تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۰۳۶۳۵
به مناسبت 17 مرداد سالروز تأسیس پست صورت گرفت؛  /

سرگردانی مرسولات پستی در گچساران / وقتی مردم کلافه می‌شوند

۴
۰
سرگردانی مرسولات پستی در گچساران / وقتی مردم کلافه می‌شوند
کبنا ؛رئیس  اداره پست شهرستان گچساران به مناسبت 17 مهرماه سالروز تأسیس این نهاد خدمت رسان و اجتماعی مهمترین عملکرد این اداره را تشریح کرد.
رضا رضایی با تبریک سالروز تأسیس اداره پست، اظهار داشت: 17مهرماه برابر با نهم اکتبر در سراسر جهان روز جهانی پست نام گذاری شده است وتمام کشورهای جهان که حدودا 170 کشور عضو این نهاد می باشند دست آوردهای خود را به مردم عرضه می دارند . 
وی پست را یکی از عمده ترین نهادهای اجتماعی بازمانده از ادوار کهن توصیف کرد و افزود: پیام وپیام رسانی به عنوان یک نیاز اجتماعی ازآغاز زندگی بشر همواره مطرح وپست به منزله عامل تامین کننده این نیاز نقش تعین کننده در زندگی اجتماعی داشته است . 
رئیس اداره پست شهرستان گچساران ادامه داد: این نهاد دیرینه اجتماعی امروزه با مجهز شدن به پیشرفته ترین امکانات سهم ونقش بیشتری در پیام رسانی پیدا کرده است. 
رضایی تصریح کرد: در شرایط کنونی ارتباط پستی سازماندهی شده فاصله هارا از بین برده زمان را کاهش داده ودر توسعه اقتصادی اجتماعی وفرهنگی به عنوان عامل زیر بنایی پیشتاز حرکت عمومی است و این شبکه عظیم در هم تنیده می تواند در گسترش رفاه عمومی وارتفاء دانش وفرهنگ اجتماعی سهیم باشد.
رئیس اداره پست شهرستان گچساران با بیان اینکه، پست در مبادلات اقتصادی خریدار را به فروشنده نزدیک میکند ومبادلات پولی را سرعت می بخشد، افزود: پست بشر را از انزوای اجتماعی می رهاند وبه عنوان عامل نزدیکی ملتها به یکدیگر نقش اساسی ایفا می کند و در نهایت وحدت وهمبستگی اجتماعی فرهنگی اقتصادی بین افراد حقیقی وحقوقی را درگستره فرا سوی مرزها ممکن می سازد .
رضایی با اشاره به اهداف کلان این شرکت بیان داشت: حضور پست در تمام نقاط کشور، جذب مرسولات پستی در سطح جامعه، کوتاه کردن زمان قبول تا توزیع مرسولات پستی از هر نقطه ای به نقطه دیگر، جایگزینی ارتباط پستی وجلوگیری از مراجعه مردم به سازمانها وادارات دولتی وخصوصی، کاهش مسافرت های شهری وبین شهری، جلوگیری از الودگی محیط زیست، کاهش مشکل رفت وامد در شهرهای بزرگ، گرایش به این سمت که هر پستچی کار هزاران نفر را انجام می دهد، گرایش به سوی تحقق این هدف که مردم جزءبرای انجام کار اختصاصی وتفریح از منزل خارج نشوند و صرفه جویی در هزینه های ارزی کشور از اهداف کلان پست است. 
وی با تشریح عملکرد شش ماهه دستگاه متبوع خود در شهرستان گچساران ، اظهار داشت: اداره پست شهرستان گچساران با 22نفر نیروی انسانی مانند کلیه ادارات پست سراسر کشور به ارایه خدمات مطلوب به مردم عزیز شهرستان می پردازد.
رضایی، ارسال 29عدد مرسولات مردم شهرستان به اقصی کشورهای جهان، 102 هزار و 960 مرسوله صادره شهرستان به اقصی نقاط کشور، 64 هزار و 345 مرسوله وارده شهرستان که درب منازل همشهریان توزیع گردیده ، 4234عدد درخواست کد پستی جهت ارایه به سازمانها وادارات جهت آدرس دهی دقیق و توزیع 3895عدد مرسوله خرید اینترنتی از طرف مردم وتوزیع درب منازل از جمله گوشه ای از خدمات ارائه اداره پست در شش ماهه نخست سال جاری بوده است. 
رئیس اداره پست شهرستان گچساران با بیان اینکه این اداره جهت ارایه خدمات مطلوب تر به جامعه هدف به نیابت از ادارات طرف قرارداد به ارائه خدمات می پردازد، افزود: اداره ثبت اسناد، اداره ثبت احوال، نیروی انتظامی، اداره مخابرات، اداره کار تعاون ورفاه اجتماعی و بانک های عامل شهرستان از جمله این ادارات و سازمان های طرف قرارداد هستند.
