تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۰۴۵۶۸
کبنا گزارش می‌دهد

بهترین نقاط یاسوج محل دفن زباله می‌شوند / طرح کارخانه بازیافت زباله در اما و اگر/ احمدی: دغدغه دارم

۱
۰
بهترین نقاط یاسوج محل دفن زباله می‌شوند / طرح کارخانه بازیافت زباله در اما و اگر/ احمدی: دغدغه دارم
کبنا ؛نشست دهیاران و شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌‌ها، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

حق استان‌هایی که لابی ندارند در اعتبارت ضایع می‌شود
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این گفت: بیشتر ساز و کار کشور برای اعتبارات، ساز و کار چانه‌زنی است که این باعث می‌شود حق استان‌هایی که از لابی برخوردار نیستند ضایع شود.
 احمدی در با تاکید بر بازنگری در قوانین شهری و روستایی گفت: به عنوان استاندار دغدغه گچساران، دهدشت، بویراحمد و سایر شهرستان‌ها را دارم، اما تا زمانی که نظام توزیع اعتبار ضابطه‌مند و قانونمند نشود مشکلات حل نمی‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشتر ساز و کار کشور برای اعتبارات، ساز و کار چانه‌زنی است که این باعث می‌شود حق استان‌هایی که از لابی برخوردار نیستند ضایع شود.
وی به مدیریت پسماند برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: در بازیافت زباله‌ها مشکل جدی داریم که در این زمینه به ما کمک کنید تا ثروت نسل‌های آینده بی‌رحمانه از بین نرود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیما و منظر شهری و مبلمان شهری توسعه پیدا کند و از جایگاه ملی برای یکپارچه‌سازی سیما و‌ منظر شهری استفاده شود، شهرداری‌ها فاقد درآمد پایدار هستند که در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
احمدی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: ما مدیریت در روستاها را رها کردیم در مرکز استان، استاندار و فرماندار برای رسیدگی به مشکلات مردم هستند اما برای استانی که ۴۰ درصد جمعیت روستایی را دارد متولی که متناسب با اختیار مسوولیت داشته باشند نیست.
وی تصریح کرد: توزیع اعتبارات ملی متناسب با جمعیت روستایی دیده شود.

زارعی: بودجه شهرداری‌های استان یک چهارم سایر نقاط است
 غلام‌محمد زارعی در این نشست گفت: توجه به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهر و کاهش حاشیه‌نشینی ضروری است و شهر و روستا هر دو باید مورد توجه باشند.
وی در خصوص خواسته دهیاران و مصوب شدن بند(و) تبصره ۶ قانون بودجه افزود: روز یکشنبه این بند در مجلس بررسی و این دغدغه دهیاران رفع خواهد شد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متوسط درآمد شهرداری‌های استان در مقایسه با سایر استان‌ها ۴به یک است و شهرداری‌ها برای پرداخت حداقل‌ها با مشکلاتی مواجه هستند، مهندسی این شرایط کار سختی است.
زارعی خاطرنشان کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان دولت در زلزله امسال بویراحمد و دنا برای بهسازی، بازسازی و ساخت منازل با استحکام فنی اختصاص داده است.

عدل هاشمی:شهرداری‌ها پروژه جدید اجرا نکنند
عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با انتقاد از سخنرانان استانی این نشست گفت: تا حالا ندیدم یک چهره ملی به استان بیاید و سخنرانان کارشناسی شده و دسته‌بندی حرف بزنند و خواسته‌ها معقول باشد.
وی تصریح کرد: از یک سو دولت و کشور دارای مشکلات فراوانی است که این کمبودها بر گرده مردم سنگینی می‌کند، در این جلسه گفته شد که برخی روستا آتش‌نشانی ندارد که کجا برای یک روستای ۳۰ خانواری آتش‌نشانی اختصاص داده می‌شود.
هاشمی‌پور عنوان کرد: بررسی دقیقی از مشکلات صورت گیرد وقتی در شهرداری حقوق کارگران ۷ ماه عقب مانده دارند آیا دیگر انگیزه‌ای برای خدمات می‌ماند.
نماینده کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این شرایط تعریف پروژه جدید در شهرداری‌ها معنایی ندارد، این پرسنل را حفظ کنیم تا بتوانند خدمات ارائه کنند.
وی بیان کرد: هر میهمان و مسوولی که وارد استان ما می‌شود وقتی از استان خارج می‌شود انتقاد می‌کنند چرا ورودی شهرها مناسب نیستند، سازمان شهرداری‌ها قیر رایگان بدهند تا خیابان شکل بهتری بگیرند.

