تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۰۸۹۹۸
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

اختصاص 35 میلیارد تومان به روستاهای فاقد و دارای دهیاری ناعادلانه است / سفر هیأتی از دفتر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
اختصاص 35 میلیارد تومان به روستاهای فاقد و دارای دهیاری ناعادلانه است / سفر هیأتی از دفتر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛45 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را روستائیان تشکیل می‌دهند و 601 دهیاری در این استان فعال داریم و با توجه به بارش‌های اخیر خسارات زیادی به راه‌ها و زیرساخت‌های روستایی وارد شد و الان هم روستائیان منتظر اقدام عملی مسئولان برای آبادانی و عمران این روستاها هستند. با این حال از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده 350 میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری و دارای دهیاری در سال 97 اختصاص یافت که موسوی مدیرکل دفتر امور روستایی نسبت به این میزان اعتبار اعتراض کرد.
سید خدادوست موسوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمعیت روستایی که حدود 45 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و همچنین تعداد قابل توجه دهیاری‌های استان به تعداد 601 دهیاری، این میزان بودجه اختصاصی را جهت اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی دهیاری‌ها ناعادلانه و ناکافی دانست و اظهار کرد: حدود 30 درصد اعتبار وصولی از این محل به روستاها تخصیص داده  می‌شود، که این میزان 350 میلیارد ریال بوده و سهم دهیاری‌ها از این اعتبارات 250 میلیارد ریال و سهم روستاهای فاقد دهیاری 100 میلیارد ریال بوده است، در حالیکه جامعه روستایی 45 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهد، از طرفی منابع درآمدی پایدار به دلیل عدم وجود واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و غیره در سطح روستا برای دهیاری‌ها وجود ندارد. این در حالی است که در لایحه بودجه سال 97 منابع قابل توجهی از اعتبارات دهیاری‌ها حذف و در ردیف‌های دیگر بودجه منظور و هزینه گردید. لکن با پیگیری‌های انجام گرفته توسط استاندار محترم از طریق وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و هماهنگی با سایر استان‌ها و رایزنی‌هایی که با کمیسیون تلفیق بودجه انجام شد، در لایحه بودجه سال 98 اصلاحات لازم انجام و ان شاءالله اعتبارات خوبی در سال جاری به دهیاری‌ها اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه دهیاری‌ها جزء نهادهای عمومی غیر دولتی و مستقل می‌باشد لذا دهیاران عزیز باید تدبیری جهت برقراری منابع درآمدی پایدار اتخاذ نمایند.
 موسوی در ادامه به خسارات وارده در اثر بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: میزان خسارات وارده به بخش‌های زیربنایی و عمرانی دهیاری‌ها بالغ بر 411 میلیارد ریال برآورد شده که پس از جمع بندی به سازمان مدیریت بحران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری جهت جبران خسارات وارده ارسال گردید.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار داشت:  با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته هفته آینده هیأتی از دفتر توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور بازدید از مناطق سیل زده روستایی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ع۷۷
جناب موسوی مدیرکل محترم دفتر امور روستایی سلام. شما به جای چانه زنی به امور دهیاریهای استان رسیدگی کن در بسیاری از دهیاریها پول بیت المال به هدر رفته است در ۸۰درصد روستاها هیچگونه آثاری از عملکرد دهیاری نیست ویا فقط بیت المال به هدر رفته است جناب موسوی پول دهیاری شده اشتغال زایی . در بیشتر روستاها جنابعالی برو و ببین پول دهیاری فقط صرف حقوق ومزایای دهیاری شده که یک ریال کار عمرانی نکرده نه زباله ای جمع شده ونه کار مثبتی که مردم منتفع باشند دهیار باید خلاق و علمی باشد حداقل فارغ التحصیل دانشگاهی باشد با ضوابط علمی ومنطقی انتخاب شده باشد مشروعیت اخلاقی واجتماعی داشته باشد تا بتواند مورد اطمینان باشد و از همه مهمتر دهیاری باید مورد نظارت باشد که این پولی که جنابعالی میفرمایی کمتر به هدر برود
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1