تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۴۰۴۸۲۵
کبنا گزارش می‌دهد

روایت تلخ از مرگ کودک 5 ساله در بیمارستان یاسوج

۳۷
۴
روایت تلخ از مرگ کودک 5 ساله در بیمارستان یاسوج
کبنا ؛ رسانه‌ها از مرگ کودک پنج ساله در بیمارستان امام سجاد (ع) خبر می دهند، پدر «شادمهر جعفرپور» کودک پنج ساله در باره مرگ فرزندش اینگونه روایت می کند که در تاریخ ۲۷ آبان ماه 97 ساعت ۳ ونیم شب به بیمارستان امام سجاد(ع)  مراجعه کردم تجویز پزشک سرماخوردگی و تب بالا بود بعد از انجام آزمایشات  پزشک گفت  که خون کودک به صورت وسیع و گسترده ویروسی شده است و  بیمار را از ساعت ۹صبح به «ای سی یو» انتقال داده شد.
پزشکان فوق تخصص و تیم های پزشکی بالای سر فرزندم قرار گرفتند و دستورات لازم را ارائه دادند و  از لحظه ورود بیمار به اتاق ایزوله دچار بیقراری شد  و از شکم درد به خود می پیچید که پزشکان با انجام سونوگرافی از بیمار و انجام بقیه آزمایشات فرآیند مداوا ادامه پیدا کرد و اما کادر پزشکی مسئولیت خود را به خوبی انجام نمی دادند  و بیمار را مورد بی توجهی قرار میدادند که در ادامه این روند در ساعت ۴و ۱۵صبح روز بعد  شرایط جسمی بیمار رو به وخامت رفته و نهایتا به کمارفت.ظاهرا قبل از اینکه  به کما برود در مدت طولانی پرستار مربوطه محل کار خود را به دلیل نامعلوم ترک کرده  و هرچقدر وی  را صدا زدیم توجهی نکرد.
پدر کودک فوت شده در این باره گفت: فرزند من از دست رفت و دستگاه بیمار و ناکارآمد علوم پزشکی یاسوج فنا شد و صدای من به جای نمی رسد ولی خواهشمندم صدای من را به گوش مسولین برسانید تا بفهمند در بیمارستان ها و درمانگاه های این استان چه خبر است.
 وی گفت: در موارد متعدد شاهد بی توجهی و بی مسولیتی پرستاران و پزشکان بودیم و باور کنید جان کودک ۵ساله من برایشان اصلا اهمیتی نداشت.
بنا بر این گزارش، مشکل دیگری که خانواده بیمار فوت شده بیان می کردند، این بود که در طول فرآیند درمان متوجه شدیم دستگاه تنفس بیمارستان خراب بود و در ضمن خبری از پزشک کشیک هم نبود و با تماس گرفتن و حتی پیج بیمارستان او در محل کارش حاضر نشد.
 بعد از اینکه بیمار به کما رفت، سی تی اسکن نشان داد تجویز اولیه پزشک اشتباه بوده و بیمار از ناحیه آپاندیس دچار جراحت بوده و  بعد از «مرگ مغزی» خانواده بیمار برای اهدا عضو خانواده بیمار پیش قدم شدند ولی متاسفانه با بی توجهی همه اعضای بدن بیمار متشکل از کبد، کلیه، قلب و قرنیه ها از دست رفت.
 حسن زاده رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در گفت‌وگو با کبنا نیوز، مطالب مربوطه در خصوص مرگ این کودک را تکذیب کرد  و گفت: این مطالب اصلاً صحت ندارد، اولاً بیمار را دیر آوردند و بلافاصله بعد از آوردن، او را به بخش آی سی یو منتقل دادیم و تیم های پزشکی از جمله پزشک جراح، متخصص و ... او را معاینه کردند و شرایط جسمانی بیمار به هیچ وجه خوب نبود.
با این اوصاف کار درمانی او را به نحو مطلوب پیگیری کردیم، شرایط خوبی نداشت. در نهایت بیمار را زیر دستگاه سی تی اسکن بردند و مشخص گردید که آپاندیس او سوراخ بوده و عفونت کل بدنش را گرفته و فوراً او را به اتاق عمل بردیم و پزشک جراح آپاندیسش را در آورد و شکمش را شتشو داد، عفونت همه جای بدن او را گرفته بود.
