تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۶۷۸
کبنا گزارش می‌دهد

اعتبارات پژوهش کهگیلویه و بویراحمد چگونه هزینه می‌شوند / لزوم شفاف سازی مدیران

۱
۰
اعتبارات پژوهش کهگیلویه و بویراحمد چگونه هزینه می‌شوند / لزوم شفاف سازی مدیران
کبنا ؛علی‌رغم اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد جذب اعتبارات از مرکز بود و حسن نوروزی، سید  موسی خادمی استاندار سابق و علی محمد احمدی استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را مرتب در جلسات گوشزد می‌کردند، اما هیچ وقت عملکرد مدیران در حوزه جذب اعتبارات شفاف سازی و اطلاع رسانی نشده است تا مردم بدانند در ردیف‌های مختلف بودجه‌ای هر کدام از مدیران چه میزان اعتبار جذب کرده‌اند.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، جعفرگوهرگانی معاون اقتصادی و عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران برگزار شد، دست بر روی جذب اعتبارات از سوی مدیران گذاشت و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا از ردیف‌های متمرکز و متفرقه در مرکز منابع مالی وارد استان کنند.
احمدی که جذب اعتبارات برایش از هر کاری به نظر می‌آمد، خطاب به مدیران هم گفت: اگر جایی هم لازم باشد، من به کمک‌تان می‌آیم. او تصریح کرد: هر جایی که لازم باشد خودم، نوروزی رئیس مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان کمک و همکاری لازم را به عمل خواهیم آورد تا منابع بیشتری وارد استان شود و ضمن رفع مشکلات در روند طرح‌ها و پروژه‌ها تسریع به عمل آید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: بر روی طرح‌های پژوهشی ضروری، کم هزینه و با مدت زمان کوتاه تاکید داشته باشید و نباید به دنبال طرح‌های بزرگ بنیادی، هزینه بر و طرح‌هایی که نتیجه قابل ملموسی در استان ندارند، بود.
احمدی تاکید کرد: تلاش شود تا اعتبارات یک درصد سهم پژوهش هزینه شوند، برگشت نخورد و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی با قرارداد ۲ تا سه ماه بسته شوند.
استاندار به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص طرح پایلویت اقتصادی شهرستان لنده و طرح پایلویت محرومیت زدایی شهرستان بهمئی تاکید کرد و افزود: تلاش کنیم تا این برنامه‌ها براساس برنامه زمانبندی شده و عملیاتی به پیش بروند.
احمدی بیان کرد: دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور در این هفته به استان سفر می‌کند و برای چند روز مسائل و مشکلات این دو شهرستان را که یک به عنوان پایلوت در هیات دولت و دیگری به عنوان پایلوت در بنیاد مستضعفان اعلام شده به صورت میدانی  بررسی خواهد کرد.
استاندار تاکید کرد: همه سعی و تلاشمان به راین است تا تجدید نظری در کل بودجه استانی سال آینده کهگیلویه وبویراحمد در مرکز کشور اتخاذ شود و بتوان این استان را برمدار، تلاش و فعالیت قرار داد و به آن شتاب بخشید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در هفتمین نشست شورای برنامه ریزی به چهار دستور کار بررسی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، گزارش چهار دستگاه اجرایی در خصوص میزان جذب اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای، اولویت‌های پژوهشی و توزیع دارائی‌های سرمایه‌ای از محل ۲ ردیف اشاره کرد.
نوروزی گفت: ۱۷ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و گردشگری که در کارگروه امور زیربنایی مصوب شده بود در این شورا مورد بررسی قرار گرفت که با ۹ مورد موافقت و هشت مورد دیگر برای بررسی مجدد به جلسات بعدی موکول شد.
وی  با اشاره به اینکه، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به هزینه اعتبارات پژوهشی هستند، اظهار داشت: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار پژوهشی استان در قالب بیش از ۳۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی در استان در نظر گرفته شده است.
نوروزی به توزیع یکهزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبارات بند ز استان و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبارات فنی و اعتباری استان خبر داد و گفت: این اعتبارات باید برای استان نتیجه خوبی داشته باشد.
وی یادآور شد: با تلاش و پیگیری‌های استاندار و نمایندگان طرح پایلوت مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گچساران اجرای می‌شود.
به گفته 30 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که 4 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای آنان اختصاص داده شده است و نکته مهم در اینجا این است که این طرح‌های پژوهشی کدام طرح‌ها هستند و تا چه حد نیازهای جامعه استان را برطرف می‌کنند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد قبل از این از تقسیم بودجه‌های پژوهشی بین نورچشمی‌ها و کارکنان ادارات گلایه کرده بود و از طرفی دستگاه‌ها مکلف به اعتبارات پژوهشی هستند، لذا نباید به گونه‌ای باشد که در اعتبارات پژوهشی انحراف ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دكتر نوروزى👏👏👏
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1