کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست فعالین اقتصادی با اعضای کمیسیون برنامه و مجلس مطرح شد

دو دستاورد مهم سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به کهگیلویه و بویراحمد؛ تصمیم ویژه برای راه‌آهن یاسوج و آزاد راه

6 ارديبهشت 1398 ساعت 12:32

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و دنا در مورد اهم موضوعات مطرح شده در جلسه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یاسوج گفت: سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه برای شهرستان بویراحمد و دنا دو دستاورد مهم داشته است که یکی از آنها مصوب شدن اعتبارات برای فاز دوم پروژه راه آهن اقلید-یاسوج است.


نشست فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (جمعه 6 اردیبهشت ماه 98) نشست فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و به ریاست غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم رشت در این نشست بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بالایی دارد و با این همه زیبایی‌های طبیعی که دارد حیف است آن را نادیده بگیریم، باید پیش از رفتن از این استان کاری شاخص و اساسی برای این استان انجام دهیم. و باید یک یا دو پروژه مهم و حیاتی استان از جمله راه‌آهن و یا آزادراه‌های استان را به صورت ویژه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دستور کار قرار دهیم. [تشویق حضار]
جعفرزاده در ادامه گفت: شاید آقای تاجگردون این مسئله را عنوان نکندو  روی‌شان هم نشود این را عنوان کند، ولی ما می خواهیم طرح خوبی را برای این استان مطرح و نهایتاً تصویب و در تهران آن را پیگیری کنیم.
جعفرزاده بیان داشت: اعتبارات برای پروژه راه آهن اقلید-یاسوج، یکی از اقداماتی است که برای این استان اهمیت دارد و لازم است در تهران نماینده های استان نیز پیگیری کنند تا اعتبارات مصوب شود.
زارعی نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: طول راه آهن ۱۴۰کیلومتر است که 20 کیلومتر اول واگذار شد، راه آهن اقلید یاسوج در فاز اول 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  عملیات زیر سازی تمام شده و پل به طول صد متر انجام شده، همچنین پایه‌های آن آماده است قول دادند 20 کیلومتر دوم را به مناقصه بگذارند که حمایت شما باعث می‌شود این کار بهتر جلو برود و‌ مرحله دوم اجرایی شود، باید به صورت مشترک این کار را انجام دهیم. همچنین در بودجه سال 98 برای فاز اول 20میلیارد تومان برای طرح مصوب شده است.
تاجگردون در ادامه گفت: وقتی‌که می‌خواستیم پروژه راه‌آهن اقلید-یاسوج را شروع کنیم، بنده و آقای «علی‌محمد بزرگواری» نماینده سابق کهگیلویه بزرگ اعتبار دو شهرستان گچساران و کهگیلویه را روی‌هم گذاشتیم برای اجرای طرح راه‌آهن اقلید به یاسوج. کدام استان هست که نماینده‌اش این اقدام را انجام دهد؟ لذا اقدامات عمرانی ماندگار است استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل دارد و باید هم تلاش کنیم و انجامش دهیم، این استان فرصت‌ها را می‌خواهد.
کناری فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا ابراز داشت: سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه برای شهرستان بویراحمد دو دستاورد مهم داشته است.
کناری دستاورد اول را تصمیم ویژه برای مصوب شدن اعتبارات برای فاز دوم راه آهن اقلید-یاسوج عنوان کرد و بیان داشت: لازمه این تصمیم ویژه این است که با مسئولان عالی رتبه کشوری جلساتی برگزار شود و اعتبارات لازم برای فاز دوم درنظر گرفته شود تا شروع به کار صورت بگیرد.
کناری دستاورد دوم را اینگونه مطرح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد راه ندارد، و در این جلسه تصمیم گرفته شد که اعتباراتی برای 40کیلومتر آزاد راه در استان تصویب شود.
غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان های گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در انتها گفت: در تهران پیگیر تصمیمات خواهیم بود و با حضور مقامات در رابطه با این دو موضوع جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.


کد مطلب: 409028

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409028/دو-دستاورد-مهم-سفر-اعضای-کمیسیون-برنامه-بودجه-کهگیلویه-بویراحمد-تصمیم-ویژه-راه-آهن-یاسوج-آزاد-راه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1