کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آب منطقه‌ای؛ تشکیلات خودمختار و تعطیلی پنجشنبه‌ها / استاندار بی‌خبر / ادارات استان با تهران مکاتبه کنند و پنجشنبه‌ها تعطیل شوند!/ آب منطقه‌ای در سال 94 مانده است!

23 آبان 1397 ساعت 10:06

شرکت آب منطقه‌ای استان تنها تشکیلات اداری است که سرمست و به صورت خودمختار و بدون اطلاع مدیریت ارشد استان از مهرماه گذشته (1396)، همچنان در تعطیلی پنجشنبه به سر می‌برد. اتفاقاً از زمان آمدن احمدی به استان این سازمان به تعطیلی پنجشنبه‌ها در کل سال روی آورده است.


تعطیلی پنجشنبه‌ها طرحی بود که در دوره استانداران سابق برای ایام تابستان به صورت هماهنگ و با تصمیم گیری استاندار و با هماهنگی با دولت صورت می‌گرفت و در پایان فصل گرما، این طرح لغو می‌شد و مجدداً ادارات از شنبه تا پنجشنبه فعالیت می‌نمایند. اگرچه بسیاری از کارمندان با تعطیلی پنجشنبه‌ها موافق بوده و تمایل به ادامه تعطیلی این روز در سایر فصول سال داشته‌اند، ولی با تصمیم استانداران این تعطیلی صرفاً به فصل تابستان تعلق داشته است. در این خصوص دانشگاه‌ها استثناء بوده و همواره پنجشنبه‌ها تعطیل هستند.
شرکت آب منطقه‌ای استان تنها تشکیلات اداری است که سرمست و به صورت خودمختار و بدون اطلاع مدیریت ارشد استان از مهرماه گذشته (1396)، همچنان در تعطیلی پنجشنبه به سر می‌برد. اتفاقاً از زمان آمدن احمدی به استان این سازمان به تعطیلی پنجشنبه‌ها در کل سال روی آورده است.
طبق گزارشات واصله، در شهریور و مهرماه گذشته این سازمان به صورت خودمختار و بدون هماهنگی با شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و استاندار و بدون توجه به لزوم هماهنگی در تعطیلی و بازگشایی همزمان ادارات، به دلایلی که بیشتر شخصی بوده، با سازمان متبوع خود در تهران مکاتبه کرده و مجوز تعطیلی خود را از آنجا دریافت کرده است!
جالب آن است که در حدود بیش از یکسال گذشته تاکنون که این شرکت در خوش خوشان تعطیلی پنجشنبه‌ها به سر می‌برد، استاندار خبردار نشده و از این سازمان نپرسیده در حالی که کلیه ادارات استان پنجشنبه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم هستند، چرا این سازمان به تعطیلات می‌رود؛ آنهم در این سال‌های خشکسالی و انبوه مراجعات مردمی ....
بدون تردید این امر دو حالت دارد؛ یا استاندار بی خبر از تعطیلی این اداره در روز پنجشنبه است و یا باخبر است و تذکری نداده و مانع نشده است. واضح است که در دو حالت استاندار تقصیرکار و مسئول است و باید در این خصوص به مردم استان پاسخ بگوید که چرا از این تعطیلی بی اطلاع است و یا اگر اطلاع دارد چرا مانع نشده و عدم هماهنگی و یکدستی در مدیریت امور اجرایی را مشاهده کرده و سکوت کرده است!
آیا صرفاً این اداره می‌تواند به صورت خودمختار و بدون هماهنگی با سایر تشکیلات اداری استان، با مرکز مکاتبه کند و ساعت کار خود را مشخص نماید؟ آیا اگر بقیه ادارات استان به چنین اقدامی روی آورند، در آن صورت فلسفه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت واحد استاندار بر آنها چیست؟
این رویه غلط باعث می‌شود که بقیه ادارات به این کار اقدام نمایند و این حق سایر ادارات و کارکنان ادارات است که با مکاتبه با تهران روزهای پنجشنبه را تعطیل کنند و به تفریح و گشت و گذار بروند و صرفاً این حق متعلق به سازمان آب منطقه‌ای نخواهد بود.
نکته جالت توجه اینکه این سازمان در طرح شهید رجائی در شهریور جاری (1397) جز ادارات برتر استان شناخته شده است و همه داستان باور مردم به برگزیده‌گان این جشنواره را می‌دانیم که در باور عمومی منطق درستی بر این انتخاب‌ها حاکم نیست. جالب‌تر آنکه در نخستین جلسه شورای اداری استان به ریاست دکتر احمدی، مدیر این دستگاه دیر به جلسه آمد و استاندار مانع از حضور مدیر آن در جلسه مذکور شد، اما بعدها مورد تجلیل وی قرار گرفت!
البته این سازمان همچنان در فضای سال 1394 سیر می‌کند و سربرگ بسیاری از مکاتبات این سازمان دارای شعار سال 1394 که سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» بوده، می‌باشد که این هم نشانه‌ای بر بی نظمی و نحوه مدیریت در این سازمان است و دلیلی دیگر بر انتخاب ناصحیح دستگاه‌های نمونه طرح شهید رجائی است. دستگاهی که هنوز بعد از 3 سال به سربرگ مکاتبات اداری خود توجه ندارد، چگونه می‌تواند در سایر امور موفق عمل نماید! (نمونه مکاتبه رسمی این اداره، مربوط به آبان ماه جاری با شعار سال 1394 در دفتر سایت موجود است)
گویی استانداری نیست و استاندار در استانداری مستقر نیست، هر اداره‌ای هر جور می‌خواهد به ییلاق برود یا قشلاق.


کد مطلب: 404507

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404507/آب-منطقه-ای-تشکیلات-خودمختار-تعطیلی-پنجشنبه-ها-استاندار-بی-خبر-ادارات-استان-تهران-مکاتبه-کنند-تعطیل-شوند-سال-94-مانده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1