وی افزود: عفونت به حدی در بدنش پخش شده بود که دچار ورم مغزی شد، در ادامه وقتی بیمار دچار مرگ مغزی گردید، با تیم پیوند اعضا شیراز صحبت کردیم.
حسن زاده تصریح کرد: همزمان دو نفر در استان دچار مرگ مغزی شده بود، یکی در گچساران و یکی هم یاسوج که بر اساس اولویت تیم پیوند اعضاء ابتدا به گچساران رفتند و ما هم بیمار را برای خارج کردن اعضایش به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل کردیم که در آن بیمارستان فوت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا بیمارستان های یاسوج بی مسولیتن ...نمیدونم چطوری امام زمان ظهور نمیکنه
کاظم محمدیان
Iran, Islamic Republic of
ازاینکه دربیمارستانهای ماخیلی کم توجهی میشودشک نکنید
مطلع
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه که راست میگه.
دکتر حسنزاده وارث مخروبه ای است که مگر خدا درستش کنه وگرنه از عهده بنده برنمیاد.
عده ای. با جان مردم می کنند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
رئیس محترم بیمارستان در بی توجهی پرسنل و بی مسوولیتی آنها شکی نیست لطف کنید. یک انسان را
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
متاسف هستیم که اعضاء این بیمار به خاطر بی اهمیتی مسوولین از بین رفت فقط باید به حال بهداشت و درمان این استان. جناب استاندار لطفا پیگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
پرستاران در بیمارستان چمران شیراز هم مادرم را نابود کردن اگر پزشکان دلسوز نبودن چی میشد هر چند الان معلوم نیست چه سر انجامی داشته باشه
قبادي
Romania
با تمام بزشكان بيمارستان. نه بيمارستان .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیریت بیمارستان امام سجاد ضعیف است.با این هزینه های هنگفتی که از مردم میگیرند ولی بخش مراقبت های ویژه دستگاه تنفس ناسالم داشته و یا اینکه دستگاه نوار مغز ن آرند.
مدیریت زحمت بکشد سری به سرویس بهداشتی کنار پذیرش و ترخیص بیمارستان بزند.افتضاح است.این نحوه. بیمارستان مشخص میشود.حتی یک نیروی خدماتی و نظافتچی کار خود.
اصلاح کنید.
افسوس و بدبختی
Iran, Islamic Republic of
تو را بخدا بیمارستانها را خوب مدیریت کنید .بچه های مردم را نکشید
. را روانه بیمارستان نکنید.مدیریت .را منصوب نکنید.
همدرد با آقای جعفر پور
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف اوره فکری به حال وضعیت پزشکی بکنید نه بهداشتی نه احساس مسئولیتی حزء اندک تعدادی، برادر گرامی جناب جعفر پور خدا به شما و مادرشون صبر بده و اقعا مرگ فرزند خردسال دردناکه
Iran, Islamic Republic of
واقعا رسیدگی در اکثر بیمارستانها خصوصا خصوصی بسیار بد است که برای ما هم اتفاق افتاده اصلا نظارتی نیست فقط می خورند و می خوابند و با گوشی بازی می کنند و با جان ملت
مهندس
Iran, Islamic Republic of
در یک جامعه بیمار پزشک حرف اول را میززند و در این جامعه جان مردم بدبخت
می شود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
که اولین بارش نیست. از بس اونجا .الکی شما نگید تکذیب چرا. و راست چیه
باید بچه پنج ساله داشته باشی و مثل این پدر جلوت پرپر بشه تا بفهمی درد یعنی چی....
شاهد
Iran, Islamic Republic of
ای برادر پیش از شما ده ها و صدها نفر گفتند و نوشتند و فریاد زدند ولی نتیجه ای نداشت
شاهد
Iran, Islamic Republic of
افسوس
بیمارستان که نداردهر روز بد تر از دیروز .
