تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۰۴۵۲۸
در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

اختصاص 500 میلیون تومان به پژوهش کهگیلویه و بویراحمد / برپایی هفته نمایشگاه در یاسوج

۰
اختصاص 500 میلیون تومان به پژوهش کهگیلویه و بویراحمد / برپایی هفته نمایشگاه در یاسوج
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در هفته پژوهش خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیون تومان به حوزه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
به گزارش کبنا، علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، اظهار داشت: برآوردی از هزینه‌های موردنیاز برای برگزاری برنامه‌های این هفته انجام و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.
وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در هفته پژوهش خبر داد و افزود: ادارات‌کل موظف هستند توانمندی‌های پژوهشی ادارات زیرمجموعه خود را در این نمایشگاه ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مراکز شهرستان‌های استان که مراکز دانشگاهی و علمی دارند برای بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از این نمایشگاه که در مرکز استان برگزار می‌شود با فرمانداران هماهنگی شود.
احمدی با اشاره به لزوم برگزاری تور پژوهشی برای مدیران استان، عنوان کرد: در برنامه‌های امسال، نوآوری و خلاقیت و ابتکارعمل در دستور کار قرار گیرد باشد و محل برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان به وسایل سرمایشی و گرمایشی مجهز شده و نواقصات برطرف شود.
وی بیان کرد: دانشگاه‌ها دارای ردیف اعتباری در زمینه پژوهش بوده که موظف به هزینه کردن آنها برای برنامه‌هایی همچون هفته پژوهش هستند و اگر هزینه نکنند باید پاسخگو باشند که این اعتبارات را کجا هزینه کرده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جز اعتبارات پژوهشی ادارات و دانشگاه‌ها، در صورت نیاز استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهند.
احمدی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید راهگشا، درآمدزا و اقتصادی باشند، عنوان کرد: امسال 500 میلیون تومان اعتبار به حوزه پژوهش استان اختصاص یافت.
وی ابراز کرد: دانشگاه به عنوان متولی اصلی باید به برنامه‌های هفته پژوهش بهای بیشتری دهد و رویکرد ویژه نسبت به مقوله پژوهش داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر اینکه انتظار داریم در وهله نخست دانشگاه به هفته پژوهش بها دهد، همه دستگاه‌ها موظف هستند برای بحث پژوهش هزینه کنند.

 نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه یاسوج از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های دائمی استان خبر داد و گفت: از دستگاه‌ها می‌خواهیم برای برگزاری این نمایشگاه با دانشگاه همکاری کنند.
احمد عریان ظهر امروز در نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در این استان ضعیف است، اظهار داشت: مقوله پژوهش و ارتباط مراکز آموزشی با صنعت در این استان سطح پایین‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: قرادادهای بین دانشگاه و صنعت در سال گذشته 600 میلیون تومان بود که امسال به یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است این در حالی است که باید تاکنون حداقل 20 میلیارد تومان قراداد بین دو حوزه منعقد می‌شد.
عریان با بیان اینکه برنامه‌های هفته پژوهش در استان بر اساس مزیت‌ها و ویژگی‌های استان تهیه شده است، عنوان کرد: به صدا درآوردن زنگ پژوهش، برگزاری تورهای پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، بازدید دانش‌آموزان از دانشگاه‌ها و دیدار با پیشکسوتان، مخترعان و کارآفرینان از مههم‌ترین برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.
شهردار یاسوج هم در این نشست از تجهیز محل برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و اظهار داشت: شهرداری یاسوج در راستای تحقق اهداف پژوهشی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.
نستهن مقدم با بیان اینکه برای تبلیغ هفته پژوهش از فضای بیلبوردی شهرداری یاسوج استفاده می‌شود، افزود: شهرداری یاسوج در بین 45 شهرداری کشور تنها شهرداری است که مطالعات پدافند غیرعامل را به دانشگاه داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1