تاریخ انتشار
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۰۴۹۸۷
معاون علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

عزم جدی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 5 کشور برای تامین داروهای مورد نیاز

۰
عزم جدی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 5 کشور برای تامین داروهای مورد نیاز
کبنا ؛
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزم جدی و تعامل میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور و شرکت های پخش دارویی در تامین نیازهای دارویی بیماران به وجود آمده است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در اجلاس معاونین غذا و دارو منطقه 5 کشور در مورد راهکارهای حل مشکلات و تعامل هر چه بیشتر بین دانشگاه‌ها و شرکت‌های دارویی بحث و تبادل نظر شد و اظهار کرد: عزم جدی و تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور و  شرکت‌های پخش دارویی در  تامین نیازهای دارویی بیماران به وجود آمده است.
امام بخش قائدی افزود: مشکلات دارویی و نحوه توزیع دارو در اجلاس معاونین غذا و دارو و مدیران داروی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور و مدیران شرکت های توزیع و پخش دارو که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان این مطلب که انتظارات از دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 5 بسیار زیاد است، اذعان کرد: الگوهای کلان منطقه 5 در حوزه های بهداشت و درمان بعنوان دستورالعمل هایی در کشور اجرا شده است و امیدواریم با همفکری همدیگر و با توجه به حساسیت ها و اهمیت حوزه دارو بتوانیم الگوهایی را در این حوزه معرفی کنیم که قابلیت اجرا در  کشور داشته باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات موجود و تحریم های دارویی، گفت: دارو تحت تاثیر بازار ارز می باشد و در راستای ثبات بازار باید با کمک شرکت های توزیع و پخش دارو اقدامات بهتری انجام شود تا بتوانیم ذره ای از رنج بیماری مردم در تامین داروها را کاهش دهیم و این مهم با همکاری و تعامل شرکت های دارویی و داروسازان امکان پذیر می باشد.
وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی کشور می بایست در مباحث مختلف و شرایط خاص به یکدیگر کمک کنند و همدیگر را پوشش دهند.
دکتر قائدی اظهار کرد:  نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت دارو،  شرایط خاصی را برای بیماران صعب العلاج به وجود آورده و  در  این نشست در جهت بهبود این شرایط گامهای موثری برداشته شد.
اجلاس معاونین غذا و داروی منطقه 5 کشور با حضور معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، هرمزگان، بوشهر، یاسوج،  فسا، جهرم، لار و گراش و مدیران شرکت های توزیع و پخش دارو با موضوع بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات دارویی و نحوه توزیع دارو در دانشگاه‌ها برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1