تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۰۵۴۷۰
در نشست با مؤسسان مدارس غیردولتی مطالبات مدیران و مؤسسان مطرح شد

فرماندار حرف ما را گوش دهد/ انتقال تمامی مدارس گچساران به شيفت صبح!

۲
۰
فرماندار حرف ما را گوش دهد/ انتقال تمامی مدارس گچساران به شيفت صبح!
کبنا ؛به گزارش کبنا، در این مراسم مؤسسان و مدیران آموزشگاه‌های غیردولتی، مدارس، آموزشگاه‌های زبان، آموزشگاه‌های علمی آموزشی، مراکز پیش‌دبستانی و دبستان حضور یافتند. در ابتدای طرح مسائل و مشکلات، بخشایی به‌عنوان نماینده مؤسسان مدارس غیردولتی به لزوم حضور مؤسسان در شورای آموزش‌وپرورش و باز شدن فضا برای مطالبه گری و حل مشکلات اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که فرماندار مؤسسین را در جلسات خود شرکت داده و به سخنان ما گوش دهند و به مشکلات ما رسیدگی کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ مدارس غیرانتفاعی در برداشتن بار هزینه تحصیل از دوش دولت گفت: همیشه مسئولان ما را به‌عنوان رقیب می‌بینند. درحالی‌که اگر مدارس غیرانتفاعی نبود آموزش‌وپرورش با مشکل پذیرش دانش‌آموز مواجه می‌شد. اگر آموزش‌وپرورش فضای بازتری را برای ما ایجاد کند می‌توانیم با جذب دانش‌آموزان بیشتر و هزینه‌های کمتری کمک‌حال آموزش‌وپرورش باشیم.
وی همچنین به بخشنامه حذف شیفت ظهر و اجرایی نبودن آن اشاره کرد.
زارع پور در پاسخ به سؤالات مطرح‌شده به لزوم توجه به قانون تأسیس و اداره مراکز و مدارس آموزشی و تربیتی غیردولتی که در سال 95 تصویب‌شده و شناخت ظرفیت‌های آن اشاره کرد و گفت: در متن قانون آمده است که یک نفر از رئیس شورای مؤسسین مدارس غیرانتفاعی بدون حق رأی می‌توانند در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان حضور پیدا کنند، در شهرستان نیز می‌توانند عضو باشند و بدون حق رأی حضور پیدا کنند.
وی در ادامه گفت: اگر هزینه تحصیل 31 هزار و 115 نفر دانش‌آموزی که در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند را در نظر بگیریم یقیناً مبلغ قابل‌توجهی است، مدارس غیرانتفاعی این بار را از روی دوش آموزش‌وپرورش برداشته‌اند، ما این مسئله را تأیید می‌کنیم. در مورد بخشنامه برداشتن شیفت ظهر مدارس، ما این موضوع را در شورای مؤسسان مطرح کردیم، و یک فرصت زمانی سه‌ساله را گرفتیم تا همکاران ما فکری به حال نوبت دوم در مدرسه‌ها کنند و تا سه سال آینده نوبت دوم مدارس را نداشته باشیم.
محمدی نماینده آموزشگاه‌های استان به ورود برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی همچون چرتکه، بالا بودن و بی‌رویه بودن هزینه‌های ثبت‌نام و پایین بودن سطح آموزشی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: پولی بودن مدارس تأثیری بر قبولی و ارتقای سطح آموزشی دانش‌آموز نداشته، کسانی که در کنکور رتبه‌های برتر هستند استثناء هستند.
 زارع پور در پاسخ به محمدی گفت: هیچ اجباری در اجرای طرح چرتکه وجود ندارد، اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، آقای شهبازی در شهرستان پیگیری کنند. الگوی نرخ تعیین شهریه آموزشگاه‌ها در متن قانون آمده است.
در ادامه جلسه، کامران نماینده آموزشگاه‌های زبان به پایین بودن نرخ شهریه‌ها، گران بودن کتاب‌های زبان و در اختیار گذاشتن سوبسید و یا کاغذ دولتی برای چاپ کتاب، حذف اخذ هزینه 4 درصد از آموزشگاه‌های زبان، ارائه تسهیلات وام به مدیران آموزشگاه‌ها اشاره داشت و گفت: قبلاً آموزش‌وپرورش وام‌های خوداشتغالی کم‌بهره در اختیار قرار می‌داد، در شرایط کنونی چرا چنین تسهیلاتی در اختیار قرار نمی‌دهند؟ الآن ده سال است که هیچ تسهیلاتی در اختیار نگذاشته است.
