کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار نوروزی مطرح شد:

تقدیر استاندار از اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان

18 فروردين 1398 ساعت 15:03

مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به مناسبت سال جدید با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.



مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به مناسبت سال جدید با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی  اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان ،استاندار‌ کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: با وجود محدودیت‌های کشور گام‌های بلندی برای توسعه استان در سال گذشته رقم خورد.

علی‌محمد احمدی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افزود: طرح‌های عمرانی دیگری نیز در استان تامین اعتبار شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی کشور، کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ فضای کسب و کار جزو استان‌های مطلوب بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید، گفت: کارگروه‌های اقتصادی استان اعم از کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال باید در سال جدید در جهت رونق تولید تلاش کنند.

احمدی با بیان اینکه گردشگری جزو سه محور اصلی توسعه استان است، ابراز کرد: اقدامات خوبی در راستای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری در استان صورت گرفته است.

وی صنعت گردشگری را صنعتی توام با اشتغال‌زایی ‌و نشاط اجتماعی عنوان و بیان کرد: در سال 98 باید توسعه صنعت گردشگری به نقطه عطف و قابل قبولی در توسعه استان دست پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار گفت: در تعطیلات نوروز امسال یک میلیون و 395 هزار و 783 نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان اعم از تاریخی، طبیعی و مذهبی بازدید کردند.

محمود باقری افزود: در این ایام همچنین 692 هزار و 321 نفر در اماکن اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمان‌سراها، خانه‌مسافرها، بوم‌گردی‌ها، کمپ‌ها، مدارس و غیره اسکان یافتند.

باقری گفت: در این مدت اکیپ‌های بازرسی به صورت مستمر از تأسیسات گردشگری و مراکز خدماتی و رفاهی استان بازدید کردند که در این راستا حدود یک هزار و 71 مورد بازدید انجام شد.

وی عنوان کرد: 100 کارگاه صنایع دستی در استان داریم که امسال در راستای رونق تولید و عمل به شعار سال تعداد این کارگاه‌ها را افزایش می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد احیا هنرهای فراموش شده صنایع دستی، رونق اشتغال در حوزه گردشگری، حفظ و مرمت بناهای تاریخی را از دیگر برنامه های این اداره‌کل در سال 98 عنوان کرد.


کد مطلب: 408452

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408452/تقدیر-استاندار-اشتغالزایی-حوزه-گردشگری-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1