برداری از ۶۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی شهرداری یاسوج
 نستهن مقدم  گفت: لازم است دستگاه‌ها هر چند وقت یکبار عملکرد خود را برای مردم بیان کنند که رسانه‌ها بهترین انعکاس دهنده خدمات شهرداری است.
شهردار یاسوج به اقدامات شهرداری در سطح شهر اشاره کرد و گفت:  در همین دوره کاری ۲۲ ماهه حوادث زیادی را در شهر یاسوج شاهد بودیم که بر عملکرد ما تاثیر داشت مثل سیل، زلزله که تهدیداتی را به همراه داشت اما  همکاران ما در سیل که تهدیدی بود خاطرات خوبی را در اذهان مردم و مسافران به یادگار گذاشتند.
وی عنوان کرد: در جلسات مرکزی سازمان شهرداری‌، هنر شهرداری‌ها پرداختن به حقوق جاری است اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه، شهرداری نه تنها از پس هزینه برآمد بلکه توانست منشا کارهای مختلفی در حوزه فرهنگی، عمرانی و مدیریت شهری شود.
این مسوول عنوان کرد: در سال ۹۸  با مشارکت همکاران توانستیم به نهضت‌ها جامعه عمل بپوشانیم و گام‌هایی در حوزه زیرساختی و فرهنگی برداریم.
مقدم با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی تحت عنوان یاسوج کارگاه عمرانی داریم،گفت: مهمترین آن  پروژه‌ اتصال پل مهریان به پل سوم بشار است که امروز ۲۸ سال از آن می‌گذرد که در حال حاضر ۸۰ درصد توافقات و آزادسازی آن انجام شده است که امیدواریم در آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
این مسوول با اشاره به هزینه‌کرد ۴۲ میلیارد تومان اعتبار در پروژه‌های شهرداری یاسوج در سال ۹۷ گفت: ۸ میلیارد در حوزه آسفالت هزینه شده و یکصد هزار متر مربع اسفالت صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: در سه ماهه سال جاری ۲۵ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید که در شهر یاسوج چندین اکیپ آسفالت را انجام می‌دهند و وقفه‌ای در نهضت آسفالت انجام نشده که آسفالت بسیار با کیفیتی است.
مقدم با اشاره به اینکه در سال‌های قبل شهروندان معبر سالمی را شاهد نبودند،گفت: ۵ هزار متر مربع پیاده‌روی در حال انجام است و ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع جدول‌گذاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۱۱۵ متر مربع به فضای سرویس بهداشتی اضافه شده، افزود: در یک سال و سه ماه حداقل ۶۷ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید که امیدواریم در سال جاری بیش از یکصد میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری برسد.

اجرای هفت پروژه عمرانی در یاسوج با بیش از431  میلیارد ریال طی سه ماهه سالجاری
مقدم اظهار کرد: در سه ماهه نخست سالجاری هفت پروژه عمرانی بزرگ از جمله خیابان 45 متری
بنسجنان - شرف آباد - دولت آباد، اجرای پل، آسفالت معابر، پیاده روسازی، جدول گذاری، احداث کانال دفع آبهای سطحی و  احداث سرویس بهداشتی با اعتباری به میزان 431 میلیارد و 900 میلیون ریال در این شهر اجرا شده است.
 وی با بیان اینکه  پل چهارم و تقاطع  غیرهم‌سطح امام سجاد به متراژ 3 هزار متر مربع  اجرا شده است، گفت: در حال حاضر این پروژه با اعتباری به میزان 155 میلیارد ریال که هم‌اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 شهردار یاسوج  ابراز کرد: خیابان 45 متری بنسجنان - شرف آباد - دولت آباد به متراژ پنج هزار متربا اعتباری به میزان 177 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی  65 درصد از دیگر اقدامات صورت گرفته طی این مدت است.
 مقدم ادامه داد: آسفالت معابر شهری به متراژ 170 هزار متر مربع با اعتباری به میزان 84 میلیارد ریال، اجرای پیاده روسازی به متراژ پنج هزار متر مربع با اعتباری به میزان چهار میلیارد ریال  و اجرای 6600 متر جدول گذاری با اعتباری به مبلغ 9 میلیارد و 300 میلیون ریال از جمله پروژه های عمرانی این شهر است.