رضایی با تشریحارائه خدمات اداره پست به نیابت از اداره ثبت اسناد، ابراز داشت: تعداد 2102فقره مراحل انجام پرونده سازی به سند تک برگ و توزیع درسطح شهرستان، توزیع اخطاریه به تعداد 89فقره جهت انجام مراحل قانونی کارها از جمله این امور است.
وی در تشریح خدمات ارائه شده اداره پست به نیابت از اداره ثبت احوال شهرستان گچساران، گفت: ثبت نام تعداد 402عدد کارت ملی هوشمند، توزیع 8153 عدد کارت ملی هوشمند به صاحبان کارت ملی هوشمند از اهم فعالیت ها است. 
رئیس اداره پست شهرستان گچساران اضافه کرد: همچنین این اداره به نیابت از نیروی انتظامی به توزیع کارت خودرو برگ سبز وکارت سوخت توزیع گذر نامه وکارت پایان خدمت در سطح شهرستان اقدام می نماید.
رضایی بیان داشت: اداره پست شهرستان گچساران، توزیع تعداد 48 هزار و 812 عدد قبض تلفن درب منازل همشهریان را به نیابت از اداره مخابرات انجام داده است.
وی توزیع اخطاریه به تعداد 1038فقره کارگران شهرستان را از جمله خدمات نیابتی اداره پست نسبت به اداره کار تعاون ورفاه اجتماعی در شش ماهه نخست سال جاری اعلام کرد. 
رئیس اداره پست شهرستان گچساران توزیع اخطاریه های بدهی مردم به بانکها به تعداد567فقره را نیز از خدمات نیابتی ارائه شده به بانک های عامل شهرستان بیان کرد. 
رضایی عمده ترین مشکل اداره پست در ارایِه خدمات مطلوبتر را عدم آدرس صحیح پستی اعلام کرد و گفت: این امر مشکلات زیادی را برای پرسنل خدوم اداره پست شهرستان و هم برای مردم ایجاد کرده است که این معضل تا حدودی با همکاری شهرداری محترم وقت در چندین سال گذشته حل شده اما قسمتی از شهر ازجمله پانصد دستگاه وقسمتی از کارکنان دولت هنوز با مشکل مواجهه هستند وشایسته است شهردار محترم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا ما بتوانیم خدمتی مطلوب به همشهریان ارایه نماییم.
وی پستچی گری ادارت را دومین مشکل در ارایه خدمات مطلوب عنوان کرد و افزود: این موضوع موجب شده تا ما در انجام وظایف ذاتی خود با مشکل مواجهه شویم.
رئیس اداره پست شهرستان گچساران با بیان سومین مشکل اداره پست اظهار داشت: بعضی از همشهریان محترم از شرکت های خرید اینترنتی درخواست کالا می نمایند اما متأسفانه بعد از آمدن کالا از گرفتن آن خوداری می نمایند به طوریکه این آمار 1769مورد بوده و موزعین ما براساس وظیفه ذاتی خود درخواست همشهریان را به درب منازل انها برده ولی از قبول خوداری کرده اند و این امر باعث اتلاف وقت همکاران ما در درسطح شبکه پستی شده است.
رضایی تصریح کرد: به طور حتم می توان گفت اداره خدمت رسانی که بیشترین ارتباط را با مردم شهرستان گچساران به صورت حضوری ورو دررو داشته است اداره پست شهرستان می باشد که در شش ماهه اول امسال حدود 239 هزار و 126 مورد حضور فیزیکی و رو در رو با همشهریان محترم داشته است.
وی در پایان با تقدیر از مجموعه همکاران خود در اداره پست شهرستان گچساران ، گفت: به سهم خود به همکارانم درسراسر این مرز وبوم وبه خصوص در اداره پست استان و شهرستانهای استان، بویژه همکارانم در اداره پست گچساران این روز را تبریک گفته و آرزوی سلامتی همراه با خیر وبرکت برای تک تک این زحمتکشان که در سرما وگرما به ارایه خدمات مطلوب به مردم اقدام می کنند ، می نمایم .
--------------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رضایی.
تنها مسئولی که خودش مثل یک کارمند کار می کند و انسانی مردمی و کار راه انداز است.
کاش چند مسئول دیگر در گچساران مثل مهندس رضا رضایی داشتیم.درود بر شرف ات.
Iran, Islamic Republic of
چرا پست مرسولات را درب منزل تحویل نمی دهد با تلفن این کار را انجام می دهد در صورتی هزینه را از قبل دریافت کرده است لطفا پیگیری شود
آواره
Iran, Islamic Republic of
اصلا هیچ بسته پستی در گچساران سالم بدست کسی نمیرسد . تمام بسته ها را باز میکنن
با کی بگی ..‌
پورالحسینی
Russian Federation
عرض خسته نباشید به مدیر مردمی و خوش اخلاق اداره پست شهرستان. آقای رضایی . انشالا سربلند باشند
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1