تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۸۲۶
در نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

علت تفاوت تودیع و معارفه گچساران و کهگیلویه مشخص شد + پاسخ استاندار و معاون سیاسی‌ او

۱۱
۱
علت تفاوت تودیع و معارفه گچساران و کهگیلویه مشخص شد + پاسخ استاندار و معاون سیاسی‌ او
کبنا ؛علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووالی در خصوص تفاوت تودیع و معارفه دو شهرستان گچساران و کهگیلویه می‌گوید: فرمانداران برای ما قابل احترام هست، اما بعضی نقاط به دلیل بیکاری برای اینکه سر خودشان را گرم کنند به سیاست رو می‌آورند. و به همین دوز سیاست در کهگیلویه بالاست و گاهی مجبور می‌شویم تودیع و معارفه به این شکل برگزار شود. اما در گچساران مردم سرگرم نفت، بند دیلم و ... هستند و کار چندانی هم به سیاست ندارند.
 نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سالن دولت در حالی برگزار شد که به جز از موارد مطرح شده رسمی توسط استاندار و معاونین، این نشست برخی حواشی نیز داشت.
در این نشست یکی از خبرنگاران از استاندار پرسید چرا در شهر یاسوج قبل از انقلاب سینما وجود داشت اما اکنون وجود ندارد که استاندار در پاسخ دلیل آن را مشکلات صنعت سینما ذکر کرد و گفت: با زیاد شدن رسانه‌های دیجیتالی مردم کمتر سراغ سینما می‌روند و اکنون ظرفیت‌های خالی زیادی در سینماهای کل کشور وجود دارد.
در ادامه خبرنگاران از برخی طرح‌های اقتصادی مثل کارخانه لاستیک‌سازی و علت رکود آن‌ها پرسیدند که استاندار به یکی از دردهای تاریخی استان اشاره کرد و گفت: در درجه اول کسانی باید برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان بیایند که خود صنعتگر یا مدیر صنعتی باشند.
وی گفت: کسی که واحد صنعتی دایر می‌کند و پول آب و برق و گاز خود را نمی‌دهد به معنی این است که مدیر صنعتی نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تلاش‌های خود برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی هم اشاره کرد که یکی از استاندارانی در کشور است که بیشترین حضور را در کارگروه رفع موانع تولید دارد.
احمدی اشتباه گرفتن صنعت را با پیمانکاری یکی از مشکلات دیگر استان دانست و گفت: اما وقتی پای کار می‌آید کم‌کم شروع بهانه‌گیری می‌کند.
استاندار در خصوص نحوه برخورد و تعامل با سلایق مختلف سیاسی در استان هم گفت که از همه ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنیم.
وی در خصوص ساخت بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه و چرایی به درازا کشیدن این دو پروژه هم گفت: اگر می‌خواستیم با بالگرد همه بیماران خود را به بیمارستان انتقال دهیم هزینه آن کمتر از این همه بیمارستانی است که در استان ساخته شده است.
وی در خصوص این که چرا بیمارستان سی‌سخت بعد از کلنگ‌زنی عملیاتی روی آن انجام نمی‌شود به حساسیت‌هایی که در سی‌سخت و پاتاوه وجود دارد اشاره کرد و گفت: مجوز ماده 23 سی‌سخت گرفته شده و 3 میلیارد تومان هم برای آن گذاشته‌ایم اما منتظر هستیم که به دلیل حساسیت‌ها مجوز ماده 23 پاتاوه را هم بگیریم و کار شروع شود.
احمدی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که تسهیلات اشتغال روستایی هم ممکن است سرنوشتی مانند دیگر تسهیلات در استان پیدا کنند اظهار کرد: یکی از استاندارانی هستم که مخالف پول پاشی بوده‌ام و حساسیت به خرج می‌دهم اما در این یک مورد حتی اگر تسهیلات روستایی هزینه تولید نشود مایلم که تسهیلات به روستاییان داده شود چرا که معتقدم اگر دار قالی در روستا بالا نرود و هزینه خرید پراید هم شود همان پراید در روستا ممکن است زنی باردار را به شهر برساند و مشکلی را حل کند..
