تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۰۸۱۸۶
به همت اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد:

ایجاد شور و نشاط با اجرای جشن نوروزگاه در شهرستان بهمئی+تصاویر

۰
ایجاد شور و نشاط با اجرای جشن نوروزگاه در شهرستان بهمئی+تصاویر
کبنا ؛با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،معاون گردشگری استان،فرماندارشهرستان بهمئی ، جمعی از مسولان، هنرمندان،مردم شهرستان و گردشگران نوروزی  اولین جشن بهاری نوروزگاه در شهر لیکک برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در این برنامه با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنوراه ایجاد شور ونشاط در بین مردم است گفت: در این جشن ها نحوه شادی های سنتی، آیین ها، آداب، رسوم و موسیقی محلی در هر منطقه بازسازی می شود که این امر نقش مهمی در آشنایی گردشگران با آداب و رسوم مقاصد گردشگری دارد.


دبیر ستاد خدمات سفر در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:همچنین برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه های مختلفی از سوغات محلی و صنایع دستی در ورودی های شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری دایر شده است.

باقری با بیان اینکه در همین چند روز شاهد رشدی ورود گردشگر به کهگیلویه وبویراحمد بوده ایم گفت: در پنج روز اول تعطیلات 301 هزار نفر از جاذبه ها و مناطق گردشگری استان دیدن کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ،تعداد بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری استان را 118 هزار 140 نفر اعلام کرد و افزود: در روز سوم فروردین ماه 89 هزار و 618 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت و اسکان داشته اند.

باقری تصریح کرد: 240 هزار و 544 نفردر این چند روز در کهگیلویه بویراحمد اسکان داده شده است .

وی ادامه داد: پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری استان در روز سوم فروردین ماه بارگاه بی بی حکیمه (س) با 13 هزار نفر بازدید ،شلالدان با 11 هزار 500 نفر بازدید و چشمه بلقیس چرام با هفت هزار نفر بازدید بوده است.

برپایه این گزارش،اولین جسن نوروزگاه در شهرستان بهمئی با اشتقبال مردم و گردشگران و با حضور هنرمندان هم استانی برگزار شد.

این برنامه به همت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و با مشارکت تشکل مردم نهاد کانون سبز قلم قرار است در هشت شهرستان استان اجرا شود.

عکس و گزارش: علی پاک


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1