کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست مؤسسین مدارس غیردولتی گچساران مطرح شد

زارع‌پور: میانگین نمرات مدارس غیردولتی استان زیر 10 هست

25 آذر 1397 ساعت 22:45

در جلسه‌ای در اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران روز یکشنبه مدیرکل آموزش و پرورش استان پاسخگوی مطالبات مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی بود و به یافته‌های آسیب شناسانه درباره مدارس غیردولتی در کل کشور اشاره کرد و گفت: درحالی‌که کارنامه‌ها عددهای 18 و 19 را نشان می‌دهد، میانگین نمرات خیلی از مدارس غیردولتی در استان زیر 10 است.


هادی زارع پور در این جلسه ضمن توجه و پاسخگویی به مشکلات حال حاضر مؤسسان و مدیران، به لزوم توجه به قانون اشاره کرد و گفت: قانون را مبنای کارمان قرار دهیم قطعاً بسیاری از مشکلات ما در حوزه آموزش‌وپرورش حل‌وفصل خواهد شد.
وی در مورد بودجه آموزش‌وپرورش بیان داشت: 99 درصد اعتبار آموزش‌وپرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود و فقط 1 درصد این اعتبار صرف سایر فعالیت‌های آموزشی می‌شود. منطق حکم می‌کند که این اعتبار کفایت مسائل و مشکلات را نمی‌کند؛ بنابراین یکی از سیاست‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم پیگیری شده است سیاست توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش‌وپرورش است که یکی از جلوه‌های بارز مشارکت‌های مردمی مدارس و مراکز غیردولتی هستند و بار سنگینی را از روی آموزش‌وپرورش بری می‌دارند.
زارع پور آمار مربوط به مدارس غیردولتی ارائه داد و گفت: در استان 31 هزار و 155 نفر در مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی 97-98 مشغول به تحصیل هستند. 140 مدرسه در کل استان داریم. 62 آموزشگاه آزاد علمی مشغول به کار هستند، 103 آموزشگاه زبان فعالیت دارند، 10 هزار و 616 نفر در پیش‌دبستانی‌ها مشغول به تحصیل هستند که تعداد پیش‌دبستانی‌ها 396 مرکز است. در شهرستان گچساران 45 مدرسه داریم، تعداد 12 آموزشگاه علمی آزاد، 20 آموزشگاه زبان، تعداد 27 مرکز پیش‌دبستانی در این شهرستان فعالیت دارند. در کل هم در مدارس و هم آموزشگاه‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تعداد 5454 نفر مشغول به تحصیل هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: در مراکز آموزش‌وپرورش 140 نفر نیروی رسمی داریم و تعداد 2449 نفر در مراکز غیررسمی نیروی اشتغال داریم. در کنکور 97، سی نفر رتبه زیر 1000 از مدارس غیردولتی داشتیم.
زارع پور با اشاره به تاریخ قانون مدارس غیردولتی پس از انقلاب اسلامی گفت: قانون مدارس غیردولتی حدود 28 سال قانون موقت اجرا می‌شد تا اینکه در سال 1395 قانون تأسیس و اداره مراکز و مدارس آموزشی و تربیتی غیردولتی تبدیل به قانون نهایی شد و باید از ظرفیت‌های این قانون استفاده کنیم.
وی به یافته‌های پژوهش‌هایی که به آسیب‌شناسی مدارس غیردولتی در کل کشور پرداخته‌اند، اشاره کرد: سطح پایین کادر آموزشی مدارس غیردولتی، امکانات ضعیف آموزشی مدارس غیردولتی، پایین بودن سطح نمرات واقعی از موارد مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد. از سال 93 نرم‌افزاری از طرف مرکز سنجش آموزش‌وپرورش در استان نصب‌شده که بر اساس آن وضعیت نمرات نهایی دانش آموزان ارزیابی می‌شود. میانگین نمرات سال سوم متوسطه مدارس را به دست می‌آوریم. درحالی‌که کارنامه‌ها عدل‌های 18 و 19 را نشان می‌دهد، میانگین نمرات خیلی از مدارس غیردولتی در استان زیر 10 هست، فضاهای نامناسب آموزشی، پرورشی، ورزشی. نگاه چرتکه‌ای به آموزش. این‌ها آسیب‌شناسی‌های مدارس غیردولتی است.
مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان در انتها گفت: انتظارات ما این است که پاسخ مکاتبات ما به‌موقع داده شود. اخیراً سامانه‌هایی طراحی‌شده که مدیران آموزش‌های لازم و دوره‌های آموزشی را بگذرانند. شورای مؤسسان مدارس غیردولتی شهرستان باید فعال باشد، جلسات به‌طور منظم برگزار شود. همکاران باید از ما دعوت کنند و ما هم وظیفه‌داریم در جلسات حضور پیدا کنیم. ما این آمادگی را داریم که هر سه ماه یک‌بار چنین جلسه‌ای با همکاران داشته باشیم.
 
--------------------------------
سیده زهرا حسینی‌فر


کد مطلب: 405471

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405471/زارع-پور-میانگین-نمرات-مدارس-غیردولتی-استان-زیر-10-هست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1