تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۷۵۶۹
کبنا از نشست ستاد تسهیل رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت گزارش می‌دهد

رحمانی: حق تملک واحدهای تولیدی بدهکار را نداریم / زیرساخت‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد قوی نیست (+ فیلم )

۲
۰
رحمانی: حق تملک واحدهای تولیدی بدهکار را نداریم / زیرساخت‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد قوی نیست (+ فیلم )
کبنا ؛نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنجشنبه 9 اسفند ماه 97) با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، فرماندار گچساران و جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این نشست با موضوع بررسی موانع و مشکلات و ضرورت‌های حوزه تولید و صنعت، توسعه کمی و کیفی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال برگزار شده است.
سید هاشم موسوی جهان‌آباد با اشاره به کلنگ‌زنی طرح زیست پالایشگاه اتانول و کنجاله تخمیری در شهرک صنعتی خان احمد باشت افزود: این طرح بزرگ در زمینی به مساحت 15 هکتار احداث و راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: شهرک صنعتی خان احمد با توجه به موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بنادر جنوبی و مناطق نفت خیز با داشتن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از شهرک‌های صنعتی ممتاز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که دارای تمام زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز است.
 در این نشست رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد را در زمره استان‌های کمتر توسعه یافته قلمداد کرد و گفت: 10 استان در کشور جزء استان‌های کمتر توسعه یافته قرار دارند که مشکلات این تعداد استان‌ها در زمینه واحدهای تولیدی در دست مطالعه است و باید ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را شناسایی کنیم و یک تفکر جدید در صنعت به وجود آوریم.
رضا رحمانی با بیان اینکه در ستاد تسهیل رفع موانع تولید تاکنون 57 درصد مصوبات کشوری اجرایی شده است، افزود: هم‌اکنون به دنبال ایجاد ستاد شورا در کشور هستیم و در این ستاد به منزله حمایت از تولیدکنندگان است و هر مصوبه‌ای که در ستاد تسهیلات رفع موانع تولید به تصویب برسد به منزله تصویب ستاد تسهیل در کشور است.
وی تصریح کرد: اگر واحد تولیدی بدهکار است حق تملک آن واحد را نداریم و سیاست دولت آن است که به واحدهای تولیدی مهلت داده شود.
رحمانی با تاکید بر فعال کردن معادن کوچک گفت: معادن کوچک را فعال کنید زیرا محصولات این معادن توسط شرکت‌های صنعت معدن و تجارت خریداری می‌شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهمیت زنجیره تولید افزود: ایجاد زنجیره تولید راهکار رونق اشتغال در کشور است.
وی گفت: در زمینه تهیه غذای دام از جمله کنجاله، سویا و ذرت چندین میلیارد دلار از کشورهای دیگر وارد می‌شود.
 رحمانی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای موقعیت خوبی است، گفت: جذب سرمایه‌گذار اعم از انسانی و مالی برای خروج استان از بن‌بست رفع موانع تولید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کلنگ‌زنی پالایشگاه بیواتانول باشت عنوان کرد: تا کنون در کشور از این واحد تولیدی استفاده نمی‌شد و تنها یک واحد در کشور در دست بهره‌برداری قرار گرفته و امروز این دومین پالایشگاه بیواتانول است که در این استان کلنگ‌زنی شد.
 رحمانی با بیان اینکه در زمان کنونی ایجاد یک اشتغال برای ما مهم است، گفت: اگر یک واحد تولیدی در کشور تعطیل شد باید پاسخگو باشیم.
 1400 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت
 رحمانی در ادامه گفت: براساس برنامه ریزی قرار است 600 واحد صنعتی راکد دیگر به چرخه تولید برگرند.
وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از جذب 700 مشاور متخصص برای رفع موانع مشکلات واحدهای صنعتی خبر داد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407569-1.mp4
وزیر «صمت» مشکلات مدیریتی و سرمایه در گردش را از عمده ترین موانع پیش روی فعالیت واحدهای صنعتی دانست و گفت: ارائه کمک های موردی در شهرک های صنعتی مناطق محروم راهکاری برای توسعه صنعت در این مناطق است.
وی گفت: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا در حال جنگ اقتصادی با کشور هستند که تعطیلی واحدهای صنعتی باعث تحقق اهداف دشمن می شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهمیت ایجاد حتی یک اشتغال گفت:حفظ وضع موجود کارخانه ها بسیار مهم است.
رحمانی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت خوب و زیر ساخت های مناسب برای سرمایه گذاری است و اگر سرمایه انسانی و فیزیکی از هر استان خارج شود آن استان پیشرفت نخواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: دولت پیگیر برداشتن موانع پیش روی صنعت در این استان است.
علی محمد احمدی افزود: کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کشاورزی است که زیر ساخت های صنعتی به شکل قوی شکل نگرفته است و نیاز به توجه ویژه ای دارد و باید نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.
در این نشست مشکلات تعاونی سپیدار طلایی دنا، شرکت نوارسازان مروارید و شرکت دماوند کار گچساران بررسی شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کرو خبری و دیو.... نیست
گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسن برمدیرعامل جدید شهرکهای صنعتی انشالله قدمشون تو استان مبارک باشه وشاهد کلنگ زنیهای بیشتری درسطح استان باشیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1