تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۰۶۰۴۲
کبنا گزارش می‌دهد

جام در یاسوج شور و هیجان در روستا / کاری که فقط از دست «مقدم» و «اکبری‌تبار» برآمد

۳
۰
جام در یاسوج شور و هیجان در روستا / کاری که فقط از دست «مقدم» و «اکبری‌تبار» برآمد
کبنا ؛مسابقات جام بزرگ «شهر پاک» یاسوج در حال برگزاری است و این مسابقات چنان شور و هیجانی را در بین جوانان و علاقمندان رشته ورزشی فوتبال ایجاد کرده است که جوانان در بین تشویق‌های خودشان مسوولان شهرداری را هم مورد تشویق قرار می‌دادند. سکوهای سالن شهر پارک شهرداری یاسوج مملو از جوانان مشتاق به ورزش هستند، صدای هورا کشیدن‌ها و تشویق‌‌های ممتدشان نمی‌گذارد که لحظه‌ای سالن مسابقات آرام بگیرد.
چنان که از نام این مسابقات پیداست هدفی پشت این قضیه بوده چرا که طبق گفته شهردار و اعضای شورای شهر قبل از هر چیز به فکر معرفی یاسوج به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری بوده‌اند.
جوانان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یا همان یاسوج پایتخت طبیعت ایران از مسوولان شهرداری نا امید شده بودند و دلیل ناامیدی انحلال تیم فوتبال شهرداری یاسوج بود که چند سالی در سطح اول فوتبال کشور خوش می‌درخشید و نام شهر را پرآوازه کرده بود.
در هر کوی و برزن که نگاه می‌کردی جلسات دو و یا سه و چهار و گاه چند ده نفره جوانانی را می‌دیدی که راجع به آینده تیم فوتبال شهرداری و موفقیت‌هایش سخن می‌گفتند و به نوعی تیم فوتبال شهرداری جوانان یاسوجی را درگیر خود کرده بود.
جوانان به جای کارهای پر خطر و تفریحات پر دردسر به دنبال تیم فوتبال شهرداری یاسوج بودند و عملا ورزشگاه پیر تختی شهر یاسوج خانه و ماوای آن‌ها شده بود.
گذشت تا این که بر اثر بی‌تدبیری شورای شهر آن زمان و خودخواهی شهردار و همچنین بی‌مسؤولیتی مسوولان وقت استان تیمی که در کشور پرآوازه شده بود را به هر دلیل که البته قانع کننده نیست تیم را منحل کردند.
بدبینی به شهرداری و شورا از همان زمان در بین جوانان ایجاد شد تا این که در هفته‌های گذشته شهرداری یاسوج تصمیمی جدید گرفت و مسابقات بزرگی تحت عنوان فوتسال جام شهر پاک در این شهر راه‌اندازی کرد.
چنان که از نام این مسابقات پیداست هدفی پشت این قضیه بوده چرا که طبق گفته شهردار و اعضای شورای شهر قبل از هر چیز به فکر معرفی یاسوج به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری بوده‌اند.
اما مهم‌تر از همه شور و شوقی است که این مسابقات در بین جوانان شهر یاسوج و البته روستاهای اطراف ایجاد کرده است.
مسابقاتی که باعث شده جوانان چند 10 کیلومتر از روستاها هر شب با جمعیت زیادی از هواداران خود به شهر یاسوج سفر کنند و در مسابقات جام شهر پاک حاضر شوند.
علی‌ اکبری‌تبار رئیس‌کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: از تعداد 56 تیمی که در این جام شرکت کرده‌اند 46 تیم از روستاها به شهر سفر می‌کنند تا در مسابقات حاضر شوند.
وی به حضور همه شبه خود در این مسابقات اشاره کرد و گفت: باور نمی‌کردم چنین شوری از رهگذر این مسابقات ایجاد شود و برای مثال یک تیم روستایی با 500 نفر هوادار و با این مسافت در مسابقات شرکت کنند.
