کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به همت اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد:

ایجاد شور و نشاط با اجرای جشن نوروزگاه در شهرستان بهمئی+تصاویر

5 فروردين 1398 ساعت 0:55

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،معاون گردشگری استان،فرماندارشهرستان بهمئی ، جمعی از مسولان، هنرمندان،مردم شهرستان و گردشگران نوروزی اولین جشن بهاری نوروزگاه در شهر لیکک برگزار شد.


با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،معاون گردشگری استان،فرماندارشهرستان بهمئی ، جمعی از مسولان، هنرمندان،مردم شهرستان و گردشگران نوروزی  اولین جشن بهاری نوروزگاه در شهر لیکک برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در این برنامه با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنوراه ایجاد شور ونشاط در بین مردم است گفت: در این جشن ها نحوه شادی های سنتی، آیین ها، آداب، رسوم و موسیقی محلی در هر منطقه بازسازی می شود که این امر نقش مهمی در آشنایی گردشگران با آداب و رسوم مقاصد گردشگری دارد.


دبیر ستاد خدمات سفر در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:همچنین برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه های مختلفی از سوغات محلی و صنایع دستی در ورودی های شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری دایر شده است.

باقری با بیان اینکه در همین چند روز شاهد رشدی ورود گردشگر به کهگیلویه وبویراحمد بوده ایم گفت: در پنج روز اول تعطیلات 301 هزار نفر از جاذبه ها و مناطق گردشگری استان دیدن کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ،تعداد بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری استان را 118 هزار 140 نفر اعلام کرد و افزود: در روز سوم فروردین ماه 89 هزار و 618 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت و اسکان داشته اند.

باقری تصریح کرد: 240 هزار و 544 نفردر این چند روز در کهگیلویه بویراحمد اسکان داده شده است .

وی ادامه داد: پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در روز سوم فروردین ماه بارگاه بی بی حکیمه (س) با 13 هزار نفر بازدید ،شلالدان با 11 هزار 500 نفر بازدید و چشمه بلقیس چرام با هفت هزار نفر بازدید بوده است.

برپایه این گزارش،اولین جسن نوروزگاه در شهرستان بهمئی با اشتقبال مردم و گردشگران و با حضور هنرمندان هم استانی برگزار شد.

این برنامه به همت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و با مشارکت تشکل مردم نهاد کانون سبز قلم قرار است در هشت شهرستان استان اجرا شود.

عکس و گزارش: علی پاک


 


کد مطلب: 408186

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408186/ایجاد-شور-نشاط-اجرای-جشن-نوروزگاه-شهرستان-بهمئی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1