کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

روایت تلخ از مرگ کودک 5 ساله در بیمارستان یاسوج

4 آذر 1397 ساعت 18:55

پدر کودک فوت شده می گوید: در موارد متعدد شاهد بی توجهی و بی مسولیتی پرستاران و پزشکان بودیم و باور کنید جان کودک ۵ساله من برایشان اصلا اهمیتی نداشت.


 رسانه‌ها از مرگ کودک پنج ساله در بیمارستان امام سجاد (ع) خبر می دهند، پدر «شادمهر جعفرپور» کودک پنج ساله در باره مرگ فرزندش اینگونه روایت می کند که در تاریخ ۲۷ آبان ماه 97 ساعت ۳ ونیم شب به بیمارستان امام سجاد(ع)  مراجعه کردم تجویز پزشک سرماخوردگی و تب بالا بود بعد از انجام آزمایشات  پزشک گفت  که خون کودک به صورت وسیع و گسترده ویروسی شده است و  بیمار را از ساعت ۹صبح به «ای سی یو» انتقال داده شد.
پزشکان فوق تخصص و تیم های پزشکی بالای سر فرزندم قرار گرفتند و دستورات لازم را ارائه دادند و  از لحظه ورود بیمار به اتاق ایزوله دچار بیقراری شد  و از شکم درد به خود می پیچید که پزشکان با انجام سونوگرافی از بیمار و انجام بقیه آزمایشات فرآیند مداوا ادامه پیدا کرد و اما کادر پزشکی مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی دادند  و بیمار را مورد بی توجهی قرار میدادند که در ادامه این روند در ساعت ۴و ۱۵صبح روز بعد  شرایط جسمی بیمار رو به وخامت رفته و نهایتا به کمارفت.ظاهرا قبل از اینکه  به کما برود در مدت طولانی پرستار مربوطه محل کار خود را به دلیل نامعلوم ترک کرده  و هرچقدر وی  را صدا زدیم توجهی نکرد.
پدر کودک فوت شده در این باره گفت: فرزند من از دست رفت و دستگاه بیمار و ناکارآمد علوم پزشکی یاسوج فنا شد و صدای من به جای نمی رسد ولی خواهشمندم صدای من را به گوش مسولین برسانید تا بفهمند در بیمارستان ها و درمانگاه های این استان چه خبر است.
 وی گفت: در موارد متعدد شاهد بی توجهی و بی مسولیتی پرستاران و پزشکان بودیم و باور کنید جان کودک ۵ساله من برایشان اصلا اهمیتی نداشت.
بنا بر این گزارش، مشکل دیگری که خانواده بیمار فوت شده بیان می کردند، این بود که در طول فرآیند درمان متوجه شدیم دستگاه تنفس بیمارستان خراب بود و در ضمن خبری از پزشک کشیک هم نبود و با تماس گرفتن و حتی پیج بیمارستان او در محل کارش حاضر نشد.
 بعد از اینکه بیمار به کما رفت، سی تی اسکن نشان داد تجویز اولیه پزشک اشتباه بوده و بیمار از ناحیه آپاندیس دچار جراحت بوده و  بعد از «مرگ مغزی» خانواده بیمار برای اهدا عضو خانواده بیمار پیش قدم شدند ولی متاسفانه با بی توجهی همه اعضای بدن بیمار متشکل از کبد، کلیه، قلب و قرنیه ها از دست رفت.
 حسن زاده رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در گفت‌وگو با کبنانیوز، مطالب مربوطه در خصوص مرگ این کودک را تکذیب کرد  و گفت: این مطالب اصلاً صحت ندارد، اولاً بیمار را دیر آوردند و بلافاصله بعد از آوردن، او را به بخش آی سی یو منتقل دادیم و تیم های پزشکی از جمله پزشک جراح، متخصص و ... او را معاینه کردند و شرایط جسمانی بیمار به هیچ وجه خوب نبود.
با این اوصاف کار درمانی او را به نحو مطلوب پیگیری کردیم، شرایط خوبی نداشت. در نهایت بیمار را زیر دستگاه سی تی اسکن بردند و مشخص گردید که آپاندیس او سوراخ بوده و عفونت کل بدنش را گرفته و فوراً او را به اتاق عمل بردیم و پزشک جراح آپاندیسش را در آورد و شکمش را شتشو داد، عفونت همه جای بدن او را گرفته بود.
وی افزود: عفونت به حدی در بدنش پخش شده بود که دچار ورم مغزی شد، در ادامه وقتی بیمار دچار مرگ مغزی گردید، با تیم پیوند اعضا شیراز صحبت کردیم.
حسن زاده تصریح کرد: همزمان دو نفر در استان دچار مرگ مغزی شده بود، یکی در گچساران و یکی هم یاسوج که بر اساس اولویت تیم پیوند اعضاء ابتدا به گچساران رفتند و ما هم بیمار را برای خارج کردن اعضایش به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل کردیم که در آن بیمارستان فوت کرد.


کد مطلب: 404825

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404825/روایت-تلخ-مرگ-کودک-5-ساله-بیمارستان-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1