تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۰۳۱۲۵
یادداشت:

گزینه غیر بومی برای اداره راه شهرسازی موفق نیست / ردپای نماینده خاص در انتخاب مدیران خاص

علی انصاری
۲۱
۰
گزینه غیر بومی برای اداره راه شهرسازی موفق نیست / ردپای نماینده خاص در انتخاب مدیران خاص
کبنا ؛متن ارسالی

استان کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌هایی است که با اعمال نفوذ شدید نمایندگان مجلس اداره می‌شود اما چند سالی است که دیگر نباید کلمه نماینده را جمع ببندیم چرا که در شرایط فعلی تنها یک نماینده از حوزه‌ای خاص از استان می‌باشد که مدیران اجرایی را عزل یا نصب می‌نماید و هر آنکس که از مدار ایشان خارج شود جایگاهی در مدیریت نخواهد داشت.
در این میان دیگر شایستگی فنی و علمی، پایبندی به ارزش‌های نظام و اعتقاد به برنامه‌های دولت اساساً معنا و مفهومی نخواهد داشت.
انتخاب مدیران اجرایی از جمله دستگاه‌های عمرانی همچون راه و شهرسازی با نیت بهره بیشتر از مدیر انتخاب شده در جهت تحقق اهداف جناب نماینده صورت می‌پذیرد.
برای این مقصود بهترین گزینه مدیران غیربومی ضعیفی ست که بدون توجه به دیگر نمایندگان دستورات نماینده‌ی خاص را انجام دهد
در چند سال اخیر شاهد این نمونه از مدیران ضعیف در راه و شهرسازی استان بوده‌ایم همگان دیدند چگونه اعتبارات استان به سمت و سویی خاص جریان پیدا کرد و سایر نقاط محروم ناجوانمردانه به قهقرا رفتند.
آیا مدیریت ارشد استان تابحال از خودشان پرسیده‌اند با وجود یک مدیرکل ضعیف که اعضا تشکیل دهنده آسفالت را نمی‌داند چگونه در طی این دوسال اینهمه جاده در همان حوزه خاص ساخته شده است
آیا این کار غیر از همت فرزندان همین استان دلیل دیگری داشته؟ آیا اگر پیگیریها و نظارت‌های دقیق و دلسوزانه شبانه روزی اینها نبود، این همه عملیات عمرانی از جناب مدیرکل ساخته بود؟
چرا حق و حقوق بچه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در انتصابات این اداره کل نادیده گرفته می‌شود!؟
جالب است این نماینده محترم در برخی ادارات کل که خیلی هم براش مهم نیستند به خاطر نشان دادن قدرت و برتری از دیگر نمایندگان همکارش دخالت کرده و از مدیران ضعیف و ناتوان سایر حوزه‌های انتخابیه که مخالف نمایندگان فعلی بوده‌اند در سمت مدیرکل و معاونین استفاده می‌نماید.
چنین اشخاصی (مدیران ضعیف بومی) بدون داشتن پشتوانه علمی و سیاسی تنها منتظر فرمان از انتصاب کننده می‌باشند، اینان اشخاصی ناتوانی که در مدیریت مجموعه تحت سرپرستی به خاطر تصمیمات نابجا و نابخردانه هر روز می‌توانند سرمنشا یک بحران اداری و اجتماعی باشند.
اختیار عمل و اتخاذ تصمیم مدیریتی در اینگونه ادارات فاقد وجاهت بوده و تصمیم سازان اصلی کسانی هستند که باعث معرفی این شخص ضعیف ب جناب نماینده بوده‌اند.
تصور نمایید در چنین اداراتی آیا تحصیلکردگان، شایسته‌های اداری و کارکنانی که با زحمت و تحصیل علوم و فنون اداری و بدون وابستگی سیاسی سعی در پیاده سازی قوانین و مقررات و انجام خدمت بی منت به مردم بوده‌اند می‌توانند جایگاهی داشته باشند!؟
آیا مدیران ضعیف و بله قربان گو جرات استفاده از نیروهای پاکدست و کلیدی مجموعه تحت سرپرستی خود را دارند! پرواضح است که ایندست مدیران تا سرحد امکان از افراد توانمندتر از خودشان استفاده نخواهند کرد بلکه برای حذف آنها نهایت تلاش خود را خواهند نمود.
بنده معتقدم یک نماینده مجلس باید چه قبل از اقدام، چه حین اقدام و چه بعد از اقدام حتماً نظارت اساسی بر مسائل مختلف داشته باشد، اعتقاد راسخ به این مهم دارم که در بحث نیروی انسانی مهم‌ترین عامل توسعه انسانی هر منطقه‌ای است و معتقدم در شرایطی که ظرفیت استفاده از نیروهای استانی وجود دارد، دلیلی برای استفاده از سایر مدیران استان‌های دیگر نداریم. بحث مدیر کل راه وشهر سازی است که یک موضوع تخصصی و میدانی است و قطعاً مدیرانی که چندین دهه در خود استان در این زمینه کار کرده و مدارج علمی بالایی دارند، لذا برای ایجاد انگیزه در مدیران استانی حتماً باید تلاش کنیم از مدیران بومی استفاده کنیم. مضاف بر اینکه خود نماینده عالی دولت در استان باید خط قرمزش برای نمایندگان بحث عدم استفاده از نیروهای غیربومی باشد.
