تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۱۱۰۴۱
شفیع رحیم پور پیمانکار پروژه راه اصلی یاسوج سی سخت در گفت‌وگو با کبنا:

مشکل آفرینی اسناد خزانه برای پیمانکاران/ پیمانکارها ورشکسته شده‌اند/ اعتبارات عمرانی گوشت قربانی است

۳
۰
مشکل آفرینی اسناد خزانه برای پیمانکاران/ پیمانکارها ورشکسته شده‌اند/ اعتبارات عمرانی گوشت قربانی است
کبنا ؛شفیع رحیم پور پیمانکار پروژه راه اصلی یاسوج سی سخت در گفت‌وگو با کبنا گفت: طی 19 ماه گذشته هیچ اعتباری دریافت نکرده‌ایم. 30 سال کار می‌کنیم، اسناد خزانه را به تاریخ سال 1400 می‌زنند. این مشکل من به تنهایی نیست. مشکل همه پیمانکاران است.
وی در ادامه گفت: قبلاً اسناد خزانه نداشتیم در دوره دولت تدبیر و امید اسناد خزانه ایجاد شد و در پی آن بسیاری از پیمانکاران ورشکسته شدند یا تغییر شغل داده‌اند. تورم بازار 40 درصد است. دولت 15 درصد سود روی اسناد خزانه می‌گذارد بنابراین پیمانکارها نمی‌توانند ادامه دهند.
رحیم پور ابراز کرد: جاده زیربنا و زیرساخت توسعه است. هر منطقه‌ای رشدش در احداث جاده است. بخصوص با وجود حوادثی که در جاده‌ها اتفاق می افتد و در هر چند دقیقه یک نفر کشته می‌شود. انتظار ما این است که مهندسین و ادرات یک مرتبه و یک نقشه استاندارد و اصولی طراحی کنند پیش بینی 100 سال آینده را بکنند، نه اینکه فقط براساس اینکه یک اعتبار محدودی وارد استان شود، طرحی بیاورند که نقاط حادثه خیز را بردارند دوباره دو کیلومتر جلوتر مشکل داشته باشد. یا عرض جاده استاندارد نیست، یا قوص جاده استاندارد نیست، یا شیب استاندارد نیست.
رحیم پور تصریح کرد: آیا مردم ما مثل مردم استان فارس و اصفهان حق دارند در جاده چهار بانده تردد کنند، تصادف نشود و با خانواده‌شان نابود نشوند. الان این استان‌ها یک جاده ندارند که ماشین‌ها در یک باند عبور و مرور کنند.
وی در رابطه با قطع درختان در پروژه‌های راه سازی اظهار کرد: انتظار هست یک بار یک نقشه راه طراحی شود 5 کیلومتر اصولی طراحی شود. ما نمی‌خواهیم طبیعت را بخاطر اجرای جاده خراب کنیم. ولی اعتبارات عمرانی محدود است و ساده‌ترین راه این است که درخت‌ها قطع شوند. در حالی که در کشورهای پیشرفته بجای اینکه درخت قطع شود روی طبیعت پل می‌زنند. ولی می‌توان سه برابر درخت‌هایی که قطع شده زیرنظر محیط زیست و منابع طبیعی درخت کاشته شود.
وی تصریح کرد: در قرارداد هم قید شده است که به ازای هر قطعی درخت هزینه کاشت 3 نهال به منابع طبیعی پرداخت شود. هیچ کدام از درخت‌های قطع شده در اختیار پیمانکار قرار نمی‌گیرد بلکه همه اینها به اداره منابع طبیعی تحویل داده می‌شود. اداره منابع طبیعی این درخت‌ها را می‌فروشد و پول آن به حساب خزانه واریز می‌شود.
رحیم پور گفت: اعتبارات عمرانی هم مثل گوشت قربانی است. وقتی دولت کم می‌آورد از اعتبارات عمرانی می زند. کارمند دولت حقوقش آخر سال و به موقع پرداخت می‌شود. بطور مثال اگر 15 میلیارد برای اعتبارات عمرانی تصویب شده است، در واقعیت امر یک میلیارد هم به عمران تخصیص نمی‌یابد. حق ما نیست بعد از 30 سال بخاطر پرداخت نشدن پولمان بدهکار باشیم و در خانه آرامش روانی نداشته باشیم. یک پروژه 20 میلیاردی برداریم و بعد از 26 ماه هنوز یک ریال به ما پرداخت نشود.  این‌ها مشکلات همه پیمانکاران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

الکس
Iran, Islamic Republic of
این خونه چوبی در عکس رو‌ با درختان قطع کرده درست کردن؟ اقای پیمانکار عزیز درسته طلبکاری و پولت رو ندادن ولی حق نداری تلافیشو رو درخت ها و طبیعت دربیاری
مرادیان
Romania
واقعاً مهندس رحیمی پور عملگراست
احسنت بر شما
ا ک چرام
Iran, Islamic Republic of
مهندس رحیم پور انسان کم نظیری است
بسیار اخلاق مدار و منصف
کاش همه پیمانکاران مثل ایشون بودند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1