کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای برنامه‌ریزی و مدیریت کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

باقری: به اعتبارات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری می‌شود / احمدی: با طرح‌های بی‌فایده موافقت نکنید

9 مهر 1397 ساعت 10:07

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه باید با حوصله، دقت و کارشناسی شده طرح گردشگری را به تصویب برسانیم، اظهار کرد: نباید ثروت‌های ملی را قربانی تسهیلات کنیم که سود و فایده چندانی هم نداشته باشد.


نشست شورای توسعه و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار، عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار و مدیران ارشد استان برگزار شد.
در این جلسه طرح‌های گردشگری برای بررسی و تصویب مطرح شدند و محمود باقری  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در زمینه توزیع اعتبارات گردشگری مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: اعتبارات این اداره کل کاهش یافته است.
باقری اظهار داشت: گردشگری به عنوان یکی از 3 محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد در اولویت مسئولان استانی بوده ولی با این شرایط اعتبارات گردشگری کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه اعتبارات متناسب با محورهای توسعه نیست، عنوان کرد: در زمینه اختصاص اعتبارات عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیست و سومین اداره است.
باقری ابراز کرد: اعتبارات عمرانی بخش گردشگری استان جوابگوی تامین زیرساخت‌های این حوزه نیست و برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی که قصد ورود به این حوزه را دارند نیز توسط برخی دستگاه‌ها و مسئولان با سنگ اندازی روبه‌رو می‌شوند.
وی ادامه داد: بسیاری از گردشگران در هنگام حضور در شهر یاسوج و سایر مناطق استان به دلیل نبود فضاهای متنوع اقامتی و رفاهی شب در پارک‌ها می‌مانند و فردا صبح عازم شهر دیگری می‌شوند که باید به "ماندگاری گردشگر" به عنوان یک آیتم مهم در این حوزه بیش از پیش توجه کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود محدودیت‌های منابع اعتباری از هیچ کوششی برای توسعه و پویایی بخش کشاورزی استان دریغ نکردیم و توانسته‌ایم شاخص‌ها را ارتقا دهیم.
باقری بیان کرد: جلوگیری از انحراف تسهیلات گردشگری و صنایع دستی به جد در دستور کار بوده و در این راستا نظارت‌ها بیش از پیش شده که امیدوارم این مهم نیز به حداقل ممکن برسد و شاهد روزی باشیم که شاهد انحراف یک ریال از تسهیلات سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف نباشیم.
در ادامه محمود باقری گفت: یکی از شاخص‌های توسعه استان را گردشگری است و با طرح‌های ما همواره در شورای برنامه ریزی مخالفت می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه باید با حوصله، دقت و کارشناسی شده طرح گردشگری را به تصویب برسانیم، اظهار کرد: نباید ثروت‌های ملی را قربانی تسهیلات کنیم که سود و فایده چندانی هم نداشته باشد.


کد مطلب: 403388

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403388/باقری-اعتبارات-گردشگری-کهگیلویه-بویراحمد-بی-مهری-می-شود-احمدی-طرح-های-بی-فایده-موافقت-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1