وی گفت: مگر این تسهیلات 500 میلیارد تومانی سهمیه استان ما چه قدر از کل تسهیلات 13 هزار میلیارد تومانی در کل کشور است.
خبرنگار کبنا نیوز هم در خصوص وضعیت کنونی شهرستان کهگیلویه و چرا در این شهرستان وضعیتی به مراتب بدتر از سایر شهرستان‌های استان در زمینه اشتغال و پروژه‌های عمرانی وجود دارد سؤال کرد که استاندار گفت: همه نقاط استان را یکسان می‌بینیم و هیچ تفاوتی برای ما ندارند اما برای مثال در بحث جذب تسهیلات روستایی در دو شهرستان کهگیلویه خوب عمل نشده است.
خبرنگار کبنا از استاندار پرسید دلیل این که برای تودیع و معارفه فرماندار گچساران شرکت می‌کنید و در عین حال برای شهرستانی دیگر چنین کاری انجام نمی‌شود مثل شهرستان کهگیلویه، که ابتدا محمدکاظم نظری گفت: من تعجب می‌کنم برخی تودیع یک فرماندار را به بی احترامی به مردم عزیز کهگیلویه نسبت می‌دهند در حالی که فرماندار نماینده دولت است نه مردم و قطعاً هیچ دولتی نمی‌خواهد به نماینده خود بی احترامی کند.
 معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حواشی در برخی مناطق استان بالاست و تغییر فرماندار و حتی یک بخشدار هم در این مناطق سخت است اما در شهرستان دیگری این کار راحت‌تر است لذا هیچ بی احترامی به مردم نشده است.
 وی ادامه داد: در کهگیلویه به دلیل همین حساسیت‌ها و حاشیه‌ها، یک مراسم موقت برگزار کردیم و قرار بود بعداً مراسم شایسته ودر شان این شهرستان برگزار شود که دوستان نپذیرفتند و نشد.
وی دلیل برگزاری آیین تودیع و معارفه فرماندار کهگیلویه را به شکل یک جلسه چند نفره و ساده، اختلاف سلیقه‌ها و حاشیه‌ها دانست و گفت که بی انصافی است این اختلاف سلیقه را به مردم عزیز کهگیلویه نسبت دهیم.
بعد از او، استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصاً به این موضوع ورود کرد و گفت که همه فرمانداران ما چه آنهایی که حکم دارند چه آنهایی که سرپرست هستند، نمایندگان دولت هستند و مورد احترام ما هستند؛ همه فرمانداران ما به یک نسبت از فرصت‌هایی که در وزارت کشور و استانداری هست، بهره مند هستند و از دید من هیچ تفاوتی بین آنها نیست.
 علی محمد احمدی افزود: واقعیت این است که دوز سیاست در برخی مناطق ما بالاتر است؛ در گچساران به خاطر منابع نفتی و ارتباطاتی که با جنوب کشور دارند، درگیر مسائل سیاسی نمی‌شوند، حتی در یاسوج هم همین طور است اما در کهگیلویه شغل کم هست و زیاد درگیر سیاست و حواشی آن می شوتد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ نگاه متفاوتی به فرماندارانم ندارم، ادامه داد: اگر در کهگیلویه شغل و کار بیشتر باشد، کمتر وارد جزئیات و این بحث‌های فرسایشی می‌شوند.
وی گفت که عرف بر این است که معارفه فرمانداران مرکز استان و احیاناً شهرهای بزرگ را می‌روم و هرگز هم قرار نبود به گچساران بروم اما از ۱۰ روز پیش معاون وزیر برنامه سفر به گچساران را داشت و قول دادم که با او گجساران عروم، آن موقع هم معارفه‌ای قرار نبود در این روز برگزار شود اما این سفر و این معارفه همزمان شدند و حضور یافتم.
احمدی گفت؛ ابتدا هم قرار بود من به پروژه‌ها بروم و معاونم در معارفه حضور یابد اما دیگر شد و حالا که فرماندار فامیل‌ها و طایفه خود را به نشست آورد و شلوغ شد، مشکلی از ما حل می‌شود؟ مهم این است که نگاه ما به همه فرمانداران استان، یکسان است.
