تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۰۳۹۱۹
در شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

شرکت برق قانون را به نفع خود تفسیر می‌کند / تخلف است

۰
شرکت برق قانون را به نفع خود تفسیر می‌کند / تخلف است
کبنا ؛نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
غلامرضا یاوند عباسی در جلسه هم اندیشی با ایثارگران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ترویج، تکریم و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کنار روان سازی امور، اجرای قانون و انعکاس مشکلات جامعه ایثارگر به مقامات بالاتر و پیگیر آن از جمله اموری است که در اولویت وبا جدیت مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه، نزدیک به ۲۶ درصد از پرسنل ستاد وزارت کشور ایثارگران هستند یعنی آنقدر توانمندند که پست‌ها را مدیریت کنند، اظهار داشت: بهترین روش برای تکریم جامعه ایثارگران اجرای قانون مربوط به آن‌ها می‌باشد.
مشاور وزیر کشور با اشاره به اینکه، رزمندگان قشر مطلوبی اما مظلوم از جامعه ایثارگران هستند، تصریح کرد: در تدوین و تهیه سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان اتفاقات خوبی افتاده است و بالاتر از ۴۵ روز حضور داوطلبانه در جهبه های جنگ مشمولین این قانون هستند.
یاوند عباسی خاطرنشان کرد: شورای راهبردی برای مسئله ارائه خدمات به رزمندگان تشکیل شده و اطلاعات کلیه رزمندگان با ارائه کارت هوشمندی که صادر می‌شود، انجام می‌گیرد.
به گفته وی، سامانه اشتغال فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد راه اندازی شده است که مسائل مربوطه به این قشر از این طریق پیگیری می‌شود.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: موضوع برگشت درمان ایثارگران از بنیاد شهید به دستگاه‌های اجرایی انجام شده و در این خصوص هرچند مشکلاتی وجود دارد اما باید این دستوالعمل اجرا شود.
یاوند عباسی اظهار داشت: برای اشتغال ایثارگران در قانون ظرفیت‌های زیادی داریم اما آنچه که لازم است، مجوز استخدام‌ها می‌باشد.
وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: مطالب مطرح شده در این نشست از جمله بحث آمبولانس و استخدام‌ها سنخیتی با ماهیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ندارد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری 12 سیاست دارد که باید در جلسات مطرح و برای عملیاتی شدن آنها متناسب با ظرفیت بومی استان راهکارهای لازم اتخاذ شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با تأکید بر اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در راستای کیفی‌سازی یادواره‌های شهدا و کتب منتشر شده در این حوزه عمل کند، گفت: مقابله با عوامل مخرب فرهنگ ایثار و شهادت از دیکر وظایف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
یاوند عباسی المان‌سازی و تطبیق مناظر شهری با الگوهای ایثار را از دیگر مباحثی دانست که نیاز است در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شود و عنوان کرد: باید الگوهای ایثار استان احصاء شده و آنها را در منظر شهری با آثار حجمی و تندیس و اقدامات فرهنگی بومی‌سازی کرده و جلوی چشم بیاوریم تا نسل‌های آینده از رشادت گذشتگان خود آگاهی پیدا کنند.
وی تأکید کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مسائل فرهنگی و ایثار اقوام و طوایف را احصاء کرده و المان‌سازی کند تا طوایف به خود ببالند که نماد ایثار آنها در منظر عموم قرار داده شده است.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران به اثرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا و هسته‌ای اشاره داشت و بیان کرد: مدیریت جهادی و جوان‌گرایی که در دوران دفاع مقدس داشتیم را باید در جامعه نهادینه کنیم.
یاوند عباسی با بیان اینکه ما امروز فرهنگ ایثار و شهادت را در دوران جنگ بلوکه کردیم و اجازه دادیم در دوران دفاع مقدس بماند، گفت:  باید این فرهنگ را به حوزه‌های مختلف وارد کرده و به مردم معرفی کنیم تا مردم بدانند که فرهنگ ایثار جاری بوده، تمام شدنی نیست و در همه حوزه‌ها حضور دارد.
 
