تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۴۰۵۴۷۱
در نشست مؤسسین مدارس غیردولتی گچساران مطرح شد

زارع‌پور: میانگین نمرات مدارس غیردولتی استان زیر 10 هست

۷
۰
زارع‌پور: میانگین نمرات مدارس غیردولتی استان زیر 10 هست
کبنا ؛هادی زارع پور در این جلسه ضمن توجه و پاسخگویی به مشکلات حال حاضر مؤسسان و مدیران، به لزوم توجه به قانون اشاره کرد و گفت: قانون را مبنای کارمان قرار دهیم قطعاً بسیاری از مشکلات ما در حوزه آموزش‌وپرورش حل‌وفصل خواهد شد.
وی در مورد بودجه آموزش‌وپرورش بیان داشت: 99 درصد اعتبار آموزش‌وپرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود و فقط 1 درصد این اعتبار صرف سایر فعالیت‌های آموزشی می‌شود. منطق حکم می‌کند که این اعتبار کفایت مسائل و مشکلات را نمی‌کند؛ بنابراین یکی از سیاست‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم پیگیری شده است سیاست توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش‌وپرورش است که یکی از جلوه‌های بارز مشارکت‌های مردمی مدارس و مراکز غیردولتی هستند و بار سنگینی را از روی آموزش‌وپرورش بری می‌دارند.
زارع پور آمار مربوط به مدارس غیردولتی ارائه داد و گفت: در استان 31 هزار و 155 نفر در مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی 97-98 مشغول به تحصیل هستند. 140 مدرسه در کل استان داریم. 62 آموزشگاه آزاد علمی مشغول به کار هستند، 103 آموزشگاه زبان فعالیت دارند، 10 هزار و 616 نفر در پیش‌دبستانی‌ها مشغول به تحصیل هستند که تعداد پیش‌دبستانی‌ها 396 مرکز است. در شهرستان گچساران 45 مدرسه داریم، تعداد 12 آموزشگاه علمی آزاد، 20 آموزشگاه زبان، تعداد 27 مرکز پیش‌دبستانی در این شهرستان فعالیت دارند. در کل هم در مدارس و هم آموزشگاه‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تعداد 5454 نفر مشغول به تحصیل هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: در مراکز آموزش‌وپرورش 140 نفر نیروی رسمی داریم و تعداد 2449 نفر در مراکز غیررسمی نیروی اشتغال داریم. در کنکور 97، سی نفر رتبه زیر 1000 از مدارس غیردولتی داشتیم.
زارع پور با اشاره به تاریخ قانون مدارس غیردولتی پس از انقلاب اسلامی گفت: قانون مدارس غیردولتی حدود 28 سال قانون موقت اجرا می‌شد تا اینکه در سال 1395 قانون تأسیس و اداره مراکز و مدارس آموزشی و تربیتی غیردولتی تبدیل به قانون نهایی شد و باید از ظرفیت‌های این قانون استفاده کنیم.
وی به یافته‌های پژوهش‌هایی که به آسیب‌شناسی مدارس غیردولتی در کل کشور پرداخته‌اند، اشاره کرد: سطح پایین کادر آموزشی مدارس غیردولتی، امکانات ضعیف آموزشی مدارس غیردولتی، پایین بودن سطح نمرات واقعی از موارد مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد. از سال 93 نرم‌افزاری از طرف مرکز سنجش آموزش‌وپرورش در استان نصب‌شده که بر اساس آن وضعیت نمرات نهایی دانش آموزان ارزیابی می‌شود. میانگین نمرات سال سوم متوسطه مدارس را به دست می‌آوریم. درحالی‌که کارنامه‌ها عدل‌های 18 و 19 را نشان می‌دهد، میانگین نمرات خیلی از مدارس غیردولتی در استان زیر 10 هست، فضاهای نامناسب آموزشی، پرورشی، ورزشی. نگاه چرتکه‌ای به آموزش. این‌ها آسیب‌شناسی‌های مدارس غیردولتی است.
مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان در انتها گفت: انتظارات ما این است که پاسخ مکاتبات ما به‌موقع داده شود. اخیراً سامانه‌هایی طراحی‌شده که مدیران آموزش‌های لازم و دوره‌های آموزشی را بگذرانند. شورای مؤسسان مدارس غیردولتی شهرستان باید فعال باشد، جلسات به‌طور منظم برگزار شود. همکاران باید از ما دعوت کنند و ما هم وظیفه‌داریم در جلسات حضور پیدا کنیم. ما این آمادگی را داریم که هر سه ماه یک‌بار چنین جلسه‌ای با همکاران داشته باشیم.
 
