تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۴۰۳۵۱۲
با حضور مسئولانی و شهرستانی انجام گرفت

کلنگ‌زنی 2 پروژه گردشگری با اعتبار 19 میلیارد تومان در بویراحمد (+تصاویر)

۱
۰
کلنگ‌زنی 2 پروژه گردشگری با اعتبار 19 میلیارد تومان در بویراحمد (+تصاویر)
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ‌زنی این پروژه‌ها اظهار داشت: گردشگری جزء سه صنعت درآمدزایی دنیا و صنعتی بدون دود، آلودگی و دوستدار طبیعت است که اشتغال‌زایی و درآمدزایی خوبی را با خود به همراه دارد.


محمود باقری با بیان اینکه به ازای ورود هر 6 گردشگر خارجی به استان یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: به دنبال توسعه زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش اشتغال و درآمدزایی هستیم.
وی از احداث پروژه مجتمع گردشگری عدالت‌خواه در زمینی به مساحت دو هکتار خبر داد و گفت: در این مکان سفره‌خانه سنتی، سوئیت‌های اقامتی، سکوهای نشینمن، آلاچیق، فضای سبز و فضاهای ورزشی احداث شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 15 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته که از این میزان 9 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی بوده و مابقی آن سهم آورده سرمایه‌گذار است.
باقری همچنین از احداث مجتمع گردشگری حاتمی در روستای دهنو شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: چهار میلیارد تومان برای احداث این پروژه اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: دو میلیارد تومان سهم آورده سرمایه‌گذار پروژه مجتمع گردشگری حاتمی بوده و دو میلیارد تومان هم از محل تسهیلات اشتغال روستایی میراث فرهنگی استان از طریق صندوق کارآفرینی امید به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در پروژه مجتمع گردشگری حاتمی برای بیش از 20 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است، گفت: تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران زمینه  افزایش اشتغال را در استان فراهم کنیم.

جعفر گوهرگانی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی باید به عنوان دستگاه ناظر باید بر این پروژ‌ه‌ها نظارت کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با تقدیر از عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌های گردشگری زیادی که دارد نیازمند ایجاد چنین پروژه‌هایی است.

غلام‌محمد زارعی افزود: ترویج فرهنگ گردشگری و معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری سبب رشد و توسعه صنعت گردشگری در استان می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
United States
نکته اول اینکه رو چه معیاری به ازاری ۶ گردشگر یک شغل ایجاد میشه
نکته دوم پروژه های قبلی که وام گرفتن چی شد که به جدیدا وام می دید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1