کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کیانی در ردیف اول هست و قابل چشم‌پوشی نیست

پدرخوانده اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد

رضا حسن‌پور

28 مهر 1397 ساعت 4:01

مبارزه کیانی با بعضی از قوانین دست و پا گیر و کاغذ بازی‌هایی که بر سر راه تولید هستند، در جلسات استان کهگیلویه و بویراحمد به وضوح قابل لمس و دیدن است. کیانی و اتاقش در ردیف اول هست و به هیچ وجه هم قابل چشم پوشی نیستند.


متن ارسالی
 
او سال‌هاست که برای رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به هر دَر و دیواری می‌زند، می‌توان از او به عنوان یکی از معرفی کنندگان ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری استان یاد کرد، با وجود حواشی‌های وحشتناک هیچ گاه از مسیر حرفه‌ای یعنی همان حمایت از بخش خصوصی و رونق واحدهای تولیدی که بار بخش عمده‌ای از اشتغال و اقتصاد کشور را بر دوش می‌کشند، بیرون نرفت تاجایی که بعضی از فعالان اقتصادی از جبار کیانی به عنوان پدر خوانده بخش خصوصی و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد یاد می‌کنند.
انضباط کاری در کنار دانایی، شجاعت و صراحت لهجه اتاق بازرگانی یاسوج را تبدیل به یکی از بهترین اتاق‌های ایران کرده است، اتاقی که زمانی هیچ چیزی از خودش نداشت و درآمد ماهیانه او تا مرز 50 میلیون هم نمی‌گذشت اما به یک باره سر از کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای خاورمیانه در می‌آورد و در بلاد غرب و بیگانه برندهای استان کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی، منابع طبیعی معرفی می‌کند و تیم‌های اقتصادی استان را به روسیه، اسلواکی، بلغارستان و سرزمین‌های عربی برای رایزنی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری اعزام می‌کند. کیانی هیچ گاه دست از تلاش برای برافراشتن پرچم اقتصاد استان و کشور بر نداشت نه هیاهو و نه بد و بیراه‌های مرسوم سیاسی او را تحت تاثیر قرار نداد. او نشان می‌دهد، برای اینکه آوازه نام کهگیلویه و بویراحمد در کنار غول‌های اقصادی کشور و بین المللی قرار بگیرد و شنیده شود، ربطی به محرومیت ندارد. ترکیب پشتکار، اراده و مقداری استعداد و هوش مدیریت هر فردی، می‌تواند دیگران را وادار به تعظیم در مقابل توانایی‌های خود بکند.
هر چند اتاق یاسوج اهداف و مأموریت‌های خاص خودش را دارد و به عنوان یک تشکل صنفی وظیفه ارتقاء هرچه بیشتر و بهتر جایگاه اقتصادی و اجتماعی  فعالین اقتصادی  بخش خصوصی و کار آفرینان استان، افزایش سطح کیفی زندگی فعالین و اعضاء، شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف سرمایه گذاری استان و معرفی به سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی، تلاش برای افزایش هرچه بیشتر صادرات محصولات و کالاهای تولیدی استان، آموزش بازرگانان و فعالین اقتصادی، گسترش فرهنگ صادرات، افزایش رقابت پذیری تجارت داخلی وملی و همچنین بین المللی فعالین اقتصادی و رشد همه جانبه مؤلفه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی استان را برعهده دارد. اما اتاق یاسوج امروز کانون توجهات و بیش از 200 نفر دانش آموز مستعد اما بی بضاعت کهگیلویه و بویراحمد را بورس کرده و تحت حمایت خود قرار داده و کمک‌های مالی را به سمت مراکز بهزیستی هدایت کرده است.
آمد و رفت مسوولان عالی رتبه کشور و استان در اتاق یاسوج سبب شده تا گام‌های اساسی و جدی برای رفع موانع تولید برداشته شود.
برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور افزایش سطح کمی و کیفی که در رشته‌های مختلف بازرگانی، صنعتی، خدماتی و متناسب با نیازمندی‌های استان به طور مرتب و دوره‌ای برگزار می‌شود، انعقاد تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی یاسوج با دانشگاه یاسوج، سمینار تخصصی «اصول تجارت و آشنایی با کشور افغانستان»، سمینار آموزشی «فن بیان و ارتباط مؤثر» و
سمینار تخصصی «مدیریت صادرات و واردات» نمونه‌های اندکی از فعالیت‌های گسترده اتاق بازرگانی یاسوج است.
تلاش درجهت شناسایی بازارهای هدف صادراتی استان در خارج از کشور، تشکیل تنها اتحادیه صادراتی عسل و فرآورده‌های آن درسطح کشور و همچنین اتحادیه صادراتی میوه، تره بار و گیاهان زینتی درسطح استان، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در امور تولیدی بالاخص کالاهای صادراتی دارای مزیت نسبی استان از طریق دعوت از هیئت‌های تجاری خارجی و برگزاری همایش و نمایشگاهها، همکاری با دستگاههای اجرایی و سایر مراجع ذیربط جهت اجرای اهداف اتاق، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن وکشاورزی، ارائه نظر مشورتی و مشاوره‌ای درمورد مسائل اقتصادی و تجارتی به مقامات استانی، ارتباط با اتاق‌های دیگر استانها و تلاش برای برقراری ارتباط محکم و قوی‌تر با آنها، برپایی نمایشگاههای تخصصی و بازرگانی وشرکت درسمینارها وکنفرانس ها درچارچوب سیاست‌های اتاق از جمله اقدامات اتاق یاسوج برشمرد که به خوبی در این سالها انجام گرفت و بدون شک آماده کردن زیر ساخت‌های مناسب برای انجام این فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری دست سایر ادارات و دستگاه‌ها دولتی را می‌بوسد که کمبود زیرساخت‌های لازم از جمله نبود یک فرودگاه بین المللی موفق، راه‌های مناسب و ایمن و...حلقه مفقوده رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در استان محسوب می‌شود.
حضور پررنگ جبار کیانی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در جلسات مهم بین المللی، کشوری و استانی اگر هیچ دستاوردی هم نداشته باید، همینکه توانسته است نام یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد را در ردیف استان‌های قدرتمند و کشورهای توانمند نگه دارد، بهترین دستاورد به شمار می‌رود. مبارزه کیانی با بعضی از قوانین دست و پا گیر و کاغذ بازی‌هایی که بر سر راه تولید هستند، در جلسات استان کهگیلویه و بویراحمد به وضوح قابل لمس و دیدن است. کیانی و اتاقش در ردیف اول هست و به هیچ وجه هم قابل چشم پوشی نیستند.
---------------------------------
رضا حسن‌پور
---------------------------------


کد مطلب: 403857

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403857/پدرخوانده-اقتصاد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1