--------------------------------
سیده زهرا حسینی‌فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای زارع پور خوب شد سر صبحت بر میانگین نمرات شد بنده از نیروهای شهرستان دنا هستم در زمان مدیریت آقای مجلسی به بعد اگه نیم نگاهی به میانگین نمرات این شهرستان بندازید کاملا متوجه خواهید شد که چطور این نمرات کیلویی بدست آمده خدا را شاهد میگیرم .. به مدیران حوضه های امتحانی اعلام میکردند که دانش آموزا را بذارید تقلب کنند و یا معاونین و کارشناسان ایشان به معلمین این شهرستان اعلام میکردند که به همه دانش آموزا نمره بالا بدهید بعد ایشان اعلام میکرد که ما در رتبه فلان قرار گرفته ایم که خود اینجانب هم کامنت براشون گذاشتم که باید نتیجه را در کنکور دید که اگر نتیجه کنکور را حضرتعالی با دیگر شهرستانها مقایسه کنید کاملا به راستی این موضوع پی خواهید برد ، به دلیل این موضوعات چندین بار به جنابعالی اطلاع دادیم که برای این شهرستان چاره اندیشی کنید ولی بسیار بدتر شد حالا هم به جنابعالی بعنوان یکی از فرهنگیان شهرستان دنا خدمت جنابعالی عرض میکنم اگر میخواهی آخرتت خراب نشود برای این شهرستان چاره اندیشی کن
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت جناب آقای زارع پور نیک استحضاردارین که اساس پیشرفت جامعه درگرو سلامت جامعه بعدآموزش تعلیم وتربیت هست،،جناب زارع پور در دبیرستانهای دولتی بزار واضح تر عرض کنم نمونه دولتی درگچساران گاها مدیرآموزشگاه ابرام دارند که فلان دانش آموز بایستی حتما این حدودامتیاز رو بایستی دبیر به دانش آموز بده که این خارج از شئون اداری واخلاقی است وتازه دبیریکه مقاومت میکنه جز مغضوبین میشه وشایدحتی از آموزشگاه طرد شود این مطلب رو عرض کردم که بدونید مدارس نمونه دولتی هم مدینه فاضله نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درباره ميانگين نمرات كه مديركل محترم عنوان كردند صحت ندارد
ح ع ا
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه مردم نمره بالا در کارنامه فرزندان شان می خواهند نه فهم موضوع و مسئله!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای زارع پور فرهنگیان گچساران ازشما ناراحتن چون دلیل قانع کننده برای برکناری اقای پورالحسینی ارائه ندادید،،شما میتوانستید یه جواب قانع کننده درهمین سایت به مردم گچساران بدید که به چه دلیل با این عجله سرپرست انتخاب کردید .ایا از خاله های شهرمون دستور گرفتید ،الان وضعیت اداره رو بیاین ببینیدبا این بی تدبیری که انجام گرفت.
منسف
Iran, Islamic Republic of
اين راندمان نتيجه ي عملكرد چه كسي است ؟ حداقل ٥ سال سكاندار اموزش و پرورش جناب زارع پور هستند
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
پورالحسيني بهترين مدير بود. شماها كجا و او كجا
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1