تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۴۵۹
در نشست انجمن کتابخانه کهگیلویه مطرح شد

کتاب و فرهنگ کتابخوانی در نگاه مدیران کهگیلویه اهمیتی ندارد / 16 میلیارد گچساران کجا، یک میلیارد کهگیلویه کجا

۱
۲
کتاب و فرهنگ کتابخوانی در نگاه مدیران کهگیلویه اهمیتی ندارد / 16 میلیارد گچساران کجا، یک میلیارد کهگیلویه کجا
کبنا ؛ظهر امروز نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی به مناسبت نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی در فرمانداری کهگیلویه با حضور معاون فرماندار کهگیلویه ومسوولان برگزار شد.
این نشست در حالی برگزار شد که شهردار دهدشت از تفاوت 16 میلیارد تومانی درآمد شهرداری گچساران و دهدشت از محل عوارض ساختمان‌های اداری گفت، همچنین کاظمی جو که از پایه ثابت‌های نقد در تمامی شوراها و جلسات شهرستان است دیگر بار به غیبت مدیران و فرستادن نماینده در جلسات اعتراض کرد و خلاقیت را عاملی موثری در افزایش سرانه مطالعه دانست.

تفاوت 16 میلیارد تومانی شهرداری دهدشت و گچساران در وصول مطالبات اداری!
شهردار دهدشت در این نشست با اشاره به بی تفاوتی ادارات شهرستان کهگیلویه در پرداخت مطالبات شهرداری اظهار کرد: شهرداری گچساران در سال گذشته 17 میلیارد از محل عوارض ساختمان‌های اداری دریافت کرده است، این در حالی است که شهرداری دهدشت تنها یک میلیارد تومان از این محل دریافت کرده است!
اسفندیار برخه که یکی از راه‌های کسب درآمد شهرداری‌ها طبق قانون را دریافت عوارض نوسازی ازهمه ساختمان‌ها برشمرد، گفت: می‌طلبد ادارات در پرداخت به موقع عوارضات به شهرداری کوتاهی نکنند و تنها دریافت کننده خدمات از شهرداری نباشند!
 برخه ادامه داد: سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری از محل همین عوارض ساختمان‌ها است، همچنین 2 واحد از کتابخانه‌های عمومی پروانه ساخت ندارند و عوارضی به شهرداری پرداخت نمی‌کنند!
 
غیبت مدیران در جلسات و فرستادن نماینده، عادتی مالوف 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه  انجمن مطالعه مفید را  نشستی برای تبادل‌نظر و ارائه راهکار جهت ارتقای سرانه مطالعه دانست و عنوان کرد: دیگر بحث‌ها بین ادارات حل و فصل شود و به این نشست کشانده نشود، سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری موضوع ثابت انجمن شده است، این موضوع قانونی یک بار برای همیشه حل شود.
 ایرج کاظمی جو از غیبت مدیرانی که توجهی به مسئله کتاب ندارند، سخن گفت و افزود: مشخص است انجمن کتابخانه در نگاه این مدیران حائز اهمیت نیست چرا که در نشست گذشته این انجمن، فرماندار به نماینده مدیران تذکر داده بود اما در این نشست نیز مدیری حاضر نیست و نماینده خود را فرستادند!
کاظمی جو که برای افزایش سرانه مطالعه خلاقیت را موثر می‌دانست، بیان کرد: باید کتاب‌ها را به مراکز فروش پر رفت و آمد کشاند به گونه‌ای که هر صنفی، ایستگاه مطالعه‌ای نصب و بخش مجزایی از کتاب‌ها در معرض دید مشتریان قرار داده شود تا با مطالعه آن نسبت به خرید و کتابخوانی ترغیب شوند.

عضویت رایگان در کتابخانه‌ها از 24 آبان ماه
 رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی در دهدشت پرداخت و اظهار کرد: مسابقه نویسندگی نوجوانان با عنوان «چرا به کتابخانه رفتم» و بهترین خاطره خود از کتابخانه، برگزاری نشست‌های کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مدارس کهگیلویه، بازدید دانش‌آموزان و معلمان از کتابخانه‌ها، همچنین تبیین فرهنگ مطالعه در مدارس و برگزاری کلاس‌های نقاشی و قصه‌گویی از ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در دهدشت است.
روح الامین افزود: عضویت در کتابخانه‌های عمومی نیز در روز 24 آبان ماه رایگان است.
 
ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌ها در هفته کتاب
 ابراهیم خنجری، معاون فرماندار کهگیلویه نیز ضمن پرداختن به اهمیت کتاب و کتابخوانی، همکاری و تعامل مدیران جهت برگزاری ویژه برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان را ضروری دانست.
آنطوری که از فحوای کلام مسوولان کهگیلویه مشخص است، مقوله کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان چندان از اهمیت بالایی برخوردار نیست و جزء اولویت‌های آنان به شمار نمی‌رود. ایرج کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: کتاب و کتابخوانی در نگاه این مدیران اهمیتی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابدار
Iran, Islamic Republic of
مشکل در گچساران نیست بلگه در مرکز استان هست
نداشتن مدیر کل به مدت دو سال
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1