 شهردار یاسوج به دیگر اقدامات صورت گرفته طی این مدت اشاره و خاطرنشان کرد: احداث کانال هدایت آبهای سطحی به طول 220متر با اعتباری به میزان یک میلیارد و 100 میلیون ریال و همچنین احداث 115 متر مربع سرویس بهداشتی در سطح شهر یاسوج با اعتباری به میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال از کارهای صورت گرفته است.
پرداخت 15 میلیارد تومان از بدهی های شهرداری یاسوج
نستهن مقدم بدهی‌های میلیاردی شهرداری یاسوج را کابوس و معضل جدی خود می‌دانست و بیان داشت: باتوجه به تحریم های ظالمانه و سال اقتصادی بدی که در سال ۹۷ پشت سر گذاشتیم، شهرداری توانست هم از پس هزینه های روزمره ی خود بر بیاید، هم در سال بد اقتصادی که درآمدهای شهرداری با چالش های زیادی روبه رو بود بخشی از بدهی های خود را پرداخت کند و کارهای مختلفی در حوزه های مختلف خدماتی، عمرانی، فرهنگی و حوزه های مدیریتی صورت گرفت.
مقدم بیان داشت: بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بدهی سنوات قبل شهرداری یاسوج بوده که بخشی از آن طی 22 ماه گذشته پرداخت شد.
وی بیان کرد: بدهی های پرداخت شده شهرداری به نیروهای انسانی بابت مطالبات سال‌های ۹۰ تا ۹۵، پرداخت بخشی از مطالبات تیم فوتبال و پیمانکاران بوده است.
جمع آوری متکدیان از شهر یاسوج/ شهردار: هیچ مجوز جدیدی برای دکه‌ در شهر یاسوج به کسی ندادیم
 نستهن مقدم  با اشاره به عدم ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: جلسات متعددی برای جلوگیری از ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان به ساخت و سازها خدمات ارائه نکنند.
شهردار یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری متکدیان خیابانی و کودکان کار در دستورکار شهرداری یاسوج است حتی مکان لازم با همکاری بهزیستی برای نگهداری متکدیان مشخص شده است.
وی بیان کرد: شهرداری یاسوج پروژه نقاشی دیوارها را در دست انجام دارد که از همکارانم خواستم در این پروژه کودکان کار که بخشی از آنها دانش‌آموزان هستند را به همراه خود ببرند تا آنها کار نقاشی دیواری  را فرا گیرند و شاهد حضور آنها در چهار راه‌ها و معابر که خطراتی را به دنبال دارد نباشیم.
این مسوول عنوان کرد: جمع‌آوری وانت بارها کار سخت، پیچیده و خسته کننده‌ای بود اما از سطح شهر جمع‌آوری شدند.
مقدم با اشاره به آمار بالای سازه‌های موقت در استان گفت: هیچ مجوز جدیدی برای دکه‌ در شهر یاسوج به کسی ندادیم اما جابه‌جایی دکه‌ها وجود داشته است.

پیشرفت 80 درصدی در بازگشایی طرح ۴۵ متری یاسوج/ بخشی از مسیر بزودی زیر بار ترافیک می رود
 شهرداریاسوج گفت:بازگشایی معبر ۴۵ متری شرف آبادتوافق ۸۰ درصدمعارضات برای اجرای طرح ۴۵ متری یاسوج - زیرتل که بزرگترین خیابان طرح تفصیلی شهر یاسوج است، در دستور کار قرار گرفته و حدود ۸۰ درصد توافق های لازم با معارض های محلی برای آزاد سازی این طرح انجام شده است.
مقدم افزود: عملیات اجرایی این طرح به طول پنج کیلومتر و عرض ۴۵ متر از بنسنجان شروع و با عبور از مناطق شرف آباد، دولت آباد و بخشی از زیرتل به جاده ساحلی قبل از پل سوم بشار متصل می‌شود.
