تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۰۶۵۸۶
مشکلات و معضلات مجتمع‌های مسکونی کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

مجتمع‌های مسکونی و لزوم پیوست فرهنگی

۱
۰
مجتمع‌های مسکونی و لزوم پیوست فرهنگی
کبنا ؛«هر جامعه‌ای نیازمند قانون و قانون‌گذار برای اداره‌ بهتر و افزایش رفاه افراد جامعه است. آپارتمان‌ها، برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی نیز نوعی جامعه محسوب می‌شوند که به یک هدایت‌کننده نیاز دارند تا به‌صورت یکدست و یک‌شکل مدیریت شوند و از هرگونه هرج ‌و مرج ناهمگونی دور بمانند. به همین منظور است که برای اداره‌ هرچه بهتر ساختمان‌های مسکونی، مدیر یا مدیرانی تعیین می‌شوند.» با توجه به ساخت‌وساز برج‌های غول‌پیکر و مجتمع‌های عظیم امروزی، مدیریت مجتمع‌های مسکونی کاملاً ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. چرا که مدیریت این مجتمع‌ها سبب می‌شود که ساکنین این مجتمع‌ها با خیال آسوده‌تری در کنار خانواده‌ها زندگی کنند و علاوه بر اینها آسیب‌های اجتماعی کمتری هم را شاهد هستند. از طرفی پیگیری مشکلات از قبیل قطعی برق، ترکیدگی انشعاب آب و ... را در صورتی که یک مدیریت واحد باشد، زودتر قابل پیگیری و رفع است. در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج مجتمع‌های مسکونی هستند که به دلیل نبود یک مدیریت واحد و چارچوب مدون شده از نظم و آسایش و آرامش خاصی برخوردار نیستند. و متأسفانه آسیب‌های اجتماعی را دامن می‌زنند.
ظرفیت‌های فرهنگی و قانونی در امنیت مجتمع‌های مسکونی بکار گرفته شود
سیدمحمدکاظم نظری معاون سیاسی استاندار (24 دی‌ماه 97) در نشست کمیسیون ارتقاع امنیتی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: همه ظرفیت‌های فرهنگی و قانونی برای ایجاد و ارتقاء امنیت اجتماعی مجتمع‌های مسکونی بکار گرفته شود.
وی اظهار داشت: مجتمع‌های مسکونی به دلیل فشردگی و تراکم و انبوهی جمعیت نباید به واسطه تعداد اندکی و یا افرادی دچار مشکل و خدشه شود و برای این منظور مجتمع مسکونی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: برای برقراری امنیت بیشتر در مجتمع‌ها باید مسکن و شهرسازی نسبت به قرار دادن نگهبان به صورت دائم و شهرداری با ایجاد فضای سبز، شهربازی و روشنایی اقدام کنند.
نظری به برگزاری برنامه‌های فرهنگی از طریق دستگاه‌های فرهنگی و از جمله نیروی انتظامی، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی در فضای آزاد این مکان‌ها تاکید کرد.
وی اظهار داشت: در این هفته اعضای این کمیسیون به این مجتمع‌ها بازدید خواهند داشت و از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار خواهند داد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری هم گفت: با توجه به رشد شهرنشینی، مهاجرت و ایجاد تراکم، فرهنگ آپارتمان نشینی و ارائه خدمات و بسترسازی در این اماکن نیز مدنظر قرار گیرد.
حجت الاسلام میرمحمدی به ضرورت پیوست فرهنگی و امنیتی در احداث پروژه‌های مجتمع‌های مسکونی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و افزود: امنیت اجتماعی مجتمع‌های مسکونی احداث شده هم باید مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به رشد شهرنشینی و تکنولوژی‌های پیشرفته در کنار آن باید آسیب‌های اجتماعی دیده شود و برای آنها برنامه‌های محتوایی ارائه داد.
از طرفی با انجام یک سری اقدامات از جمله برگزاری برنامه های فرهنگی در محل این مجتمع های مسکونی می‌توان تا حدودی آسیب‌های اجتماعی احتمالی را کاهش داد. به طور مثال می‌تواند با برگزاری ورزش های همگانی، تئاتر، نمایش، برگزاری نمایشگاه ها و... توجه ویژه‌ای به این مناطق داشت.
به گزارش کبنا، گاهاً برخی اتفاقات ناگوار در مجتمع‌های مسکونی شکل می‌گیرد که لازم است مسوولان فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در این خصوص چاره‌اندیشی کنند و تصمیم بهتری اتخاذ نمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو ميخواي فرهنگ براشون بسازي
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1