تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۰۳۳۵۸
کبنا گزارش می‌دهد

پرده‌برداری «مدیرکل تعزیزات حکومتی» از پرونده‌های ابهام‌انگیز و میلیونی در سازمان «صمت» کهگیلویه و بویراحمد / عوامل گرانفروشی در استان مشخص شدند

۵
۰
پرده‌برداری «مدیرکل تعزیزات حکومتی» از پرونده‌های ابهام‌انگیز و میلیونی در سازمان «صمت» کهگیلویه و بویراحمد / عوامل گرانفروشی در استان مشخص شدند
کبنا ؛بازدید روز شنبه 7 مهرماه جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با اتفاقاتی همراه شد و تا جایی که زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با دیدن انبارهای پر از روغن و قفسه‌های خالی و نارضایتی مردم گفت: این اقدام مسوولان فروشگاه رفاه یاسوج مصداق اختفاء و احتکار می‌باشد که جرم است.
اما وقتی رسانه‌ها از زیرائی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواستند که به خاطر فشارهای بر روی مردم با اینگونه متخلفان برخورد محکم و جدی داشته باشند، او سری تکان داد و گفت: باید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد پرونده را ارسال کند. چرا که او دستگاه نظارتی است و تا او در گزارش‌هایش و فرم نظارتش تخلفات فروشگاه‌ها و یا واحدهای تولیدی را ننویسد، ما نمی‌توانیم کاری کنیم.
رسانه‌ها که به خوبی متوجه منظور زیرائی نشدند، او برای روشن کردن ذهن خبرنگاران مصداق آورد و گفت: به همراه بازرسان و مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از 5 واحد تولیدی آب معدنی استان بازدید کردیم که متوجه شدیم آنها تخلف دارند و آن هم گرانفروشی 670 میلیون تومانی.
رضا زیرایی در حاشیه بازدید از یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ یاسوج  در جمع خبرنگاران افزود: این ۵ شرکت آب معدنی در یاسوج ۶۷۰ میلیون تومان تخلف گرانفروشی داشتند و بعد از گذشت بیش از سه ماه از آن بازدید، هنوز پرونده تخلف واحدهای تولیدی آب معدنی‌ها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهت سیر مراحل و برخورد قانونی به ما تحویل نشده است. 
وی اظهارکرد: با وجود تخلفات مشاهده شده، قرار بود که سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده این بازدیدها و صورت جلسات آنها را برای ما ارسال نمایند، اما هنوز که هنوز است خبری نیست. ما هم پیگیری و دنبال کردیم، اما نمی‌دانیم چرا سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده‌ها را ارسال نمی‌کند.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حتماً باید روی این پرونده‌ها گزارش و یا همان فرم سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه نظارت کننده و متولی وجود داشته باشد در غیر اینصورت ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و این قانون است.
زیرایی در پاسخ به سوالی که چرا سازمان صنعت و معدن پرونده‌ها را به تعزیزات حکومتی ارسال نمی‌کند، عنوان کرد: من نمی‌دانم و در حیطه کاری من هم نیست. 
وی اضافه کرد: قطعا در اینگونه مسائل ضعف از دستگاه های نظارتی است.
اما مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نظر می‌آید اصلاح قانون در این موارد ضروری باشد.
به گزارش کبنا، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری در بازدید از فروشگاه رفاه یاسوج بیان کرد: بازرسان صنعت، معدن استان عامل اصلی گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار هستند و چون صنعت و معدن در این خصوص دخیل است و ما نیز تا زمانی که وضع به همین منوال است بازدید از فروشگاه‌ها و بازار را متوقف می‌کنیم.
حالا باید دید که ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه مسوول ارشد استان برای نجات مردم زیر بار گرانفروشی عده‌ای در بازار یاسوج چه تدابیری می‌اندیشند.