عضو شورای شهر یاسوج اظهار کرد: شورای دوره پنجم و به ویژه کمیسیون فرهنگی این شورا تصمیم به معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهر یاسوج به عنوان یک شهر پاک در کشور دارد چرا که نام پایتخت طبیعت ایران روی این شهر گذاشته شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: در قالب مسابقات فوتسال استارت این کار را در مرکز استان زده‌ایم و در آینده برنامه‌های متنوع‌تری به خصوص در حوزه ورزش داریم.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه با بیان این که لازم است از طریق فرهنگ‌سازی شهر و دیار خود را پاکیزه نگهداری کنیم افزود: اکنون تا حدود زیادی با برگزاری مسابقات جام شهر پاک به خواسته خود رسیده‌ایم و حتی فراتر از باورهای خود به اثرگذاری ورزش در حوزه فرهنگ پی برده‌ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یاسوج در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عزم شورای شهر برای ادامه چنین برنامه‌هایی به برنامه‌ای که برای بانوان در آینده تدارک دیده شده اشاره کرد و گفت: ما نیز قبول داریم که بانوان ما در زمینه فوتسال در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از همین جا قول برگزاری یک دوره مسابقه فوتسال بانوان را به صورت گسترده و باشکوه خواهیم داد.
اکبری‌تبار برگزاری مسابقات فوتبال جام شهر پاک را مقدمه‌ای برای برگزا ی جشن‌های چهل سالگی انقلاب دانست و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی انتظامی برگزاری مسابقات تیراندازی به صورت بومی و محلی خواهد بود به این صورت که افراد با سلاح‌های دارای مجوز خود در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به اقدامات فرهنگی و برنامه‌های متنوعی که در خلال این مسابقات برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و سخنرانی‌های کوتاه و اثرگذار و پخش پوستر و تراکت از دیگر اقدامات در حین برگزاری این مسابقات است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یاسوج به تعداد بازیکنانی که درگیر این مسابقات هستند اشاره کرد و گفت: تعداد ۷۰۰ بازیکن در این مسابقات حضور دارند و هر شب تعداد ۱۰۰۰ تماشاگر فوتسال به سالن می‌آیند و خلاصه این که هزاران جوان را درگیر این مسابقات کرده‌ایم تا شب‌های مفرحی در سالن‌های ورزشی داشته باشند و این‌گونه آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
وی گفت: برای مثال از تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات تعداد ۴۶ تیم از روستاهای اطراف شهر یاسوج با صدها هوادار به سالن فوتسال می‌آیند که نشان دهنده اثرگذاری این کار است.
بنا بر این گزارش، تماشاگران در لابه‌لای تشویق‌هایشان خبرنگاران را صدا می‌زنند، بنویسید که از آقای مقدم شهردار یاسوج و اکبری‌تبار رئیس شورای شهر یاسوج تشکر داریم، این کارها فقط از دست شهرداری بر می‌آید.
نهمین شب مسابقات فوتسال جام شهر پاک

هشتمین شب مسابقات فوتسال جام شهر پاک

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند روستایی
Iran, Islamic Republic of
کاری که بهرامی سالها پیش برای دهها هزار جوان می کرد آنهم درسطح استانی وکشوری فوتبال ضمن اینکه حقوق کارمندان شهرداری هم به موقع پرداخت می شد
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه به خاطر خودشان. حقوق نیروهای شرکتی را بدهید شورای .ه تمام بویراحمد را ساده فکر کرده حقوق اون کارگری که نان شب زن وفرزندش را نداره بدهید لطفا به خاطر.شورایهای ووحکومت بر تودای مردم بعصی از این شوراها که خدا وپیغمبر
Iran, Islamic Republic of
بقیه شورا حتما پول به کبنا ندادن وگرنه نامشون آورده میشد اکبری تبار پول بیشتر داده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1