تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۴۰۵۵۲۸
یادداشت سیاسی |

حاج عدل سردار دیروز، سرباز امروز

سید خلیل مرتضائى
۱۱
۰
حاج عدل سردار دیروز، سرباز امروز
کبنا ؛متن ارسالی: با گذشت نزدیک به سی ماه از وکالت هاشمی پور در مجلس دهم، متأسفانه عده‌ای همچنان شمشیر را از رو بسته و بعضاً اخلاق و انسانیت را فدای امیال شخصی خویش کرده‌اند،
فلذا بر خود لازم دیده‌ام تا جهت تنویر افکار عمومی گریزی کوتاه بر عملکرد سی ماهه هاشمی پور داشته باشم.
بدون شک جنگندگی و حُسن نیت، دو مشخصه‌ی مهم و بی نظیر هاشمی پور است که بر همگان روشن شده و منتقد و موافق بر این دو، صحه می‌گذارند..
سردار هاشمی پور بعد از اعلام نتیجه انتخابات، بلافاصله، کمر همت بست و دشواری این راه پر پیچ و خم را وَرانداز کرد و گوی در میدان محرومیت زدایی انداخت
بدون گرا به آب نزد، چون هم عمق محرومیت کوثر را می‌دانست و هم غربت و بی کسی مارون را
غمِ فرزندان سالهای دور از خانه‌ی کهگیلویه را که مدتها پیش بر سر آنان معامله شده و به خون بَسی رفته بودند را می‌دانست.
آری، هاشمی پور با ایستادگی و شجاعت تمام در مقابل همکاران خوزستانیش در نبردی نابرابر سهم حقابه‌ی کشاورزی (۲۴۹ میلیون متر مکعب سالانه) از مارون گرفت،
در بالادستش تامین اعتبارسد آبریز را اخذ کرد.
قرارگاه خاتم را جهت انتقال آب شرب پایدار از سد کوثر به پای کار کشانید، خط لوله‌ای که تأمین آب شهرستانهای چهارگانه و روستاهای در مسیر را تامین می‌نماید.
نمونه دیگراز عملکردش تأمین اعتبار پروژه‌ای دیگر
در بیخ گوش سد کوثر و در منطقه پادوک یعنی نیروگاه بزرگ ۷۵۰ مگاواتی تولید برق است که مراحل ساخت آن آغاز گردیده و توربینش هم دردست ساخت است.
نیروگاهی که وابستگی برق به خوزستان را قطع خواهد کرد و ضمن تأمین برق شهرستان و پروژه‌های در دست اقدام حتی برق شهر گچساران را هم تأمین و به خارج از استان هم صادرات خواهد داشت.
پتروشیمی را که تنها کلنگی بود زمین خورده در دشت کلاچو، احیاء و با دعوت و حضور دو مرحله‌ای وزیر محترم نفت تعیین تکلیف نمودند.
باند اضطراری (فرودگاه) را که عده‌ای بیمار که آیه شریفه ((فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا کانُوا یکذِبُونَ)) بر آنان صدق می‌کند را مورد تمسخُر قرار می‌دادند با اقتدار تمام اخذ مجوز نمود و به‌زودی شاهد کلنگ زنی آن در نزدیکی روستای دشت مازه و در پنج کیلومتری شهردهدشت خواهیم بود تا دیگر وزرا و سایر مسئولان عدم دسترسی مناسب به پروژه‌ها را دلیل بر نیامدنشان به منطقه بهانه قرار ندهند.
سیمان سپو را از بلاتکلیفی نجات داد
گاز را که رویای سالهای دور و شبهای سرد و سخت و حکم آزادی بلوط‌های زاگرس از حبس و مرگ تدریجیشان بود را با عزمی راسخ و همتی والا با کاری جهادی، به آخرین نقطه یعنی دیشموک و چاروسا رسانید و برایشان از وزارت نفت ده هزار انشعاب رایگان گاز اخذ مجوز کرد تا دیگر شاهد و نظاره گر مناظری تلخ، همچون هیمه به دوشی زنان و دُختران با شرافت دیارش نباشد، زنان و دخترکانی که از بی مهری سرما دستها، ظرافت صورت و پاشنه پاهایشان همچون تنه مظلوم بلوطهای زاگرس، تَرَک خورده بود. به نعمت روشنایی گاز برخوردار نمود.
در ارتباطات جاده‌ای بهمئی گرمسیر را از دو محور ابوالفارس به رامهرمز و لیکک به جایزان (بهمئی گرمسیر به خوزستان به‌جز بهبهان ۴۸ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود) مد نظر قرار داد.
جاده‌هایی همچون، دلی مهرجان، دژکوه، چاسخار،، برفکون، و چندین محور دیگر را با دستگاههای امانی وزارت نفت جان تازه‌ای بخشید..
چاروسا و دیشموک را از دشت آزادی و دم عباس به محور دهدشت پاتاوه وصل نمود.
 لنده، شهر اولین‌ها را از آفت سیاست زدگی رهانید و با جلسات مکرر در وزارت راه به‌زودی با اتصال به تشان و پس از آن بهبهان و لنده به کوه پات و اتصال به محور دهدشت پاتاوه به لطف خدا از محصوریت و تنگ نفسی بیرون خواهد آورد.
دیشموک به باغملک که همان ارتباط بهمئی سردسیر با خوزستان می‌باشد را در دستور محور توسعه‌اش قرار داد و با تأمین اعتبار به مبلغ شش میلیارد تومان از وزارت نفت جهت تسطیح و بهسازی جاده‌های مواصلاتیشان اقدام نمودند.
حالا شترخفته‌ی لنده شادمان‌تر از هر هنگامی می‌داند که هاشمی پور نفسش را از زندان محصوریت و سیاست زدگی آزاد کرده است.
هاشمی پور شبانه شریعتمداری وزیر صنعت و معدن را به معدن فسفات چرام آورد، بله معدن فسفات چرام، جائی که نزدیک به نیم قرن بلاتکلیف باقی مانده بود و عده‌ای بنابه خُرده حسابهای شخصی، عیار فنی‌اش را ناکافی می‌دانستند و بر عدم توجیه اقتصادیش فریاد غریو و ظفر سر داده بودند.
 معدن فوق سرانجام بعد از نیم قرن، تکلیفش تعیین و هم اکنون بخشی از تجهیزاتش به معدن انتقال داده شده‌اند تا شاهد تعبیر آیه شریفه وَمَکرُوا وَمَکرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الْمَاکرِینَ باشیم.
 پرونده‌ی هاشمی پور سرباز جبهه‌های دیروز و خدمتگزار و خادم سازندگی امروز تنها در وادی ساختن و سازندگی مختومه نمی‌شود، بلکه بینش وسیع و دل وسیعتر از همه چیزش به‌خوبی عمق محرومیت را لمس کرده بوده و با ارتباطاتش در حوزه محرومیت زدایی بیش از دهها مرکز بهداشتی و ورزشی و امثالهم را یا از خیرین و یا از وزارت خانه‌های مربوطه در این اوضاع نابسامان و ریاضت اقتصادی مملکت، در حوزه انتخابیه خویش، آغاز کرده که اکثرأ در مراحل پایانی و تحویل به جوانان و مردم شریف این منطقه می‌باشند
 هاشمی پور در طول شبانه روز کمتر از چهار ساعت می‌خوابد، میانگین تماسها و پیامکهای تلفنش ماهها از چند ده هزار می‌گذرد، در حدتوان، خود و همراهانش پاسخگو هستند اما عمق محرومیت بالاست، یا باید تلفنچی و جوابگوی مکالمات باشد یا باید پیگیر مشکلات و مطالبات عمومی حوزه انتخابیه‌اش
به جرأت می‌توان گفت
حاج عدل، سردار سربلند دیروز و سرباز سرافراز امروز جبهه‌های محرومیت زدائی کهگیلویه‌ی بزرگ است
 هم درد را می‌فهمد و به‌خوبی تعبیرش می‌کند و هم محرومیت را می‌فهمد و هم در صدد رفعش تاکنون بر آمده، در گِردَش کاری نَشُد، ندارد.، مگر آنکه خدا نخواهد، چون دلش بزرگ است، همچون وسعت حوزه انتخابیه‌اش، کسانی شبانه روز همچون سایه در تعقیب و گریزشند تا در وی ایرادی بیابند، حتی در حد یک اعراب ساده هم که باشد.
کسانی که قران در سوره همزه به آنان خطاب کرده: «وَیْلٌ لِّکُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ﴿۱﴾ وای بر هر بدگوی عیب‌جویی
هاشمی پور دست هر منتقد منصفی را به گرمی می‌فشارد، چه بهتر که نقدی منصفانه همراه با ارائه راهکار باشد، چون بلاشک نقد لازمه پیشرفت و تکامل هر شخص و جامعه‌ای می‌باشد.
تا تکمله ای دیگر برآنچه گفته شد خداوند نگهدار آرزوهای زیبایتان.
----------------------------------
سید خلیل مرتضائى
نام شما