وی توضیح داد: برخی قلم به دستان که موقعیت‌ها را درک نمی‌کنند، فکر مردم را درگیر این مسائل می‌کنند که این به فهم و شعور سیاسی این قلم به دستان بر می‌گردد نه خود مردم چرا که به همان اندازه که مردم یاسوج و گچساران عزیزند، مردم دهدشت و سی سخت و بهمئی و… هم عزیز و محترم هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد؛ من خوشحال می‌شوم که شما خبرنگاران و دیگر افراد دغدغه پروژه‌های کلان کهگیلویه را داشته باشید نه این مسائل را چرا که در این شرایط ما به بیش از نحوه معارفه فرمانداران به این دغدغه‌ها نیاز داریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند دهدشت
Iran, Islamic Republic of
شون زي جناب نظري و استاندار فهيم استان با أين جواباي صد
Iran, Islamic Republic of
از روز اول که اومدی خوب یاد گرفتی حرفهای عامه پسند بزنی و و عده های بزرگ به مردم بدهی و مدیری که چند شهرستان زیرمجموع اش را با یه نگاه نمی بینه مدیری.
دکتر
Iran, Islamic Republic of
واقعا یعنی بنظر خودت دلیل قانع کننده ای اوردی؟
Iran, Islamic Republic of
اما آقای اساندار،حوادث امسال در ۹دی نشان میده که گچساران کم سیاسی نیست؛حتی شهدای قبل از انقلاب آن شهر؛لطفا"دلیل معقول دیگری برای تبیعیض تان بیارین؛شفاف بگین من و تاجگردون زمانی کنار هم در برنامه و بودجه بودیم،با حمایت ایشون اومدم اینجا و به نظر میاد از دیدگاه شما فعلا"گچساران مرکز استان هست نه یاسوج ؛چون فعلا به پشتوانه ی تاجگردون به اون سمت سرا زیر میشه و نماینده ی طایفه ای یاسوج خواب تشریف دارن!!!
Iran, Islamic Republic of
تمام عیار
Iran, Islamic Republic of
علی محمد احمدی افزود: واقعیت این است که دوز سیاست در برخی مناطق ما بالاتر است؛ در گچساران به خاطر منابع نفتی و ارتباطاتی که با جنوب کشور دارند، درگیر مسائل سیاسی نمی‌شوند، حتی در یاسوج هم همین طور است اما در کهگیلویه شغل کم هست و زیاد درگیر سیاست و حواشی آن می شوتد.
ببین منطق استاندار که در کلام هم مردم کهگیلویه را تحقیر میکنه!!!!!!!!
ملوس شهرکی
Iran, Islamic Republic of
تعجب میکنم به نظر آقای نظری یعنی مردم از پشت کوه اومدند و خودش تنها از جاده آسفالته وارد شهر شده .. دوره شما هم بسر خواهد آمد
M M
Iran, Islamic Republic of
علی محمد احمدی خودت متوجه هستی اصلا چی داری میگی. می خوای بقول خودت نرفتن به معارفه رو درست کنی ولی داری به مردم شهرستان گچساران توهین می کنی. یعنی چی که مردم گچساران به نفت و بندر دیلم سرگرم هستن؟
کلا حرف نزن آقای دولتی، لطفا به مشکلات مردم رسیدگی کنید.
البته کل مجموعه دولت تدبیر و امید، درپیش گرفته و معلوم نیست علت چیست!!!
صنعتگر
Germany
استاندار در نشست هاي خبري .هيچ چيز ديگري ندارد كه بيان كند اقاي استاندار بفرمايين چند جلسه براي حل مشكلات صنعتگران برگزار كردين چه اهميتي به حضور و نامه ها آنها دادين به غير از اينكه چهل درب بسته تا رسيدن به شما در استانداري وجود دارد و متاسفانه مديران شما هم هيچ كاري از دستشان تا امروز براي صنعت انجام نداده اند
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
نصف بیشتر حرفهاش توجیه و بهانه است.چون مردم سیاست زده هستند تودیع معارفه برگزار می کنیم.توهین از این بدتر.والا بالله اگر مسئولین ما حرف نزنند نمیگن گنگه.
هالو
Iran, Islamic Republic of
داداش بس است شما برگزیده تاج هستید با این حرفات به شعور مردم توهین نکن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1