کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی خبر تغییر مدیر آموزش و پرورش گچساران کبنا بررسی کرد

پشت پرده تغییر آموزش و پرورش گچساران چیست / چرا تاجگردون سکوت کرده است؟

10 آبان 1397 ساعت 15:59

سال‌های اخیر آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین حاشیه‌ها را در پی داشت و موفقیت‌های زیادی این اداره‌کل در سطح استان و کشور آن هم در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی کسب کرده که به هیچ وجه قابل مقایسه با تمام دوره‌های گذشته نیست. معمولاً از هادی زارع‌پور مدیرکل این دستگاه بزرگ به عنوان انسان اخلاق‌مدار و کاری یاد می‌شود و او باید هر چه سریعتر تکلیف مدیر آموزش و پرورش گچساران را مشخص کند و البته به هیچ وجه اجازه هم ندهد که سیاسیون در مسائل مربوط به فرهنگیان دخالت کند.


تغییر مدیریت در هر دستگاه و یا سازمانی امر طبیعی به نظر می‌آید و همواره در لابه‌لای خبرهایی که روزانه منتشر می‌شوند و بر خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرند، خبرهای تودیع و معارفه مدیران فلان و بهمان دستگاه دولتی و نیمه‌دولتی هم در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی اولین و آخرین مدیری نیست که قرار است، تغییر کند. 18 دی‌ماه 92 پورالحسینی رئیس آموزش و پرورش گچساران شد، او حدود 5 سال است که سکان مدیریت آموزش و پرورش گچساران را برعهده دارد و اکنون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته که جای پورالحسینی را به فردی دیگری دهد که در توانایی او شورای انتصاب مدیران هیچ شکی ندارد.
ماندن و رفتن پورالحسینی از مدیریت آموزش و پرورش گچساران محل اختلاف موافقان و مخالفان ادامه مدیریت او بر اداره آموزش و پرورش گچساران شده است.

