کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار بویراحمد مطرح کرد

ضمانت زنجیره ای روستائیان در بانکها

7 آذر 1397 ساعت 14:07

ضمانت زنجیره ای روستاییان و عشایر در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات زلزله و مسکن روستایی شهرستان راهگشا خواهد بود.


فرماندار بویراحمد در جلسه بررسی تسهیلات اختصاصی در زمینه زلزله و مسکن روستایی شهرستان با تقدیر از مجموعه بانک ها در جذب تسهیلات و حمایت از تولید در بویراحمد عنوان کرد: در خصوص زلزله پنج و دو دهم ریشتری بویراحمد و دنا تسهیلات تکلیفی ۱۷۰ میلیاردی به بانک‌ها ابلاغ و ۳۷ میلیارد تسهیلات بلاعوض نیز به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان زلزله مذکور اختصاص داده شد.
شاهرخ کناری عنوان کرد: بیش از ۴ هزار پرونده تعمیراتی و تجهیزاتی در شهرستان بویراحمد تشکیل که متاسفانه برخی از این پرونده ها بنا به دلایل بانکی برگشت داده میشود.
کناری با بیان اینکه بانک های چهارگانه ملی سپه، مسکن و کشاورزی به عنوان بانک های عامل پرداخت تسهیلات زلزله و مسکن هستند، گفت: انتظار می‌رود این بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات همکاری بهتری داشته باشند.
فرماندار بویراحمد با اشاره به قوانین بانکی در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: تعداد زیادی از دستگاهها در ثبت و کارشناسی و تشکیل پرونده خسارت دیدگان زلزله فعالیت چشمگیری داشته‌اند؛ این در حالی است که در مرحله پرداخت بانک‌ها، مراجعین و مردم با مشکل مواجه می شوند.
رئیس شورای اداری بویراحمد گفت: بسیاری از مراجعات مردمی به فرمانداری و استانداری به منظور دریافت همین تسهیلات است.
فرماندار بویراحمد یادآور شد: اولویت پرداخت تسهیلات زلزله و مسکن در شهرستان های بویراحمد و دنا است و نباید از این تسهیلات در جاهای دیگر پرداخت شود؛ چراکه زلزله پنج و دو دهم ریشتری در این جا اتفاق افتاده است.
فرماندار در پایان با تاکید بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، به تضامین بانکی هم گریزی زد و افزود: ضمانت زنجیره ای روستاییان و عشایر در بانک‌ها برای دریافت این تسهیلات راهگشا خواهد بود.


کد مطلب: 404899

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404899/ضمانت-زنجیره-روستائیان-بانکها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1