تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۰۴۸۲۰
در نشست خبری رئیس «صمت » کهگیلویه با خبرنگاران مطرح شد

هیچ صنفی در «کهگیلویه» از بازرسی،در امان نمی ماند!/شناسایی 46 واحد صنفی متخلف طی 2 روز

۱
۰
هیچ صنفی در «کهگیلویه» از بازرسی،در امان نمی ماند!/شناسایی 46 واحد صنفی متخلف طی 2 روز
کبنا ؛نشست خبری سرپرست جدید اداره صنعت معدن تجارت(صمت) کهگیلویه با اصحاب رسانه در این اداره برگزار شد.
این نشست در حالی برگزار شد که رئیس صمت کهگیلویه از شدت گرفتن بازرسی ها ی مستمر و روزانه خبر داد،و خود را موظف به،به کار گیریی تخصص علمی خود در راستای اهداف عالیه سازمان دانست به گونه ای که هیچ صنفی از بازرسی و نظارت در امان نخواهد ماند،همچنین از معرفی 46 واحد متخلف طی 2 روز بازرسی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه خبر داد.
 سرپرست جدید «صمت»کهگیلویه با اشاره به وظیفه نظارتی این سازمان اظهار کرد:پیگیری و اقدام لازم و عملیاتی مستند جهت توسعه و تشدید بازرسی ها،اقدام لازم در جهت عملیاتی شدن ماده 52 قانون نظام صنفی برای تعیین بازرسان ذی صلاح ،ملزم و متعهد نمودن عاملان توزیع ارزاق عمومی مربوط به طرح تنظیم بازار به نصب پارچه و اعلام قیمت صورت گرفت.
 یاسین علویان سوق عنوان کرد:عاملان توزیع ارزاق به اعلام وصول با حضور بازرس ،ملزم و متعهد شدند،همچنین در جهت عملیاتی نمودن ماده 16 که حمایت از مصرف کننده است مکاتبه ای با اتاق اصناف صورت گرفت که امکان عمومی ،رستوران ها و..موظف هستند لیست قیمت ها مشخص و در اختیار مشتری باشد وصورتحسابی که به مشتری تحویل می دهند کاملا مطابق قیمت های مصوب باشد،اقدامات لازم در جهت عملیاتی نمودن ماده 17رعایت و مقررات صنفی انتظامی و بهداشتی نیز صورت گرفته است.
علویان سوق رسیدگی به شکوایه های ارسالی از ادارات خدمت رسان(برق،آب و...)، مراکز پژوهشی غیر انتفاعی ،مهد های کودک و...را نیز از اختیارات اداره «صمت» برشمرد.
وی از راه اندازی سامانه 124 خبر داد و افزود:اقدامات عملیاتی و مکاتبات صورت گرفته است که پس از سیر بروکراسی اداری این سامانه راه اندازی می شود.
سرپرست جدید «صمت »کهگیلویه با اشاره به اینکه حدود 108 واحد خبازی شهری و روستایی در شهرستان سهمیه آرد دولتی دارند ،ادامه داد:در جهت سامان دهی و وضعیت آرد نانوایی ها نیز تدابیری اندیشیده شده است،در حال شناسایی واحدهای فعال از این تعداد هستیم.
وی گفت:طی 2 روز بازرسی 46 واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد که کم فروشی،گران فروشی،عدم درج قیمت،عدم ارائه فاکتور خرید از جمله تخلفات این صنوف بود.
علویان سوق معرفی عامل برای جذب 20 تن شکر به قیمت فروش کیلویی 3هزار و 400تومان،14 تن برنج در دو نوع با قیمت های هر کیلوگرم 5هزار و 700 تومان و 4 هزار تومان،10 تن گوشت منجمد برزیلی با قیمت هر کیلوگرم 20 هزار تومان را از جمله اقدامات حمایتی اداره «صمت »شهرستان کهگیلویه برشمرد.
وی همچنین از توزیع 50 حلقه لاستیک خودروی سبک در چرام خبر داد.
علویان سوق با اشاره به تسهیلات اشتغال زایی گفت: تخصیص و جذب 1 میلیارد و 200 میلیون تومان در زمینه مشاغل خانگی،15 میلیارد تومان در زمینه مشاغل تولیدی،صنعتی،معدن و...،2 میلیارد تومان جهت سامان دهی خبازی ها  از جمله تسهیلات اشتغال زایی در سال 97 است.
وی افزود:سامانه کارا جهت ثبت نام و دریافت تسهیلات اکنون فعال نیست که در حال پیگیری و فعال شدن آن هستیم نتیجه را به اطلاع شهروندان می رسانیم.
علویان سوق با بیان اینکه وظیفه ذاتی خود می دانم تمام تخصص علمی و استعداد ذاتی و اکتسابی خود را در جهت اجرای قانون به کار گیرم تصریح کرد:بازرسی ها از بازار شدت می گیرد،بازرسی روزانه و مستمر از تمامی واحد های صنفی خدماتی،تولیدی،صنعتی و...در دستور کار است و هیچ صنفی از بازرسی در امان نخواهد بود!
وی در پایان از همکاران ستادی و شهرستانی خود که در جهت عملیاتی نمودن قانون و اهداف عالیه سازمان وی را مساعدت و همکاری نمودند قدردانی کرد و گفت:اگر نبود همکاری دوستان هیچ ماموریتی انجام نمی گرفت.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای علویان داروخانه شبانه روزی و فروش دارو به قیمت دلخواه رسیدگی کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1