زارع پور بیان داشت: اگر چنین کاری صورت بگیرد محتواهای آموزشی متفاوت و مختلف می‌شود ولی در حال حاضر محتوای واحدی برای تدریس زبان در کل کشور وجود دارد و این برای ساماندهی بیشتر محتوای آموزشی است، و امیدواریم قیمت کتاب‌ها پایین بیاید.
زارع پور گفت: متن قانونی در مورد وام‌ها ملاک است، در مورد هزینه 4 درصد سالانه نیز شاید بتوان کمک‌هایی کرد ولی به‌هرحال قانون است و نمی‌توانیم اخذ هزینه را حذف کنیم.
نماینده آموزشگاه‌های علمی آموزشی و کنکور به لزوم مثبت نگری نسبت به مدرسان آموزشگاه‌های کنکور گفت: شاهد این هستیم که نخبگان با رتبه‌های دورقمی فارغ‌التحصیل رشته‌های فیزیک و ریاضی هستند ولی متأسفانه به دلایلی بیکارند، این افراد به‌عنوان مشاور یا مدرس وارد آموزشگاه‌ها می‌شوند، تحلیل سؤالات کنکور می‌شوند، این‌ها کمکی به وضعیت آموزشی در جامعه می‌کنند، آموزش‌وپرورش باید قدردان این افراد باشد، با دید مثبت‌تری باید به این زمینه‌ها نگاه کرد.
وی در ادامه افزود: باید در مدارس فضایی برای مؤسسات علمی کنکور طراحی و باز شود تا بتوانند فعالیت بهتر و بیشتری داشته باشند و دانش‌آموزان بتوانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند.
زارع پور اظهار داشت: انشالله نگاه حمایتی و هدایتی را لحاظ می‌کنیم، مؤسسات گاج و غیره اگر مجوز داشته باشند مشکلی برای ارائه در مدارس ندارند ولی اگر کتاب‌های بدون مجوز باشند امکان حمایت و ورود به مدارس را ندارند.
در ادامه شکوهی فر دیر آموزشگاه زبان مواردی همچون لزوم ستاره‌دار شدن زبانکده ها، فرم تأییدیه دبیران زبان از محل کار قبلی، لزوم بازرسی‌های حرفه‌ای توسط کارشناسان زبان انگلیسی، توجه به برگزاری ورکشاپ برای دبیران آموزشگاه‌ها را مطرح کرد که زارع پور در پاسخ گفت: در متن قانون جدید آمده که قرار است آموزشگاه‌ها رتبه‌بندی شوند، و این همان مفهوم ستاره‌دار شدن را دارد. در مورد تأیید مربی و مدرس، صلاحیت مربی‌ها باید مورد تأیید و گزینش قرار بگیرد، هر نیروی آزادی که داریم باید توسط آموزش‌وپرورش تأیید شود.
همچنین محمد شهبازی رئیس اداره آموزش‌وپرورش گچساران در پاسخ به مشکلات مطرح‌شده افزود: از اولیای دانش‌آموزان در مورد کلاس‌های بعدازظهر نظرخواهی کردیم و خواستیم کلاس‌های فوق‌برنامه را برای روزهای پنجشنبه بگذاریم. والدین به دلیل اینکه می‌خواهند از روز پنج‌شنبه خود استفاده‌های دیگری کنند از این طرح استقبال نکردند.
وی گفت: ما استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی را در مقطع ابتدایی منع کردیم، حتی در حال حاضر در مقطع پیش‌دبستانی کتاب‌های کمک‌آموزشی وجود دارد، صلاح نیست که چنین برنامه‌هایی در مدارس باشد و از دوستان نیز این انتظار را داریم که همکاری‌های لازم را انجام دهند.
شهبازی به مشکلاتی درزمینهٔ برگزاری دوره‌های آموزشی برای دبیران اظهار داشت: در مورد کلاس‌های ضمن خدمت ما کلاس‌های آموزشی داریم، اما متأسفانه خیلی از همکاران در مدارس غیردولتی در این کلاس‌ها شرکت نمی‌کنند، درحالی‌که اگر بگوییم برای کلاس باید پول بدهید همه شرکت می‌کنند. در رابطه با چرتکه، چرتکه را قبول نداریم، و در مدارس نیز این طرح را اجبار نکرده‌ایم. در مورد آموزشگاه‌های زبان ما سعی می‌کنیم با زبانکده ها همکاری‌های لازم را داشته باشیم و این انتظار را هم داریم که کیفیت آموزشی در آموزشگاه‌های زبان بالا رود.

--------------------------------
سیده زهرا حسینی‌فر

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جمعشون جمع.
Iran, Islamic Republic of
جاي پورالحسيني واقعا خاليه. مرد اول فناوري استان و مدير برتر كشوري
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1