وی با بیان اینکه کاهش بار ترافیکی، تسریع و تسهیل در عبور و مرور از مهمترین اهداف اجرای این طرح در شهر یاسوج است اضافه کرد:طرح پل چهارم بشار در ۲ سال گذشته تنها ۳۰ درصد پیشرفت کاری داشت اما با تلاش کارکنان شهرداری این طرح هم اکنون با  ۹۰ درصد پیشرفت کاری درحال اجرا است.
وی افزود: این معبر مواصلاتی به طول پنج کیلومتر میدان انقلاب شهر یاسوج را به پل دوم رودخانه بشار متصل خواهد کرد و تحول چشمگیری را در زمینه تعدیل بار ترافیکی شهر یاسوج و نیز رفاه حال شهروندان و مسافرانی که از "پایتخت طبیعت ایران" عبور می کنند، ایجاد خواهد کرد.
مقدم مجموع هزینه های زیرساختی سال گذشته شهرداری یاسوج را افزون بر ۴۲۰ میلیارد ریال اعلام کردو گفت: در راستای ارتقاء زیرساخت های شهری گام های قابل توجهی برداشته شد.
نستهن مقدم افزود: ۱۷۰ هزار متر مربع آسفالت در سال جاری در شهر یاسوج اجرایی شده است.
وی افزود: در چند نقطه از یاسوج همزمان و بدون وقفه کار آسفالت انجام میدهیم ، و تفاوت آن با آسفالت های قبلی در کیفیت آن است که زیر نظر آزمایشگاه
مکانیک خاک هستند،که مکمل اینکار کار خط کشی آنها است که مناقصات انجام شده است و این نقیصه هم برطرف خواهد شد.
شهردار یاسوج با اشاره به نقش آموزش در ارتقای بهره وری نیروی انسانی، عنوان کرد: در مرکز آموزش و پژوهش شهرداری به صورت روزانه و هفتگی دوره های آموزشی برگزار می شود.
وی بیان کرد: انتظار می رود با تغییر در قوانین استخدامی دست ما را در جذب نیروهای توانمند و تخصصی باز شود.
مقدم با بیان اینکه بخشی از نیروی تخصصی شهرداری به علت قراردادی بودن نمی توانند در عرصه های مدیریتی خدمتت کنند، بیان کرد: انتظار می رود با اصلاح قوانین نیز در این راستا زمینه استفاده از ظرفیت این افراد متخصص فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه مردم استان توانایی مالی چندانی برای پرداخت عوارض را ندارند، عنوان کرد: مدیران کل ما نیز به دنبال کاهش این عوارض یا پرداخت نکردن آن هستند.
مقدم بیان کرد: انتظار می رود مدیران کل دستگاه های اجرایی با پرداخت به موقع عوارض ما را در عمران و آبادانی شهر یاری کنند.
شهردار یاسوج با انتقاد از اینکه نسبت به خیلی از رویدادهای استان که از سوی مسئولان در شهر یاسوج اتفاق می افتد بی خبریم، گفت: شهردار کلیددار یک شهر است و می طلبد مسئولان از ظرفیت این نهاد برای اجرا و برگزاری هرچه بهتر برنامه های خود استفاده کنند.
مقدم با اشاره به برگزاری “پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین” با مشارکت ۲۵ استان در یاسوج، خاطرنشان کرد: در چند روز برگزاری این آیین تمام ظرفیت خود را برای اجرای بهتر این جشنواره به کار گرفتیم و این مورد تنها بخشی از تلاش های شهرداری یاسوج است.
شهردار یاسوج خواستار کمک و همکاری با این نهاد شد و افزود: کنده کاری های انجام شده در بعضی مناطق شهری تنها موجب هدررفت بیت المال است که باید مسئولان مربوطه در این راستا با دقت بیشتری اقدام کنند.
وی در خصوص مشکلات مالی و نبود تجهیزات کافی برای اطفای حریق در سطح شهر اشاره کرد و گفت: نیازمند تامین اعتبار لازم برای رفع این مشکلات هستیم‌.
