تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۰۳۷۲۲
مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها:

دانشجو مي‌ميرد سخن تكراري نمي‌پذيرد

۰
دانشجو مي‌ميرد سخن تكراري نمي‌پذيرد
کبنا ؛روز گذشته پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ريیس‌جمهور، درباره مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت كه مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های کشور یک‌شنبه ۲۲ مهر ساعت ۹ صبح با حضور روحانی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
پرویز اسماعیلی تاکید کرد: آخرین برنامه برای حضور حسن‌روحاني در دانشگاه تهران از این قرار بوده و تغییری نکرده است و در این دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان کشوری و دانشگاهی روحانی را همراهی می‌کنند.شايد بتوان گفت هر ساله روساي دولت‌هاي مختلف در دو بازه متفاوت يعني 16آذر همزمان يا روز دانشجو و نيز به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد به دانشگاه‌ها مي‌روند وسخناني را به زبان مي‌آورند كه در راستاي منافع آن‌هاست. امسال اين وضعيت تفاوت دارد و دانشجويان علاقه‌اي به شنيدن سخنان تكراري رييس دولت ندارند و منتظر هستند كه روحاني به عنوان رييس‌قوه‌مجريه تريبون دانشگاه را با منبر اشتباه نگيرد و به جاي خطابه خواندن از راهبردهايي سخن بگويد كه مي‌تواند براي آينده كشور اساسي و راهبردي باشد. حسن‌روحاني سال گذشته در دانشگاه تهران حاضر شد و با بیان اینکه بیان نقد به ویژه در دانشگاه باید آزاد باشد، تصریح کرد: اگر استاد یا دانشجویی در دانشگاه کلامی مطرح کند که آن کلام مورد پسند من نباشد، باید تشویق شود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم پیشرو بودن دانشگاهیان و دانشجویان در مسائل روز کشور گفت: من نمی‌گویم که یک دانشجو یک دیپلمات است اما یک دانشجو باید مسائل سیاسی جامعه خود را بداند و به خوبی نقد و انتقادات خود را مطرح کند؛ چرا که سن دانشجویی، سن خلاقیت و طراحی نقد و انتقاد است. استادان دانشگاه نباید بگذارند عده‌ای جامعه را نسبت به آینده مایوس کنند و کار ارزشمند ملت را زیر علامت سوال قرار دهند.
ريیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهارات ريیس‌جمهور آمریکا را عجیب و غریب خواند و خاطر نشان کرد: ممکن است در کشوری براساس برخی مبناها فردی ريیس‌جمهور شود که با کارهای عجیب و غریب خود همه دنیا را نگران کند. حال ممکن است چنانچه معضلی که در یک کشور ایجاد شده به کشورهای دیگر دنیا نیز سرایت کند و بر ما فشارهایی وارد شود اما ما نباید نسبت به مسیری که انتخاب کرده‌ایم، تردید کنیم. وی با انتقاد از طرح برخی اظهارات از سوی عده‌ای در داخل کشور در این زمینه اظهار کرد: من نمی‌دانم چرا عده‌ای از این موضوع و اینکه کشور دچار مشکل شود، خوشحال می شوند و نان خود را در دعوا می بینند. با این وجود ما معتقدیم که تضارب آرا هیچ مشکلی ندارد اما باید در موضوعات مربوط به منافع ملی همه یک صدا باشند.
روحانی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ تصریح کرد: ما در توافق برجام به منافع غیرقابل بازگشتی دست یافته‌ایم و نه تنها ترامپ بلکه چنانچه 10 ترامپ دیگر در دنیا روی کار بیایند، آن منافع غیرقابل بازگشت است. در مذاکرات هسته‌ای ما قدرت سیاسی خود را به جهانیان نشان دادیم و دیپلمات‌های ما آن‌قدر قوی و قدرتمند با 6 قدرت بزرگ دنیا حرف زدند و به توافق رسیدند که آن طرف توافق آمریکا می‌گوید ایرانی‌ها ما را فریب داده‌اند. همان گونه كه مشخص است اظهارات روحاني در سال گذشته نيز چندان گره‌اي از مشكلات كشور باز نكرد كه اگر گره‌گشايي داشت، امروز وضعيت ايران به اين شكل درنمي‌آمد و معضلات به اوج خود نمي‌رسيد.
شخص رييس دولت امروز و زماني كه براي قشر فرهيخته كشور سخن مي‌گويد و در چشمان آن‌ها نگاه مي‌كند، بداند كه اساس روحيه دانشجو مطالبه‌گري است و اظهارات و ادعاهاي تكراري را قبول نمي‌كند؛ بنابراين آقاي روحاني اگر پا به دانشگاه مي‌گذاريد به گونه‌اي سخن بگوييد كه در آينده بتوانيد از آن دفاع كنيد، در غير اين صورت به فعاليت‌هاي روزمره خود ادامه دهيد كه هزينه كمتري براي كشور و خودتان دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1