آدرس ايميل شما

پوریا حسینی
Iran, Islamic Republic of
سردار هاشمی پور دلی دارد چون دریا،هیچ کس به جز ایشون نمیتواند به داد کهگیلویه برسد،کار های بزرگی که انجام داده کاملا واضح هستش،زنده باد سردار سازندگی
Iran, Islamic Republic of

کرو جم کنیت ختونه
Iran, Islamic Republic of
عدل عدل ایکنیت کانه کسی نونه
عدل اول بیا. کنه اگه یه .
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز ایشا هم بدونیت چوب خدا صدا نداره به جای اینکه صدای مردم مظلوم بوییت . داریت نون یه کسی رو میخورید ..
رهبرم سید علی
Iran, Islamic Republic of
به والله قسم از طرفداران سرسخت عدل بودیم اما حالا. بهش دارم
عدل هاشمی. مجلس را نداری
رهبرم سید علی
Iran, Islamic Republic of
به والله قسم از طرفداران سرسخت عدل بودیم اما حالا. دارم از بس.
عدل هاشمی. مجلس را نداری
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا متملقانه افراد را ستایش نکنید میخواستم بدانم معجزه اش چه بود چه کار مهمی انجام داده
Iran, Islamic Republic of
و .فردا
Iran, Islamic Republic of
کبناجان یا اصلا نظرات را پخش نکن یا بصورت ناقص پخش نکن
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده (عذر میخام کپی بردار) .از بس از کانال اطلاع رسانی عدل هاشمی تو گروهها عملکرد دولت را بجای فعالیت هاشمی کپی کرده مردم میخندند..این هم برای رسیدن به شبکه ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسن یر سردار سازندگی مهندس هاشمی پور انصافا با پیگیری های فروان کارها را تا حالا خوب پیش برد تا جای که توانست. کهگیلویه بزرگ به چنین نماینده ای نیاز دارد نکسی دیگر.درود سردار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1