تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۰۶۱۰۹
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

جزئیات نجات 2 کوهنورد در ارتفاعات گردنه بیژن شهر سی‌سخت

۰
کبنا ؛مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو کوهنورد که در گردنه دوم بیژن شهرسی‌سخت به علت پوشش کوه از برف از ارتفاع سقوط کرده بودند با تلاش نیروهای امدادرسان و مردم در سطح استان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ جلال پورانفرد اظهار کرد: دو کوهنورد که در گردنه دوم بیژن در شهر سی‌سخت به علت پوشش کوه از برف از ارتفاع سقوط کرده بودند با تلاش  نیروهای امدادرسان و مردم در سطح استان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فردی با تماس با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر سقوط ۲ کوهنورد و تقاضا بر امداد خواهی اورژانس هوایی شد و علت امداد خواهی اورژانس هوایی را نبودن دسترسی اورژانس زمینی به علت بستن جاده‌های آن منطقه به وسیله برف گزارش داد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی با بیان اینکه در آن ساعت تماس گیرنده اورژانس هوایی به علت تاریک شدن هوا و نداشتن دید کاپیتان امکان اورژانس هوایی جهت امداد رسانی وجود نداشت افزود: بلافاصله آمبولانس سی سخت و کد کمک دار دشت بازار را اعزام کردیم.
پورانفرد با اشاره به اینکه بعلت پوشش جاده از برف  هم امکان تردد اورژانس زمینی و هیچ خودرویی دیگر وجود نداشت افزود: با تلاش راهداران عزیز بلافاصله مسیر جاده‌ای که از برف پوشیده بود باز شد ولی قبل از این  امدادگران تلاشگر هلال احمر نیز با پای پیاده به مصدومان دسترسی پیدا کرده بودند که خوشبختانه با تلاش امدادگران و مردم این دو مصدوم کوهنورد سقوط از ارتفاع تحویل دو آمبولانس اورژانس ۱۱۵ سی‌سخت و دشت بازار شد.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: هر دو کوهنورد بعد از ارائه خدمات پزشکی لازم از جمله گرم کردن بدن و تزریق سرم گرم و کنترل علائم حیاتی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان‌های سی سخت یاسوج انتقال داده شدند.
وی ادامه داد: وضعیت هر دو مصدوم کوهنورد خوب گزارش شده است که خدا را شکر با تلاش نیروهای امدادی در سطح استان و مردم عزیزمان این دو کوهنورد از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1