کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

حرف‌های کیانی در باره حوزه کاری «محمود باقری» / دلیل مغفول ماندن اقتصاد گردشگری چیست

24 مهر 1397 ساعت 21:40

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: قوانین دست و پا گیر پیش‌روی دستگاه‌های اجرایی با اهداف پنجره واحد در تعارض است.


رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: قوانین دست و پا گیر پیش‌روی دستگاه‌های اجرایی با اهداف پنجره واحد در تعارض است.
به گزارش کبنا، پیش از ظهر امروز چهل و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس اتاق یاسوج، استاندار، معاونین استاندار، نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فعالین اقتصادی بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شماره یک استانداری برگزار گردید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این نشست با اشاره به چهاردهم اکتبر «روز جهانی استاندارد»، افزود: این روز مهم را به فعالین اقتصادی و تولید کنندگانی که با تلاش برای تولید محصولات با کیفیت خود به دنبال سربلندی استان و رونق فضای کسب و کار می‌باشند تبریک می گوییم.
جبار کیانی پور در ادامه ضمن اشاره به مصوبات جلسه قبل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص «پنجره واحد سرمایه گذاری»، اظهار کرد: آن چیزی که اکنون با اهداف پنجره واحددر تعارض است، «قوانینی دست و پا گیری است که در دستگاه‌های اجرایی شاهد آن هستیم.
وی ادامه داد: بخش خصوصی به طور مشخص در ارتباط با قوانین حمل و نقل در استان مشکل جدی دارد، چرا که معتقدیم با توجه به توپوگرافی متفاوت کهگیلویه و بویراحمد با بقیه استان‌ها، به دلیل کوهستانی بودن، باید قوانین حوزه حمل و نقل در استان ما نیز با بقیه استان‌ها متفاوت باشد و متناسب با شرایط خاص جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد باشند.
جبار کیانی پور بیان کرد: قوانین دست و پا گیر در حوزه منابع طبیعی نیز برای بخش خصوصی بسیار آزارهنده است. چرا که این بخش نیز درگیر بروکراسی پیچیده‌ای برای دریافت استعلامات مختلف است.
وی افزود: سختی‌های پیش روی بخش خصوصی برای دریافت استعلام‌های تکراری و زمان بر از دستگاه‌های مختلف، بدون شک با اهداف پنجره واحد در تعارض است.
رئیس اتاق یاسوج در ادامه به موضوع توسعه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: اقتصاد گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تمامی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ملموس و غیرملموس این استان، مغفول مانده است.
کیانی پور تصریح کرد: ما و همه‌ی ارکان متولی حوزه گردشگری نتوانسته‌ایم از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی درخور این منابع و فرصت‌های های خدادادی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اکنون باید تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری به این موضوع وارد شوند و بررسی کنیم که اگر عقب ماندگی در امر گردشگری داشته‌ایم دلایلش چیست و با همفکری دولت و بخش خصوصی راهکارهای لازم را جهت توسعه این بخش فراهم کنیم.


کد مطلب: 403788

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403788/حرف-های-کیانی-باره-حوزه-کاری-محمود-باقری-دلیل-مغفول-ماندن-اقتصاد-گردشگری-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1