مقدم ضمن گلایه از بوروکراسی اداری در مسیر سرمایه گذاران، تاکید کرد: انتظار می رود مسئولان کارگروه های سرمایه گذاری را جدی بگیرند تا گردشگری شهری رونق یابد.
وی خواستار بازنگری طرح تفصیلی شهر یاسوج شد و گفت: بدون این بازنگری ادامه ارائه خدمت به مردم با مشکل رو به رو می شود.
مقدم خواستار توجه کمیته سیما و منظر شهری به شهرسازی شد.
وی با اشاره به وجود آرای قضایی متعدد، تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه قضا نگاه ویژه ای به پرونده های شهرداری داشته باشند و شعبه خاص این پرونده ها تشکیل شود.
مقدم افزود: با اجرای یک رای حدود ۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری بازگشت و حداقل حقوق ۵ ماه معوقه کارکنان پرداخت شد.
وی در خصوص الحاق مناطق اطراف شهر یاسوج، گفت: انتظار می رود هرچه زودتر این کار انجام و همزمان منابع لازم برای خدمات رسانی مطلوب به مردم منطقه پیش بینی شود.
مقدم خواستار تشکیل اتاق فکر بحران در استان شد و تاکید کرد: بدون شک با راه اندازی این اتاق فکر می توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

گدایی در «یاسوج» به شیوه‌های نوین رسید/ با متکدی گری برخورد می شود
شهردار یاسوج متکدیان را از عوامل مخل نظم و انضباط عمومی دانست و گفت: اداره اجرائیات شهرداری در راستای حفظ حقوق شهروندی و رعایت حریم‌های اجتماعی متکدیان و دستفروشان به عنوان مصداق بارز سد معبر را جمع آوری می‌کند.
 مقدم افزود: شیوه‌های متکدیان در گدایی تغییر یافته و حتی نوین شده که می‌باید قانون مربوط به دو دهه قبل ساماندهی متکدیان بر اساس واقعیت‌های امروز تغییر یابد.
وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی ریشه و علل مختلفی دارد و در واقع یک سازمان یا نهاد به تنهایی نمی‌تواند با این پدید و ناهنجاری مقابله کند.
مقدم با  تشریح ابعاد تکدی گری تصریح کرد: در شهر یاسوج تکدی گری به شیوه فردی انجام می‌گیرد ولی متکدیان مهاجر همچون کولی‌ها به شکل گروهی و خانوادگی گدایی می‌کنند که مشکلی را بوجود می‌آورند.
وی افزود: ماموران اجرائیات شهرداری طبق قانون و در چهارچوب وظایف خود در یک اقدام ضربتی معابر، میادین و چهار راه‌های شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کردند.
مقدم اظهار داشت: پلیس انضباط شهری به تنهایی نمی‌تواند با متکدیان کلاش مقابله کند و برای این کار نیاز به همراهی مردم و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر دارد.

سرعت گیرها
نستهن مقدم در خصوص وضعیت سرعت‌کاه‌ها گفت: حذف سرعت‌کاه‌ها از مطالبات جدی مردم و شهروندان خصوصا در محلات شهر یاسوج است که آسیب‌های زیادی به مردم وارد کرده است.
شهردار یاسوج اظهار کرد: برای کاهش سرعت، سرعت‌گیرهایی در سطح معابر شهری و جاده‌های اصلی شهر یاسوج ایجاد کردیم که رنگ‌آمیزی و نصب علائم راهنمایی در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه سرعت‌گیرها به چند دلیل حذف نمی‌شوند، گفت: تا زمان نصب دوربین‌های پایش تصویری و همچنین اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و ارتقاء فرهنگ رانندگی سرعت‌‌گیرها حذف نمی‌شوند.
این مسوول عنوان کرد: به سرعت‌گیرها نیاز داریم و تا زمانی که حقوق شهروندی در سرعت مجاز رانندگی رعایت نشود حذف نخواهد شد و شهرداری با طعنه‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار
ضمن خداقوت
پل بیمارستان امام سجاد ع
نیاز فوری به لاین عبور عابر پیاده بصورت حتمی وصددرصد برای رفتن وبرگشتن دارد لطفا لاین عابر پیاده طراحی شود
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1