اقای دکتر ایلامی تورا بخدا سرکشی و مدیریت کنید .مدیری لایق بگزارید بیمارستان را اداره کند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی نمایندگان استان برای جمع کردن رای سلامت و امنیت جانی مردم را به کار می گیرند از این بدتر هم در بیمارستان های مرکز استان ما باید رخ دهد تا چه رسد به دیگر شهرستان ها. من متحیرم که ظلمی که در حق این خانوانده ها می شود و داغ هایی بر دل عزیزان امثال این کودک می شود را کی باید پس دهد ما مردم که این نمایندگان را انتخاب می کنیم یا این نمایندگان که مدیران رو تحت فشار می گذارند تا مدیران نالایق و سیاسی و دارای رای انتخاب کنند یا مدیران سیاسی برای دانشگاه انتخاب می کنند یا. که برای حفظ پست خود حاضرند هر کاری از جمله انتخاب مدیران نالایق مورد سفارش نمایندگان نالایق را بپذیرند لیکن هر چه فکر می کنم ما مردم رای دهنده در این جنایات نقشی تعیین کننده داریم. چرا که با این این انتخاب هایی که داریم نسل فعلی و آینده را مورد خیانت قرار می دهیم. سر بیماستان ها و بخش درمان استان آورده اند که مجبوریم برای یه سرماخوردگی خیلی ضعیف هم به شیراز مراجعه کنیم که این خود خطرات سلامتی را برای شهروندان دوچندان می کندوتبعاتی از قبیل بی انگیزگی برای خدمت در سایر ادارات و همچنین خیال کوچ کوچ کردن برای بعضی از عزیزان را به دنبال دارد ولی کسانی که توان مراجعه به شیراز برای مداوا را ندارند باید چه بلایی سرشون بیاد خداداند. گواه این حرف های من وضعیت همین .. یاسوج در زمان دکتر چمن و مقایسه آن با وضعیت فعلی است. در حالی که نمایندگان استان ما دنبال عزل دکتر چمن از ریاست دانشگاه بودند نماینده و مردم شهرستان شاهرد در پی التماس کردن از وزیر بهداشت برای انتخاب دکتر چمن به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند این است فرق مردم و نمایندگان ما با دیگر استان ها و شهرستان ها.
100
Iran, Islamic Republic of
پدر مرحوم جعفر پور درست میگه دوسال قبل هم خواهر من بعلت بی توجهی پرستاران و مسولین بخش. فوت کرد
Iran, Islamic Republic of
پدر و مادر بی مسئولیتی کردن بچه را دیر اوردن بیمارستان، بیمارستان مقصره .. واقع ه قضیه را رسانه ای کرون
مهراسا بازرگان
Iran, Islamic Republic of
چه بی مسئولیتی کردن بچه دوروز تو بیمارستان بود و به علت تشخیص نادرست بچه به کما رفت و دچار ایست قلبی شد .د که احیاش کنه و دستگاه تنفس مصنوعیشون خراب بود . ایشالله به روز خانوادش.که ببینن چقد سخته از کجا خبر داری که قضاوت میکنی
مسعود
Iran, Islamic Republic of

کسی که فررندش رااز دست داده به چه دلیل باید دروغ بگویدایا بااین تفاصیرفرزندش برمیگردد
درهرصورت شادمهر رفت وشک نداشته باشید بااین.شادمهرهاهم میروند
اری خانواده شادمهر داغدارشدند خداکند مسولین حداقل درعمل نشان دهندکه بابی توجهی وعدم وجدان کاری مخالفند.
ودراخر انشااله دراین دولت نه فقط باحرف،بلکه باتدبیر وامید این مردم زجرکشیده ودردکشیده نجات یابند(پادرگانی-گچساران)
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی بی نظمی فقط سکوت مردم است
پرستار بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
.بنده خدا پسرش را فرستاده خارج پزشکی بخونه الان هم مرتب سفر خارج دارد برای اینکه با پول بیارش داخل کشور پزشکی بخونه سرش شلوغ هست وقت رسیدگی را ندارد.
