کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از نشست ستاد تسهیل رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت گزارش می‌دهد

رحمانی: حق تملک واحدهای تولیدی بدهکار را نداریم / زیرساخت‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد قوی نیست (+ فیلم )

9 اسفند 1397 ساعت 20:16

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.


نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنجشنبه 9 اسفند ماه 97) با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، فرماندار گچساران و جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این نشست با موضوع بررسی موانع و مشکلات و ضرورت‌های حوزه تولید و صنعت، توسعه کمی و کیفی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال برگزار شده است.
سید هاشم موسوی جهان‌آباد با اشاره به کلنگ‌زنی طرح زیست پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری در شهرک صنعتی خان احمد باشت افزود: این طرح بزرگ در زمینی به مساحت 15 هکتار احداث و راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: شهرک صنعتی خان احمد با توجه به موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بنادر جنوبی و مناطق نفت خیز با داشتن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از شهرک‌های صنعتی ممتاز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که دارای تمام زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز است.
 در این نشست رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد را در زمره استان‌های کمتر توسعه یافته قلمداد کرد و گفت: 10 استان در کشور جزء استان‌های کمتر توسعه یافته قرار دارند که مشکلات این تعداد استان‌ها در زمینه واحدهای تولیدی در دست مطالعه است و باید ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را شناسایی کنیم و یک تفکر جدید در صنعت به وجود آوریم.
رضا رحمانی با بیان اینکه در ستاد تسهیل رفع موانع تولید تاکنون 57 درصد مصوبات کشوری اجرایی شده است، افزود: هم‌اکنون به دنبال ایجاد ستاد شورا در کشور هستیم و در این ستاد به منزله حمایت از تولیدکنندگان است و هر مصوبه‌ای که در ستاد تسهیلات رفع موانع تولید به تصویب برسد به منزله تصویب ستاد تسهیل در کشور است.
وی تصریح کرد: اگر واحد تولیدی بدهکار است حق تملک آن واحد را نداریم و سیاست دولت آن است که به واحدهای تولیدی مهلت داده شود.
رحمانی با تاکید بر فعال کردن معادن کوچک گفت: معادن کوچک را فعال کنید زیرا محصولات این معادن توسط شرکت‌های صنعت معدن و تجارت خریداری می‌شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهمیت زنجیره تولید افزود: ایجاد زنجیره تولید راهکار رونق اشتغال در کشور است.
وی گفت: در زمینه تهیه غذای دام از جمله کنجاله، سویا و ذرت چندین میلیارد دلار از کشورهای دیگر وارد می‌شود.
 رحمانی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای موقعیت خوبی است، گفت: جذب سرمایه‌گذار اعم از انسانی و مالی برای خروج استان از بن‌بست رفع موانع تولید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کلنگ‌زنی پالایشگاه بیواتانول باشت عنوان کرد: تا کنون در کشور از این واحد تولیدی استفاده نمی‌شد و تنها یک واحد در کشور در دست بهره‌برداری قرار گرفته و امروز این دومین پالایشگاه بیواتانول است که در این استان کلنگ‌زنی شد.
 رحمانی با بیان اینکه در زمان کنونی ایجاد یک اشتغال برای ما مهم است، گفت: اگر یک واحد تولیدی در کشور تعطیل شد باید پاسخگو باشیم.
 1400 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت
 رحمانی در ادامه گفت: براساس برنامه ریزی قرار است 600 واحد صنعتی راکد دیگر به چرخه تولید برگرند.
وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از جذب 700 مشاور متخصص برای رفع موانع مشکلات واحدهای صنعتی خبر داد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407569-1.mp4
وزیر «صمت» مشکلات مدیریتی و سرمایه در گردش را از عمده ترین موانع پیش روی فعالیت واحدهای صنعتی دانست و گفت: ارائه کمک های موردی در شهرک های صنعتی مناطق محروم راهکاری برای توسعه صنعت در این مناطق است.
وی گفت: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا در حال جنگ اقتصادی با کشور هستند که تعطیلی واحدهای صنعتی باعث تحقق اهداف دشمن می شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهمیت ایجاد حتی یک اشتغال گفت:حفظ وضع موجود کارخانه ها بسیار مهم است.
رحمانی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت خوب و زیر ساخت های مناسب برای سرمایه گذاری است و اگر سرمایه انسانی و فیزیکی از هر استان خارج شود آن استان پیشرفت نخواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: دولت پیگیر برداشتن موانع پیش روی صنعت در این استان است.
علی محمد احمدی افزود: کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کشاورزی است که زیر ساخت های صنعتی به شکل قوی شکل نگرفته است و نیاز به توجه ویژه ای دارد و باید نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.
در این نشست مشکلات تعاونی سپیدار طلایی دنا، شرکت نوارسازان مروارید و شرکت دماوند کار گچساران بررسی شد.


 


کد مطلب: 407569

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407569/رحمانی-حق-تملک-واحدهای-تولیدی-بدهکار-نداریم-زیرساخت-های-صنعتی-کهگیلویه-بویراحمد-قوی-نیست-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1