کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

پرده‌برداری «مدیرکل تعزیزات حکومتی» از پرونده‌های ابهام‌انگیز و میلیونی در سازمان «صمت» کهگیلویه و بویراحمد / عوامل گرانفروشی در استان مشخص شدند

8 مهر 1397 ساعت 11:29

به همراه بازرسان و مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از 5 واحد تولیدی آب معدنی استان بازدید کردیم که متوجه شدیم آنها تخلف دارند و آن هم گرانفروشی 670 میلیون تومانی. اما سازمان «صمت» کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت بیش از سه ماه از آن بازدید پرونده‌ها را برای طی مراحل قانونی برای تعزیرات حکومتی هنوز ارسال نکرده است.


بازدید روز شنبه 7 مهرماه جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با اتفاقاتی همراه شد و تا جایی که زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با دیدن انبارهای پر از روغن و قفسه‌های خالی و نارضایتی مردم گفت: این اقدام مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج مصداق اختفاء و احتکار می‌باشد که جرم است.
اما وقتی رسانه‌ها از زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواستند که به خاطر فشارهای بر روی مردم با اینگونه متخلفان برخورد محکم و جدی داشته باشند، او سری تکان داد و گفت: باید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد پرونده را ارسال کند. چرا که او دستگاه نظارتی است و تا او در گزارش‌هایش و فرم نظارتش تخلفات فروشگاه‌ها و یا واحدهای تولیدی را ننویسد، ما نمی‌توانیم کاری کنیم.
رسانه‌ها که به خوبی متوجه منظور زیرائی نشدند، او برای روشن کردن ذهن خبرنگاران مصداق آورد و گفت: به همراه بازرسان و مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از 5 واحد تولیدی آب معدنی استان بازدید کردیم که متوجه شدیم آنها تخلف دارند و آن هم گرانفروشی 670 میلیون تومانی.
رضا زیرایی در حاشیه بازدید از یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ یاسوج  در جمع خبرنگاران افزود: این ۵ شرکت آب معدنی در یاسوج ۶۷۰ میلیون تومان تخلف گرانفروشی داشتند و بعد از گذشت بیش از سه ماه از آن بازدید، هنوز پرونده تخلف واحدهای تولیدی آب معدنی‌ها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهت سیر مراحل و برخورد قانونی به ما تحویل نشده است. 
وی اظهارکرد: با وجود تخلفات مشاهده شده، قرار بود که سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده این بازدیدها و صورت جلسات آنها را برای ما ارسال نمایند، اما هنوز که هنوز است خبری نیست. ما هم پیگیری و دنبال کردیم، اما نمی‌دانیم چرا سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده‌ها را ارسال نمی‌کند.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حتماً باید روی این پرونده‌ها گزارش و یا همان فرم سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه نظارت کننده و متولی وجود داشته باشد در غیر اینصورت ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و این قانون است.
زیرایی در پاسخ به سوالی که چرا سازمان صنعت و معدن پرونده‌ها را به تعزیزات حکومتی ارسال نمی‌کند، عنوان کرد: من نمی‌دانم و در حیطه کاری من هم نیست. 
وی اضافه کرد: قطعا در اینگونه مسائل ضعف از دستگاه های نظارتی است.
اما مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نظر می‌آید اصلاح قانون در این موارد ضروری باشد.
به گزارش کبنا، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری در بازدید از فروشگاه رفاه یاسوج بیان کرد: بازرسان صنعت، معدن استان عامل اصلی گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار هستند و چون صنعت و معدن در این خصوص دخیل است و ما نیز تا زمانی که وضع به همین منوال است بازدید از فروشگاه‌ها و بازار را متوقف می‌کنیم.
حالا باید دید که ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه مسوول ارشد استان برای نجات مردم زیر بار گرانفروشی عده‌ای در بازار یاسوج چه تدابیری می‌اندیشند.
همیاری بازرسان صنعت، معدن و تجارت با احتکار کنندگان و گرانفروشان بانفوذ موضوعی است که رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان مسوولان به آن پرداخته‌اند. یکی باید در اینجا با بعضی افرادی که به واسطه سهل‌انگاری، کم‌کاری و خدای نکرده همکاری با گرانفروشان و سودجویان، سبب گرانفروشی می‌شوند، برخورد قانونی انجام دهد تا حساب کار دست‌ همه بیاید.
بر اساس اطلاعات رسیده، به دلیل عدم نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گرانفروشی به اوج خود رسیده است و هر کس برای خودش قیمت‌گذاری می‌کنند و اینگونه بر مردم فشار می‌آورند. قرار است که امروز بازرسان بازارهای این شهرستان‌ها را مورد بازرسی قرار دهند.


کد مطلب: 403358

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403358/پرده-برداری-مدیرکل-تعزیزات-حکومتی-پرونده-های-ابهام-انگیز-میلیونی-سازمان-صمت-کهگیلویه-بویراحمد-عوامل-گرانفروشی-استان-مشخص-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1