یکی پورالحسینی را «سنمار» خواند و نوشت: «او معمار بی‌همتایی بود که شرایط آموزش و پرروش گچساران این مسئله را بر همگان روشن و مبرهن ساخت. تحولاتی که در دوره مدیرت چند ساله جناب آقای پورالحسینی و تیم مدیریتی همراه ایشان اتفاق افتاده است بر دوست و دشمن پوشیده نیست. فرهنگیان گچساران در این دوره خود شاهد تغییر و تحول و در یک کلمه شاهد یک رنسانس در عرصه‌های مختلف اموزشی و فرهنگی و عمرانی و مشارکت مردمی هستند.
او گذشته را درگیر سیاسی‌کاری می‌خواند و می‌گوید: متاسفانه به دلیل عملکرد ناصحیح گذشته همیشه این موضوع در ذهن مردم وجود داشت که اموزش و پرروش یعنی سیاسی کاری و و باند بازی. واقعاً هم چنین بود و بوی تعفن سیاسی کاری وباند بازی و رفیق بازی از در ودیوار اموزش و پرورش بالا می‌رفت. اولین اداره‌ای که بعد از هر انتخاباتی دچار تغییرات گسترده و بی ضابطه می‌شد اموزش و پرورش بود. اموزش و پرورش بیشتر به پاتوق افراد سیاسی تبدیل شده بود تا سنگر تعلیم و تربیت و این موضوع تقریباً برای عموم جا افتاده و مورد پذیرش قرار بود.
 امروز آنچه در اولویت قرارد دارد خدمت بی منت با رعایتشان و حرمت فرهنگیان با ملاحظه قانون و مقررات است. امروز با درایت اقای پورالحسینی اموزش و پرورشی داریم درشان فرهنگ و فرهنگی. باید یاداور شد این‌ها صرفاً ادعا نیست همگان شاهدیم در این چند ساله به طور پیوسته ما شاهد موفقیت‌های این اداره در ابعاد مختلف هستیم که در سایت‌ها و فضای مجازی شاهد مصادیق ان هستیم.»
دیگری می‌نویسد: «هرگونه که بنگریم آقای پورالحسینی مدیری موفق، نیرویی کارا، فردی توانمند و ... است اما نظر کارشناسانه اداره کل آموزش و پرورش بر تغییر ایشان بود. برای ایشان ابلاغ دائمی در نظر نگرفته بودند و قول ریاست ابدی هم نداشت، به عنوان خادم آمد و خوب خدمت کرد از ایشان هم جز این انتظاری نمی‌رفت و الان هم کاری به کارنامه آموزشی و پرورشی ایشان نداریم که موفق بوده یا نه. ایشان آمد خدمت کرد و خدماتی انجام داد و نظر مدیرکل آموزش و پرورش بر تغییر ایشان است لابد جهت خدماتی مطلوبتر، که وظیفه اداره کل تشخیص ضرورتهاست و تغییر لازم هنگام تشخیص ضرورت.
 الان ضرورت ایجاب کرده که مدیری جدید بر صندلی مدیریت آموزش و پرورش گچساران باشد به یکباره موجی از مخالفتهای غیرکارشناسان و هجمه‌ی رسانه‌ای آنها به راه افتاد که تغییر را امری پیچیده نمایاند و روح اصلاح طلبی را از سپهر سیاسی شهر گرفت و بدعتی تازه را در این سپهر نمود و آن مقاومت در برابر تغییر بود.»
تغییر پورالحسینی بعد از 5 سال و واگذاری جای خود به دیگری امری کاملاً طبیعی است که مدیرکل آموزش و پرورش استان و بدنه کارشناسی اداره‌کل آموزش و پرورش تصمیم بر این گرفته‌اند که این جایگاه را به فرد دیگری دهند.
تغییر مدیر آموزش و پرورش گچساران را به دلیل اختلاف نظری می‌دانند که در بین مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران بر اساس برخی مسائل درون سازمانی به وجود آمده است، فارس از این موضوع پرده برداشت و نوشت؛ «این روزها خبرهای خوبی از ارتباط آموزش و پرورش گچساران و ادار‌ه‌کل آموزش و پرورش استان نمی‌شنویم و با این که هر دو مدیر شهرستانی و استانی در قالب یک گفتمان فکری بوده و از نیروهای منتسب به غلامرضا تاجگردون هستند اما اختلاف نظری میان این دو مدیر وجود دارد که همین موجب نوعی سردرگمی در جامعه فرهنگی شهرستان گچساران شده است. وقتی حرکتی از سوی غلامرضا تاجگردون برای رفع این اختلاف آن هم به صورت عیان دیده نمی‌شود خود نوعی شائبه برای فرهنگیان ایجاد کرده است که شاید اختلاف در اصل میان آقای مدیرکل و مدیر شهرستانی نباشد!.
در این مدت برخی فرهنگیان شهرستان گچساران خواهان روشن شدن موضوع و علت اختلاف میان هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان و سید ظهیرالدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران هستند. آن گونه که برخی مطلعین می‌گویند این اختلاف شاید از جای دیگری آب خورده و طرفین سهم کمتری در بروز اختلافات داشته باشند چرا که مدیرکل آموزش و پرورش شخصا در سال‌های اخیر نشان داده که اهل تعامل بوده و کمتر وارد مسائل حاشیه‌ای می‌شود».
[متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد بحث انتخابات و بازی‌ها و جدال‌ها و جدل‌های انتخاباتی به گونه‌ای است که حتی همفکران سیاسی و یاران غار را به دلیل کوچکترین کم و زیادی حتی در انتخاب مدیران مدارس از یکدیگر رنجیده خاطر می‌کند که شاید دلخوری و به دنبال آن اختلاف نظر میان دو مدیر استانی و شهرستانی به دلیل چنین مسائل پیش پا افتاده‌ای باشد.]
سال‌های اخیر آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین حاشیه‌ها را در پی داشت و موفقیت‌های زیادی این اداره‌کل در سطح استان و کشور آن هم در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی کسب کرده که به هیچ وجه قابل مقایسه با تمام دوره‌های گذشته نیست. معمولاً از هادی زارع‌پور مدیرکل این دستگاه بزرگ به عنوان انسان اخلاق‌مدار و کاری یاد می‌شود و او باید هر چه سریعتر تکلیف مدیر آموزش و پرورش گچساران را مشخص کند و البته به هیچ وجه اجازه هم ندهد که سیاسیون در مسائل مربوط به فرهنگیان دخالت کند.


کد مطلب: 404205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/404205/پشت-پرده-تغییر-آموزش-پرورش-گچساران-چیست-چرا-تاجگردون-سکوت-کرده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1