کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

اختصاص 35 میلیارد تومان به روستاهای فاقد و دارای دهیاری ناعادلانه است / سفر هیأتی از دفتر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد

5 ارديبهشت 1398 ساعت 15:59

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته هفته آینده هیأتی از دفتر توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور بازدید از مناطق سیل زده روستایی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد.


45 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را روستائیان تشکیل می‌دهند و 601 دهیاری در این استان فعال داریم و با توجه به بارش‌های اخیر خسارات زیادی به راه‌ها و زیرساخت‌های روستایی وارد شد و الان هم روستائیان منتظر اقدام عملی مسئولان برای آبادانی و عمران این روستاها هستند. با این حال از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده 350 میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری و دارای دهیاری در سال 97 اختصاص یافت که موسوی مدیرکل دفتر امور روستایی نسبت به این میزان اعتبار اعتراض کرد.
سید خدادوست موسوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمعیت روستایی که حدود 45 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و همچنین تعداد قابل توجه دهیاری‌های استان به تعداد 601 دهیاری، این میزان بودجه اختصاصی را جهت اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی دهیاری‌ها ناعادلانه و ناکافی دانست و اظهار کرد: حدود 30 درصد اعتبار وصولی از این محل به روستاها تخصیص داده  می‌شود، که این میزان 350 میلیارد ریال بوده و سهم دهیاری‌ها از این اعتبارات 250 میلیارد ریال و سهم روستاهای فاقد دهیاری 100 میلیارد ریال بوده است، در حالیکه جامعه روستایی 45 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهد، از طرفی منابع درآمدی پایدار به دلیل عدم وجود واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و غیره در سطح روستا برای دهیاری‌ها وجود ندارد. این در حالی است که در لایحه بودجه سال 97 منابع قابل توجهی از اعتبارات دهیاری‌ها حذف و در ردیف‌های دیگر بودجه منظور و هزینه گردید. لکن با پیگیری‌های انجام گرفته توسط استاندار محترم از طریق وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و هماهنگی با سایر استان‌ها و رایزنی‌هایی که با کمیسیون تلفیق بودجه انجام شد، در لایحه بودجه سال 98 اصلاحات لازم انجام و ان شاءالله اعتبارات خوبی در سال جاری به دهیاری‌ها اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه دهیاری‌ها جزء نهادهای عمومی غیر دولتی و مستقل می‌باشد لذا دهیاران عزیز باید تدبیری جهت برقراری منابع درآمدی پایدار اتخاذ نمایند.
 موسوی در ادامه به خسارات وارده در اثر بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: میزان خسارات وارده به بخش‌های زیربنایی و عمرانی دهیاری‌ها بالغ بر 411 میلیارد ریال برآورد شده که پس از جمع بندی به سازمان مدیریت بحران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری جهت جبران خسارات وارده ارسال گردید.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار داشت:  با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته هفته آینده هیأتی از دفتر توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور بازدید از مناطق سیل زده روستایی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد.


کد مطلب: 408998

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408998/اختصاص-35-میلیارد-تومان-روستاهای-فاقد-دارای-دهیاری-ناعادلانه-سفر-هیأتی-دفتر-ریاست-جمهوری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1