همیاری بازرسان صنعت، معدن و تجارت با احتکار کنندگان و گرانفروشان بانفوذ موضوعی است که رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان مسوولان به آن پرداخته‌اند. یکی باید در اینجا با بعضی افرادی که به واسطه سهل‌انگاری، کم‌کاری و خدای نکرده همکاری با گرانفروشان و سودجویان، سبب گرانفروشی می‌شوند، برخورد قانونی انجام دهد تا حساب کار دست‌ همه بیاید.
بر اساس اطلاعات رسیده، به دلیل عدم نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گرانفروشی به اوج خود رسیده است و هر کس برای خودش قیمت‌گذاری می‌کنند و اینگونه بر مردم فشار می‌آورند. قرار است که امروز بازرسان بازارهای این شهرستان‌ها را مورد بازرسی قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
جلیلی
United States
دولت هم در سطح کلان و با شدتی بیشتر در استان ما دچار یک سردرگمی عجیبی است.استاندار بی انگیزه ما و دو معاون .ر(با آرزوی سلامتی عاجل از درگاه خداوند) و یک معاون دیگر(مهندس فیلی).و به همه قول مساعد میدهد و با همه هم ارتباط دارد اما واقعا ضعیف ترین نیروی استانداری است،همه دست بدست هم داده اند که این بی برنامگی به اوج خود برسد.
باید به حال این مردم گریست.من متعجبم که هیئت تحریریه کبنا چرا بعنوان یک رسانه،نقد نمیکند این وضعیت را؟چرا نظرسنجی نمیکنید در مورد رضایت از عملکرد استاندار و تیم دولت در استان؟البته مثل نظرسنجی دیگران نباشد که با ربات هک میکنند.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عامل اصلی گرانی و کمبود اقلام ضروری ضعف در. استان است و به نظر می رسد نوعی.بند هم دخالت داشته باشد از مدیر کل محترم اطلاعات و دادگستری و بازرسی استان باید به این موضوع وارد شوند
Iran, Islamic Republic of
به داد مردم برسید
کی مسول برخورد با کم کاری صنعت ومعدن است.
اقای استاندار مساحمه نشود
بازرس صنعت معدن
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه همه عزیزان که آقای زیرایی کاملا درست گفته که باید فرم گزارش بازرسی سازمان صمت باشه تا در تعزیرات معد صدور رای بشه ولی چند نکته 1 بازرسان صمت متاسفانه به دلیل اینکه بیش از 10 سال سابقه کار دارند ولی متاسفانه در اجهافی که در این ساز مان می شود یعنی نیروی قراردادی که که یک اشل وزارتخانه ارسال کرده برای قرارداد یعنی همسان سازی و در تمام استانها کلیه نیرو های قرارداد بازرسی با دیگر قراردادیها در احکام کارگزینی برابر است ولی متاسفانه در این استان نزدیک به یک میلیون بازرسین با دیگر قراردادیها که حتی از لحاظ مدرک تحصیلی و حساسیت کار پایین تر هستند بیشتر می باشد و مسئولین سازمان صمت می گویند که با استان همجوار یعنی فارس همسان کرده ایم در صورتی که در فارس هم بازرسین قراردادی و هم دیگر قراردادیها برابر است و ما هم در خواست همسان سازی با قراردادیهای خود را داریم همان طوری که همه استانها با قراردایهای خود همسان کرده اند که واقعا از استاندار محترم ومعاونت محترم اقتصادی اشون خواهش میکنیم رسیدگی کنند.2 کلیه بازرسین در گزارش روزانه های خود که همان فرم های سریال دار جرایم صنفی و اقتصادی و جمع آوری کالای قاچاق هست تسلیم سازمان می کند که اگر در ارسال برگ های جریمه کوتاهی و قصوری می کنند خدا اعلم است. 3- حوزه بازرسی صمت معاون می خواهد توانمند آشنا به مسائل بازرسی و نظارت و پیگیر نه کسی که اصلا حضور فیزیکی ندارد اگر در انتصاب معاونت بازرسی دقت شود قطعا مثمر ثمر خواهد بود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1