کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد

پیروزه: ساخت مستند «آذری نژاد»، با هماهنگی کانون پرورش فکری کشور / دیشموک، چرام و لوداب فاقد کتابخانه و مرکز فرهنگی / اجرای برنامه قنوت فرشته‌ها در مصلی‌های استان

9 مهر 1397 ساعت 23:28

سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال هفته ملی کودک مصادف با ایام محرم شده تمامی برنامه‌ها با رویکرد عاشورایی برگزار می‌شود.


محمود پیروزه امروز دوشنبه 9 مهرماه 97 در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تعداد 11 مرکز ثابت، 5 مرکز سیار و 2 مرکز پستی در استان مشغول به فعالیت است.
پیروزه افزود: حدود 15 هزار نفر عضو کودک و نوجوان استان در فعالیت‌های کانون حضور دارند و حدود 110 جلد کتاب در کتابخانه‌های مراکز ما موجود است.
وی بیان داشت: این کانون حدود 44 برنامه و فعالیت برای جامعه هدف اعم از کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، سفال‌گری، نقاشی، خوشنویسی و سخنوری دارد.
سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بابیان اینکه از 14 تا بیستم مهرماه هفته ملی کودک و همچنین 16 مهرماه روز جهانی کودک است که برنامه‌هایی در این ایام برگزار می‌شود، گفت: در این هفته پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرهای یاسوج و سی‌سخت به تشریح اهداف و برنامه‌های این کانون می‌پردازیم، همچنین دیدار با «علی‌محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد را خواهیم داشت که در این دیدار اعضای موفق ما در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و همچنین اعضای توفیق یافته و همکاران حضور دارند.
پیروزه افزود: همچنین دیدار با «آیت‌الله ملک حسینی» نماینده ولی‌فقیه در استان و نماینده مردم در خبرگان رهبری خواهیم داشت تا از رهنمودهای ایشان استفاده لازم را ببریم و همچنین دیدار با «آیت‌الله حسینی» امام‌جمعه شهر یاسوج در برنامه کاری ما خواهد بود.
وی بیان داشت: مسابقه ادبی «من از تو می‌خواهم» با تهیه و توزیع فراخوان دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان با موضوع آزاد در استان برگزار می‌شود.
سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: ایستگاه نقاشی با موضوع محیط‌زیست در مرکز استان برپا می‌شود، ضمن اینکه ما در تمامی مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان به مناسبت هفته کودک برنامه داریم.
وی اظهار داشت: شرکت در جشن به مناسبت هفته کودک با همکاری و هماهنگی اداره کل زندان‌ها در کانون اصلاح تربیت یاسوج و همچنین نمایشگاه آثار اعضا و مربیان و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مراکز شهرستان برپا می‌شود.
پیروزه تصریح کرد: در این هفته عضویت رایگان را برای کودکان و نوجوانان داریم و با توجه به اینکه امسال هفته ملی کودک مصادف با ایام محرم شده تمامی برنامه‌ها با رویکرد عاشورایی برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که مرحله استانی در 18 مهرماه در یاسوج برگزار می‌شود و شعار هفته کودک «آینده را باید ساخت» است.
وی در ادامه افزود: حدود 60 نفر شرکت‌کننده در این جشنواره داشتیم که امسال متفاوت با سال‌های گذشته قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای داریم که 30 نفر در این بخش ثبت‌نام کردند، قصه‌گویی کلاسیک و سنتی که 27 نفر و مقاله‌نویسی 3 نفر ثبت‌نام کردند.
وی اضافه کرد: برنامه‌های ابتکاری امسال ما «قنوت فرشته‌ها» است که این طرح برای سال‌های آینده نهایی می‌شود.
سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد مناطقی ازجمله دیشموک، چرام و لوداب فاقد کتابخانه و مرکز فرهنگی هنری هستند.
پیروزه بر مهارت‌آموزی هر چه بیشتر نوجوانان تأکید کرد و گفت: جوانان می‌توانند در ساختن آینده بهتر یاور خانواده‌ها و جامعه باشند.
وی گفت: مستندی از روحانی «اسماعیل آذری نژاد» از اهالی شهرستان کهگیلویه که به روستاهای دورافتاده استان سفر می‌کند و به قصه‌گویی و کمک به کودکان می‌پردازد با همکاری کانون تهران و کانون این استان ساخته‌شده است.


کد مطلب: 403405

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403405/پیروزه-ساخت-مستند-آذری-نژاد-هماهنگی-کانون-پرورش-فکری-کشور-دیشموک-چرام-لوداب-فاقد-کتابخانه-مرکز-فرهنگی-اجرای-برنامه-قنوت-فرشته-ها-مصلی-های-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1