مسدود شدن حساب شهرداری یاسوج به دلیل بدهی ۱۱ میلیاردی به شرکت گاز
شهردار یاسوج گفت: حساب شهرداری یاسوج به دلیل بدهی به شرکت گاز مسدود شده است.
سید حسین کاظمی به وضعیت استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات شهرداری‌ها از ۳۲ میلیارد سال ۹۶ به ۲۹ میلیارد رسیده که این موضوع شهرداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حوزه شهرسازی نقشه‌ها به هنگام نیست و باید بگوم طرح‌های تفصیلی بیشتر شبیه یک نقاشی خوب است.
وی تصریح کرد: اگر به وضعیت شهر یاسوج در دهه ۶۰ نگاه کنیم، معابر خوب و فضای شهری مناسب بود اما بعد از دهه ۶۰ افت کردیم به طوری که شهرداری مادوان یک سانتی‌متر فضای سبز ندارد، در شهر یاسوج کوچه یک کیلومتری به عرض ۸ متر داریم.
کاظمی با اشاره به عدم مشارکت بخش خصوصی گفت: عدم رعایت حرایم، خطوط برق، پیاده‌روها اراضی کشاورزی معضلاتی است که با آن مواجه هستیم البته در کمیته مبارزه با زمین‌خواری اقدامات خوبی صورت گرفته است.
کاظمی عنوان کرد: شهرداری‌ها منابع و درآمد پایدار ندارند از طرفی هم کمیسیون ماده ۱۰۰، مشکلات زیادی از جمله ساخت و ساز خلاف ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: ضمن احترام به شوراها، اما گاها شوراها در امور شهرداری‌ها و حتی در امورات بسیار جزعی دخالت می‌کنند.

در ادامه نستهن مقدم با بیان اینکه طرح‌های مجلس در مدیریت یکپارچه مانده است گفت: دستگاه‌ها مدام در حال خدمت‌رسانی است اما همپوشانی وجود دارد.
شهردار یاسوج با اشاره به عدم بازدارندگی طرح تفضیلی گفت: شهر یاسوج ۱۴۰ هزار جمعیت دارد اما ما به ۲۴۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کنیم، یاسوج مهاجرپذیرترین شهر کشور است اما هیچ‌گونه منابع درآمدی شهری نداریم.
مقدم بیان کرد: در حوزه مبلمان، سیما و منظر شهری در مضیقه هستیم، در بحث CNG با مشکلاتی داریم و حساب شهرداری یاسوج در ۴۸ ساعت گذشته توسط شرکت گاز به خاطر بدهی ۱۱ میلیاردی مسدود شده است.
نماینده شهرداران کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه بیش از پیش به شهرداری‌های این استان شد و گفت: بسیاری از شهرداری‌ها فاقد ایستگاه آتش نشانی و خودروی دفن زباله هستند.
مقدم افزود: شهرهای بزرگ استان فاقد کارخانه بازیافت زباله هستیم و البته در این زمینه طرح‌های تصویب شده ولی به دلیل برخی محدودیت‌ها هنوز به جایی نرسیده است و هم اکنون یکی از بهترین مناطق اطراف شهر یاسوج مملو از حجم زباله بوده و به دلیل پر شدن ظرفیت مجبور به پیدا کردن یک منطقه بکر دیگر برای دفن زباله هستیم.

آنطوری که از فحوای کلام مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرداری‌های این استان با مشکلات زیادی از جمله کمبود اعتبار برای احداث زیرساخت‌های شهری دارند. سال‌ها است که موضوع ساماندهی ورودی شهرهای استان مورد بحث قرار می‌گیرد، اما تاکنون به دلایلی و اصالتاً نبود اعتبار این کار انجام نگرفته است. اگر چه نداشتن برنامه‌های کارشناسی شده و انفعال شوراها نیز دست و پای شهرداران را بسته است. بعضی اعضای شوراها فقط به دنبال تحمیل نورچشمی‌های خود به بدنه نحیف شهرداری‌ها هستند و اضافه کردن هزینه‌های این نهادهای مردمی، از طرفی برخی شهرداران فقط به دلیل نداشتن پول دست روی دست گذاشته‌اند تا جایی که از دادن حقوق و مزایای کارگران خود عاجز هستند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استاندار و مسئولین ضعیف هستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1