100 نفر از فرزندان شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دستگاه‌های اجرایی استخدام می‌شوند
 منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه بحث اشتغال دغدغه اصلی همه مسئولان است، اظهار داشت: یکی از راهبردهای اساسی بنیاد شهید در سال‌های اخیر بحث خوداشتغالی و توانمندسازی جامعه ایثارگران بوده که در این راستان از سال 96 تاکنون پنج جلسه و همایش توانمندسازی با حضور جامعه ایثارگری و ادارات متولی کسب و کار برگزار کرده‌ایم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به فرزندان شاهد و ایثارگر استان خبر داد و افزود: در قالب این تسهیلات برای 531 نفر شغل ایجاد شد.
موسوی به قانون 25 درصد سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران اشاره داشت و بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت برق قانون را به نفع خود تفسیر می‌کنند که این تفسیر تخلف است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه همه در برابر جامعه ایثارگری وظیفه داریم، عنوان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی بحث ابهام را در قانون 25 درصد سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران مطرح نکنند.
موسوی با بیان اینکه مجوز به‌کارگیری 100 نفر از فرزندان شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دستگاه‌های اجرایی این استان سال 1391 از سوی دولت صادر شد، گفت: این افراد سال گذشته در قالب طرح کارورزی به تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان معرفی شدند.
وی بیان کرد: استخدام 54  نفر از این افراد را دانشگاه علوم پزشکی تقبل کرده و قول دادند که تا پایان امسال وضعیت این 54 نفر تعیین تکلیف شود.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: سیاست‌های نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری ارائه خدمات به جامعه ایثارگران است و در این خصوص دولت تدبیر و امید هم در راس این خدمات براساس قانون تلاش‌های زیادی به عمل آورده و اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.
جعفر گوهرگانی افزود: هرچند مشکلات جامعه ایثارگران بالاست و شکل عمومی دارد قطع یقین در این رابطه اولویت‌ها در نظر گرفته شده و مواردی که ضرورت دارد بیشتر به آن پرداخته می‌شود.
وی اظهار داشت: مواردی که در قانون در خصوص جامعه ایثارگران آمده باید مجموعه دستگاه‌های اجرایی آنها را کاملاً اجرا کنند.
جعفر گوهرگانی در رابطه با خدمات بیمه درمانی ایثارگران دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: طبق قانون دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که از اول آبان‌ماه امسال بحث خدمات بیمه درمانی جامعه ایثارگری خود و افراد تحت تکفل آنها را تامین اعتبار کنند.
وی با بیان اینکه در مقطعی که این قانون ابلاغ شد تمام موفقت‌نامه‌ها مبادله شده و اعتباری هم وجود ندارد که بخواهیم با بیمه‌ها قرارداد ببندیم، افزود: همه دستگاه‌ها تعداد ایثارگران خود، افراد تحت تکفل و اعتبارات ریالی موردنیاز برای بیمه درمانی آنها را احصا کرده و تا 48 ساعت آینده به ما اعلام کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این موضوع را از طریق استاندار و سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری کنیم، گفت: باید اختیار داشته باشیم تمام موافقت‌نامه‌ها را اصلاح کرده و اعتبار موردنیاز برای بیمه درمانی ایثارگران دستگاه‌ها را تامین کنیم و در غیر اینصورت در سال 97 امکان اجرای این قانون وجود ندارد.
 گوهرگانی عنوان کرد: هر دستگاهی که تا 48 ساعت آینده تعداد ایثارگران خود، تعداد افراد تحت تکفل و اعتبار مورد نیاز برای بیمه درمانی آنها را اعلام نکرد به این مفهوم است که مسئولیت پرداخت بیمه آنها در سال 97 را تقبل کرده است.
 وی در رابطه با جذب 100 نفر از فرزندان شهدا در دستگاه‌های اجرایی استان هم گفت: دانشگاه علوم پزشکی به تعهد خود در این رابطه عمل کرد و اگر هر دستگاه دیگری هم مجوز استخدام داشته باشد مکلف است بر اساس قانون (25 درصد سهمیه استخدامی ایثارگران) نسبت به جذب فرزندان شهدا اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1