کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آقای استاندار صدایتان ضبط هست؛ تونل‌های یاسوج-بابامیدان را هر چه سریعتر رسیدگی کنید؟ / احمدی: آقای نژادصفوی نمی‌توان با جان مردم بازی کرد / هر جا می‌دانید خطری هست، راه را مسدود کنید

10 فروردين 1398 ساعت 18:29

تونل‌های محور یاسوج-بابامیدان بعد از بارش شدید باران در روزهای اخیر آب می‌دهند و ادامه این روند شاید خسارت جبران ناپذیری بر این محور وارد کند.


(روز چهارشنبه 7 فروردین ماه 98) عبدالحمید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سردار مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی، معاون سپاه فتح، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، معاون عمرانی استاندار، معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل بحران و سایر مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد، گریزی به وضعیت تونل‌های محور یاسوج- بابامیدان زد و گفت: تمام این تونل‌ها آب می‌‎دهند و تونل‌های پنجم و چهارم با شدت بیشتری آب می‌دهند.
نژادصفوی گفت: باید چاره‌اندیشیده شود چرا که اگر اتفاقی در این تونل‌ها رخ دهند، بحران ایجاد می‌شود. باید این موضوع رسیدگی شود.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن صحبت‌های نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمی‌توان با سلامت و جان مردم بازی کرد، خطاب به مدیرکل راه گفت: آقای نژادصفوی الان تمام صحبت‌های بنده و این جلسه در حال ضبط هست و فیلمش هم موجود است. خیلی سریع کمیته‌ای را برای رسیدگی و بررسی وضعیت تونل‌ها تشکیل دهید.
وی افزود: آقای نژادصفوی در صورت مشاهده هرگونه خرابی در پل‌ها، تونل‌ها و جاده‌ها سریعا دستور بستن آن‌ها داده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آقای نژادصفوی پل‌ها و تونل‌ها را رصد کنید و هر جا دیدید که تردد باید متوقف شود و خطر وجود دارد آنجا را با همکاری پلیس راه مسدود کنید. نمی‌توان با جان مردم بازی کرد.
بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار کبنانیوز از تونل‌های محور یاسوج-بابامیدان تمام تونل‌ها به ویژه تونل چهارم و پنجم به شدت آب می‌دهند. دیوار تونل چهارم را کاملاً آب گرفته است و آب از آن می‌ریزد. همچنین در خروجی و ورودی تونل چهارم چشمه‌ای جاری شده است که مردم برای دیدن آن توقف می‌کنند و احتمال اینکه چشمه‌های دیگر هم در این منطقه ایجاد شود.
آب مایعی نفوذپذیر است و این مایع حیاتی به تمام سطوح سخت نفوذ می‌کند و حتی صخره‌های بزرگ در مسیر رودخانه‌ها از فرسایش آب در امان نیستند. لذا دیوارهای این هم نفوذپذیر هستند و خدای نکرده هر لحظه احتمال ریزش کوه و تونل وجود دارد.
سید انتظام سهمگین معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: این تونل‌ها علاوه بر اینکه روشنایی مناسب ندارند حتی دچار آلودگی هوا هستند و تهویه هوای مناسب ندارند.
سهمگین ادامه داد: بنده خودم از این مسیر عبور کردم و بعضی از تونل‌ها آب می‌دهند و این وضعیت، تونل‌ها را آبستن به خطر کرده اند.
معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کمیته‌ی فنی برای رصد وضعیت تونل‌ها تشکیل می‌شود.
به گزارش کبنا، ضرورت دارد با وجود بارش باران که در پیش داریم و اهمیت بالایی که راه یاسوج-بابامیدان و تردد بالایی که در این مسیر انجام می‌گیرد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل فنی، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های نظارتی و قضایی این موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار دهند.


کد مطلب: 408301

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408301/آقای-استاندار-صدایتان-ضبط-هست-تونل-های-یاسوج-بابامیدان-سریعتر-رسیدگی-کنید-احمدی-نژادصفوی-نمی-توان-جان-مردم-بازی-جا-می-دانید-خطری-راه-مسدود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1