مبی مسول
Iran, Islamic Republic of
واقعا بیمارستانها خیلی بی توجه هستند مخصوصا . که این نام برازنده این بیمارستان نیست من هم خودم گرفتار بی توجهی این افراد بودم اصلا بیمار برایشان اهمیتی ندارد. لرها ی بیچاره. هم ندارد
کنا
Iran, Islamic Republic of
کبنا نگویید بیمارستان. هیچ اهمیتی بیمار ندارد کبنا حذف نگن بزنش
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا بیمارستان رسیدگی نمیکنن ...باجان انسان ها میکنند مخصوصا شادمهر طفل معصوم😑😔
رها
Iran, Islamic Republic of
خدا بمیرم برای شادمهر جان راهش شاد...ترو خدا دیگه درس عبرت بگیرید و رسیدگی کنید
Iran, Islamic Republic of
پیش از آنکه قضاوت کنیم ببینیم آیا ما در جایگاه قضاوت هستیم؟؟؟؟ما از لحظه ورود شادمهر تا فوت او بودیم؟همه چیز را دیدیم که اینگونه راحت قضاوت میکنیم ؟؟؟؟؟؟
پرهام
Iran, Islamic Republic of
مرگ کاملا .ی و تشخیص نادرست بیماری بوده
چطور پزشکی نمیتونه آنفلوآنزا رو با آپاندیس تشخیص بده
آپاندیس که با معاینه شکمی ساده هم قابل تشخیص نهایتا تازه کار باشه و نابلد درخواست آزمایش میده
چند زن تا الان بخاطر اینکه عمل نشن و زایمان طبیعی داشته باشن تو این ب
بیماری بخاطر شکستی پاش
بچه من که بخاطر زردی بستری شد بعد از یک هفته گفتن باید خونش عوض بشه در حالیکه من خودم میفهمیدم بچه م خوب شده چون علایم زردی دیگه نداشت رفتار بد برخی از پرستاران و پرسنل .که داد همه رو درآورده
کافیه یکی از عزیزانت بستری بشن تا بفهمی چطوری کار میکنن و چه رفتاری با مریض و خانواده ش دارن
پرهام
Iran, Islamic Republic of
الان کسی بچه ش سرماخوردگی ساده هم بگیره برای تشخیص درست و اقدامات درمانی باید بره شیراز اگه کسی مجبور نباشه به این دکترین مراجعه نمیکنه
فقط شده وسیله ای برای درامد نه وجدان کاری هست نه مسولیت در قبال جان یک انسان و نه وجدانی
محمد
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان امام سجاد یاسوج رو اونجا دارن با جان مردم بازی میکنند خود پزشک و پرستار شیفت ک شادمهر پیششون ب کما رفت واقعا میدونن مقصرن بچشون بشینند تا بفهمند پدرومادر شادمهر چی کشیدن
مهناز
Iran, Islamic Republic of
فقط میگم خدا لعنت کنه دکترا و پرستارایی ک برا شادمهر کوتا هی کردن با اون . بیمارستان امام سجاد،خدا ازتون نگذره
محسن
Iran, Islamic Republic of
امروزبه جای گریه کردن درفراق شادمهرفرشته کوچولوی پرکشیده به سوی آسمانها وتسلیت گفتن به محمدجعفرپورو همسرجگرسوخته شان بایدبرای استانمان رخت عزابه تن کنیم ودرمظلومیت ومحرومیتش مرثیه بسراییم.استانی که در8سال جنگ تحمیلی باتقدیم خون1800 جوان رعناو13000جانبازو33000 جان برکف ازوجب به وجب خاک این مملکت غیرتمندانه وشجاعانه دفاع کرد امروزسهمش ازسفره انقلاب چیست؟ آیابه اندازه هزینه ای که داده است ازمواهبش بهره مندبوده؟آیاسهم ماازسفره انقلاب جگرگوشه وپاره تنمان درجلوی دیدگانمان در مرکزاستان براثر ساده ترین نوع بیماری هم درتشخیص وهم درمان یعنی آپاندیس است؟ آیاسهم ماازسفره انقلاب داشتن پزشک بی سوادی است که ابتدایی ترین نوع تشخیص درحوزه پزشکی یعنی آپاندیس رادرحداقل هفت سال تحصیلات دانشگاهی؟ .آیاسهم ماازسفره انقلاب به کمارفتن کودک 5ساله مان بعداز24ساعت بستری بودن دراتاق آی سی یو بیمارستان مرکزاستانمان است؟ آیاسهم ماازسفره انقلاب.است که علیرغم تماس های مکرروpage کردن بعداز20دقیقه جهت احیای بیماربه بخشicu مراجعه می کند؟ آیاسهم ماازسفره انقلاب اتاق عملی است که ازداشتن کپسول اکسیژن سالم محروم است؟ آیاسهم ماازسفره انقلاب بیمارستانی درمرکزاستانمان است که شبیه جاده دسترسی آن درمحرومترین نقطه این کشورهم دیده نمی شود؟ آیاسهم ماازسفره انقلاب هواپیمای ملخی است که بدون رعایت استانداردهای پرواز دربدترین شرایط جوی پروازمی کندتاهمچون قاتلی بی جان دردلخراشترین وضع موجود نخبگان این استان را به کام مرگ بفرستد؟ آیاسهم ماازسفره انقلاب به رعشه افتادن پنجه های معجزه گر نابغه پزشکی دکتردانشی است کسی که درحوادثی مثل حادثه شادمهروشادمهرهافرشته نجات بود؟ .مغزمتفکری که برای اولین باردرکشور تومورساقه مغز رادرمان کردالان روح وروانش درمیان صخره های سخت وپوشیده ازبرف دنا پرپر می زندآیااین است سهم ماازسفره انقلاب؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اقا محسن نمیدونم منظورت ازاین اماروارقام دادنها چیست ولی این را میدونم که اگه خدای نکرده باز مشکلی برای مملکتمان پیش بیاید شاید دوبرابر اماری که شما برادر محترم دادین استقبال شود،ولی برادر عزیز این رابدانید که بااین سخنان نه کسی ازاین نظام ومملکت زده میشود ونه این سخنان شما باعث میشود که دراین خانواده بی توجهی به نظام وجمهوری اسلامی بشود ،بله درست است که مهرشاد عزیز به دلیل بی توجهی ،ایل وحتی استانمان و....را داغدارکرد ولی درست نیست که بی توجهی یه شخص یا ارگانی را پای نظام نوشت ،به نظر شما ایا درست است که ناشی گری وبی مسولیتی عده ای را باید دربوق وکرنا کنیم وبرسر نظام بکوبیم یا منطقی ودرست مشکلات رابررسی وراهکار ارائه دهیم ،خوددانید برادر،ولی این حرفها وخیلی ببخشید نه ذره ای از مشکلات کم میکند ونه هم ازوابستگی این طایفه داغدار به نظام اسلامی کم میکند ودراخر برادر جان این راهی که درپیش گرفته ای اخرش به ترکستان است(شهروندی ازایل اولاد میرزالی که قلبش به خاطر بی مسوولیتی عده ای شکست ولی پای نظام تا اخرین قطره خون می ایستد)
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مسعود از اظهاراتتان متعجب شدم از کدام بندنوشتار این جانب استنباط کردید ک مقصود نگارنده ی
مطللب تعارض و. بوده است به عنوان یک برادر دینی به شما توصیه و سفارش میکنم تفسیر به رای ننمایید و بر اساس تصورات ذهنیتان حکم صادر نفرمایید .
در کوران حوادث بعد از انقلاب و در بحبوحه ی جنگ تحمیلی و در سن 14 سالگی در گرمای طاقت فرسای بالای 50 درجه
در دفاع از خاک این مملکت و آرمانهای این انقلاب در جزیره مجنون حضور داشتم,سهم چشمان برادر ارشدم برای دیدن این دنیای وانفسا فقط 25 درصد است و 75 درصد دیگر با افتخار تقدیم آرمانهای انقلاب شد.
دو برادر دیگرم در مجموع 27 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشتند.پس برچسب بدبین نمودن مردم نسبت به انقلاب را
جای دیگری بچسبانید و نوک پیکان حمله تان را به سوی کسان دیگر نشانه بگیرید,به سوی اختلاس گرهای هزاران میلیاردی,رانتخوارها,باندبازها,پارتی بازها,اشاعه دهندگان
فسادگسترده در سیستم اداری,مسئولین بی مسئولیت,دست اندازان به بیت المال,مدرکداران دانشگاه ندیده,و...........
آیا انتقاد از این ناهنجاریها به معنای .م است
یا عین دفاع از نظام و آرمانهای آن ؟.آیا سکوت در مقابل این قانون شکنیها و ناهنجاریها خیانت به خون شهدا نیست؟؟؟
Romania
. شما چرا خودت کفایت پرستاری رو هم ن.کرد خانواده ای .د کرده اید باز د

. حداقل عذرخواهی کن ج شهرک ولایت
مسعود پادرگانی
Iran, Islamic Republic of
ل. برادم د.
مهناز
Iran, Islamic Republic of
اقا مسعود این متن اینو میرسونه ک این همه شهید دایم ک عدالت برقرار باشه تو کشورمون ن اینکه حق مردم راضایع کنند.الان اکثر پزشکان فقط با سهمیه و امتیاز قبول شدن ک اصلا استعداد. وبعدش ک بیان سرکار اینجور با جان مردم بازی کنند ایا این عدالته . تو هند میگن تو کوچه و خیابوناش اپاندیس عمل میکنند ک ایقد راحته . تشخیص بدهند ک بیمار مشکلش اپاندیسه تا بعداز چند روز ک کار از کار گذشته و تا ابد پدرومادر شادمهر داغدارکردن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1