کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

عزم جدی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 5 کشور برای تامین داروهای مورد نیاز

9 آذر 1397 ساعت 19:55

اجلاس معاونین غذا و داروی منطقه 5 کشور با حضور معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، هرمزگان، بوشهر، یاسوج، فسا، جهرم، لار و گراش و مدیران شرکت های توزیع و پخش دارو با موضوع بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات دارویی و نحوه توزیع دارو در دانشگاه‌ها برگزار شد.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزم جدی و تعامل میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور و شرکت های پخش دارویی در تامین نیازهای دارویی بیماران به وجود آمده است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در اجلاس معاونین غذا و دارو منطقه 5 کشور در مورد راهکارهای حل مشکلات و تعامل هر چه بیشتر بین دانشگاه‌ها و شرکت‌های دارویی بحث و تبادل نظر شد و اظهار کرد: عزم جدی و تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور و  شرکت‌های پخش دارویی در  تامین نیازهای دارویی بیماران به وجود آمده است.
امام بخش قائدی افزود: مشکلات دارویی و نحوه توزیع دارو در اجلاس معاونین غذا و دارو و مدیران داروی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور و مدیران شرکت های توزیع و پخش دارو که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان این مطلب که انتظارات از دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 5 بسیار زیاد است، اذعان کرد: الگوهای کلان منطقه 5 در حوزه های بهداشت و درمان بعنوان دستورالعمل هایی در کشور اجرا شده است و امیدواریم با همفکری همدیگر و با توجه به حساسیت ها و اهمیت حوزه دارو بتوانیم الگوهایی را در این حوزه معرفی کنیم که قابلیت اجرا در  کشور داشته باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات موجود و تحریم های دارویی، گفت: دارو تحت تاثیر بازار ارز می باشد و در راستای ثبات بازار باید با کمک شرکت های توزیع و پخش دارو اقدامات بهتری انجام شود تا بتوانیم ذره ای از رنج بیماری مردم در تامین داروها را کاهش دهیم و این مهم با همکاری و تعامل شرکت های دارویی و داروسازان امکان پذیر می باشد.
وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی کشور می بایست در مباحث مختلف و شرایط خاص به یکدیگر کمک کنند و همدیگر را پوشش دهند.
دکتر قائدی اظهار کرد:  نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت دارو،  شرایط خاصی را برای بیماران صعب العلاج به وجود آورده و  در  این نشست در جهت بهبود این شرایط گامهای موثری برداشته شد.
اجلاس معاونین غذا و داروی منطقه 5 کشور با حضور معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، هرمزگان، بوشهر، یاسوج،  فسا، جهرم، لار و گراش و مدیران شرکت های توزیع و پخش دارو با موضوع بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات دارویی و نحوه توزیع دارو در دانشگاه‌ها برگزار شد.


کد مطلب: 404987

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404987/عزم-جدی-دانشگاه-های-علوم-پزشکی-منطقه-5-کشور-تامین-داروهای-مورد-نیاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1