تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : ۴۰۳۸۵۷
کیانی در ردیف اول هست و قابل چشم‌پوشی نیست

پدرخوانده اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد

رضا حسن‌پور
۱
۱
پدرخوانده اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛متن ارسالی
 
او سال‌هاست که برای رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به هر دَر و دیواری می‌زند، می‌توان از او به عنوان یکی از معرفی کنندگان ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری استان یاد کرد، با وجود حواشی‌های وحشتناک هیچ گاه از مسیر حرفه‌ای یعنی همان حمایت از بخش خصوصی و رونق واحدهای تولیدی که بار بخش عمده‌ای از اشتغال و اقتصاد کشور را بر دوش می‌کشند، بیرون نرفت تاجایی که بعضی از فعالان اقتصادی از جبار کیانی به عنوان پدر خوانده بخش خصوصی و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد یاد می‌کنند.
انضباط کاری در کنار دانایی، شجاعت و صراحت لهجه اتاق بازرگانی یاسوج را تبدیل به یکی از بهترین اتاق‌های ایران کرده است، اتاقی که زمانی هیچ چیزی از خودش نداشت و درآمد ماهیانه او تا مرز 50 میلیون هم نمی‌گذشت اما به یک باره سر از کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای خاورمیانه در می‌آورد و در بلاد غرب و بیگانه برندهای استان کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی، منابع طبیعی معرفی می‌کند و تیم‌های اقتصادی استان را به روسیه، اسلواکی، بلغارستان و سرزمین‌های عربی برای رایزنی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری اعزام می‌کند. کیانی هیچ گاه دست از تلاش برای برافراشتن پرچم اقتصاد استان و کشور بر نداشت نه هیاهو و نه بد و بیراه‌های مرسوم سیاسی او را تحت تاثیر قرار نداد. او نشان می‌دهد، برای اینکه آوازه نام کهگیلویه و بویراحمد در کنار غول‌های اقصادی کشور و بین المللی قرار بگیرد و شنیده شود، ربطی به محرومیت ندارد. ترکیب پشتکار، اراده و مقداری استعداد و هوش مدیریت هر فردی، می‌تواند دیگران را وادار به تعظیم در مقابل توانایی‌های خود بکند.
هر چند اتاق یاسوج اهداف و مأموریت‌های خاص خودش را دارد و به عنوان یک تشکل صنفی وظیفه ارتقاء هرچه بیشتر و بهتر جایگاه اقتصادی و اجتماعی  فعالین اقتصادی  بخش خصوصی و کار آفرینان استان، افزایش سطح کیفی زندگی فعالین و اعضاء، شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف سرمایه گذاری استان و معرفی به سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی، تلاش برای افزایش هرچه بیشتر صادرات محصولات و کالاهای تولیدی استان، آموزش بازرگانان و فعالین اقتصادی، گسترش فرهنگ صادرات، افزایش رقابت پذیری تجارت داخلی وملی و همچنین بین المللی فعالین اقتصادی و رشد همه جانبه مؤلفه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی استان را برعهده دارد. اما اتاق یاسوج امروز کانون توجهات و بیش از 200 نفر دانش آموز مستعد اما بی بضاعت کهگیلویه و بویراحمد را بورس کرده و تحت حمایت خود قرار داده و کمک‌های مالی را به سمت مراکز بهزیستی هدایت کرده است.
آمد و رفت مسوولان عالی رتبه کشور و استان در اتاق یاسوج سبب شده تا گام‌های اساسی و جدی برای رفع موانع تولید برداشته شود.
برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور افزایش سطح کمی و کیفی که در رشته‌های مختلف بازرگانی، صنعتی، خدماتی و متناسب با نیازمندی‌های استان به طور مرتب و دوره‌ای برگزار می‌شود، انعقاد تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی یاسوج با دانشگاه یاسوج، سمینار تخصصی «اصول تجارت و آشنایی با کشور افغانستان»، سمینار آموزشی «فن بیان و ارتباط مؤثر» و
سمینار تخصصی «مدیریت صادرات و واردات» نمونه‌های اندکی از فعالیت‌های گسترده اتاق بازرگانی یاسوج است.
تلاش درجهت شناسایی بازارهای هدف صادراتی استان در خارج از کشور، تشکیل تنها اتحادیه صادراتی عسل و فرآورده‌های آن درسطح کشور و همچنین اتحادیه صادراتی میوه، تره بار و گیاهان زینتی درسطح استان، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در امور تولیدی بالاخص کالاهای صادراتی دارای مزیت نسبی استان از طریق دعوت از هیئت‌های تجاری خارجی و برگزاری همایش و نمایشگاهها، همکاری با دستگاههای اجرایی و سایر مراجع ذیربط جهت اجرای اهداف اتاق، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن وکشاورزی، ارائه نظر مشورتی و مشاوره‌ای درمورد مسائل اقتصادی و تجارتی به مقامات استانی، ارتباط با اتاق‌های دیگر استانها و تلاش برای برقراری ارتباط محکم و قوی‌تر با آنها، برپایی نمایشگاههای تخصصی و بازرگانی وشرکت درسمینارها وکنفرانس ها درچارچوب سیاست‌های اتاق از جمله اقدامات اتاق یاسوج برشمرد که به خوبی در این سالها انجام گرفت و بدون شک آماده کردن زیر ساخت‌های مناسب برای انجام این فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری دست سایر ادارات و دستگاه‌ها دولتی را می‌بوسد که کمبود زیرساخت‌های لازم از جمله نبود یک فرودگاه بین المللی موفق، راه‌های مناسب و ایمن و...حلقه مفقوده رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در استان محسوب می‌شود.
حضور پررنگ جبار کیانی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در جلسات مهم بین المللی، کشوری و استانی اگر هیچ دستاوردی هم نداشته باید، همینکه توانسته است نام یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد را در ردیف استان‌های قدرتمند و کشورهای توانمند نگه دارد، بهترین دستاورد به شمار می‌رود. مبارزه کیانی با بعضی از قوانین دست و پا گیر و کاغذ بازی‌هایی که بر سر راه تولید هستند، در جلسات استان کهگیلویه و بویراحمد به وضوح قابل لمس و دیدن است. کیانی و اتاقش در ردیف اول هست و به هیچ وجه هم قابل چشم پوشی نیستند.
---------------------------------
رضا حسن‌پور
---------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
این مطلب فوق العاده غلو امیز هست ایشان در جایگه. و فقط با. در این مسند نشستند....به زودی در رابطه با عماکرد ضعیف ایشان اطلاع رسانی خواهیم کرد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1