کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولانی و شهرستانی انجام گرفت

کلنگ‌زنی 2 پروژه گردشگری با اعتبار 19 میلیارد تومان در بویراحمد (+تصاویر)

13 مهر 1397 ساعت 20:15

محمود باقری با بیان اینکه به ازای ورود هر 6 گردشگر خارجی به استان یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: به دنبال توسعه زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش اشتغال و درآمدزایی هستیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ‌زنی این پروژه‌ها اظهار داشت: گردشگری جزء سه صنعت درآمدزایی دنیا و صنعتی بدون دود، آلودگی و دوستدار طبیعت است که اشتغال‌زایی و درآمدزایی خوبی را با خود به همراه دارد.


محمود باقری با بیان اینکه به ازای ورود هر 6 گردشگر خارجی به استان یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: به دنبال توسعه زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش اشتغال و درآمدزایی هستیم.
وی از احداث پروژه مجتمع گردشگری عدالت‌خواه در زمینی به مساحت دو هکتار خبر داد و گفت: در این مکان سفره‌خانه سنتی، سوئیت‌های اقامتی، سکوهای نشینمن، آلاچیق، فضای سبز و فضاهای ورزشی احداث شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 15 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته که از این میزان 9 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی بوده و مابقی آن سهم آورده سرمایه‌گذار است.
باقری همچنین از احداث مجتمع گردشگری حاتمی در روستای دهنو شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: چهار میلیارد تومان برای احداث این پروژه اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: دو میلیارد تومان سهم آورده سرمایه‌گذار پروژه مجتمع گردشگری حاتمی بوده و دو میلیارد تومان هم از محل تسهیلات اشتغال روستایی میراث فرهنگی استان از طریق صندوق کارآفرینی امید به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در پروژه مجتمع گردشگری حاتمی برای بیش از 20 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است، گفت: تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران زمینه  افزایش اشتغال را در استان فراهم کنیم.

جعفر گوهرگانی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی باید به عنوان دستگاه ناظر باید بر این پروژ‌ه‌ها نظارت کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با تقدیر از عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌های گردشگری زیادی که دارد نیازمند ایجاد چنین پروژه‌هایی است.

غلام‌محمد زارعی افزود: ترویج فرهنگ گردشگری و معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری سبب رشد و توسعه صنعت گردشگری در استان می‌شود.


کد مطلب: 403512

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403512/کلنگ-زنی-2-پروژه-گردشگری-اعتبار-19-میلیارد-تومان-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1