 مهم‌ترین پروژه‌های استان در حوزه راه و شهرسازی استان امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که در رأس همه این مسائل، نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد باید به این مسائل پاسخ‌گو باشد که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مواردی چون راه ارتباطی پاتاوه به دهدشت ورودی‌های کهگلویه، جاده یاسوج به سمیرم و چندین پروژه دیگر نمایندگان باید طبق سوگندی که یاد کردند و وعده‌هایی که در انتخابات به مردم دادند، منافع ملی کشور و مخصوصاً این استان محروم را در اولویت قرار دهند و با کسی در این زمینه تعارف نداشته باشند، در خصوص انتخاب مدیرکل جدید راه استان حتماً ضرورت دارد صد درصد علاوه بر بحث غیربومی بودن، مسائل دیگری هم مطرح باشد و گزینه مورد نظر باید نیروی همین وزارت خونه باشد وسوابق زیادی در این اداره داشته باشد از ریز تا درشت مشکلات این اداره را بداند پروژها و مشکلات این استان را به‌خوبی بشناسد و در این زمینه موضع بگیریم، هر چند ما بر روی فرد خاصی به هیچ وجه نظری نداریم.
 طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ودر خصوص راکت بودن پروژه‌ها به ‌وجودآمده در حوزه راه وشهرسازی، قطعاً معتقدیم به جابه‌جایی مدیرکل این اداره هستیم با این وجود اعتقاد راسخ به این مهم داریم که اگر یک نیروی بومی جایگذین شود شاهد رشد و پیشرفت توسعه در این استان می‌باشیم، و در صورت عدم وجود نیروهای بومی، در اولویت بعدی باید به سراغ نیروهای غیربومی برویم.
 بحث مدیر غیربومی نیز به این معنی نیست که ما کسی را که شناسنامه‌اش مربوط به این استان نیست، آن را غیربومی تلقی کنیم، ما معتقدیم آن‌هایی غیربومی‌اند که فقط برای مدیریت وارد استان می‌شوند، کسانی که چندین سال در استان بوده و خاک استان را خورده‌اند با کسانی که یک شبه مدیر استان می‌شوند، کاملاً فرق دارند.
ضمن اینکه تجربه استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های گذشته نشان داد که با توجه به تنوع قومیتها و فرهنگها و احزاب و گروههای مختلف گزینه غیر بومی در استان کهگلویه وبویراحمد در بعضی از ادارات با چالشهای کمتری مواجه خواهد بود ولی هیچ گاه گزینه غیر بومی برای اداره راه شهر سازی موفق نبوده است.
-------------------
علی انصاری
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادرت را بیامرزه با این متن که سراسر واقعیته.جای تعجب اینه که چرا . و دو نماینده دیگه استان با توجه به اینکه همه مسائل رو میدونن اقدام نمیکنن.یادش بخیر اگر حضرت ایت الله ملک حسینی بزرگ زنده بودن اجازه این همه تند روی رو به این نماینده نمی دادن.
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه که مدیریت بومی تا حالا باعث به وجود اومدن چنین وضعی برای استان شده. چطور همین مدیر راه برای استانی مثل سمنان خوب بوده ولی برای استان ما بدرد بخور نیست. بگو میخوایم مدیر بومی باشه تا گوشش در دست ما باشه
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده شما که راکت رو با راکد اشتباه گرفتی چطور به خودت اجازه دادی و در مورد نحوه چینش مدیران استان با اعتماد به نفس تمام مطلب نوشتی. بدبختی این استان دقیقا همین هست که ع.هستند در مورد هر چیزی نظر میدن تا بلکه منافع شخصی خودشون رو بدست بیارن غافل از اینکه در هر خط حرف زدنشون چندین غلط نهفته هست و مردم از طرز صحبتشون می فهمن .
Iran, Islamic Republic of
اعضای تشکیل دهنده آسفالت دیگه چه صیغه ای هست. اجزاء تشکیل دهنده درستشه.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
یک سوال اگر صفوی مدیر جدید راه و شهر سازی . چطور رئیس جمهور تا حالا چنین شخصی رو برای مدیریت راه استان محل تولد خودش انتخاب کرده بود. یا روحانی سمنانی نیست یا حرف شما در مورد مدیر راه و شهرسازی جدید درست نیست و قصد تخریب دارید. با همین حرفها استان رو تا حالا در همه زمینه ها عقب مونده نگه داشتین. گیریم که تمام عقب موندگی های استان طی این چند سال که تاجگردون نماینده مجلس بوده تقصیر تاجگردون باشه عقب افتاده گی های استان قبل از تاجگردون رو گردن چه کسی میندازید. با این حرفها فقط میشه سر بچه ها ر.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
انصافا"حق بامهندس راستامیباشدکه مدیرشودچون کاردان ومسلط برحوزه راه شهرسازی،وشجاعت شایستگی بسیاربالایی دارد جناب آقای دکترتاجگردون واستاندارمحترم خواهشن دیگه نگذارید بی انصافی هاادامه داشته باشه
حقگو
United States
درود خدا برنگارنده محترم که انصافا جز حقیقت چیز دیگری مطرح نکرد
عسیی
Iran, Islamic Republic of
دوستان نماینده و استاندار محترم خدای بیایید بررسی کنید هر مدیرکل غیر بومی امد برای اداره کل راه وشهرسازی با چه پروند از استان رفت .ودر مقابل مدیرانی که بومی بودن استان بودن چطور بودن .مدیران غیر بومی که این چند سال اخیر امدن هر کدوم .نمونش همین چند روز پیش. اما مدیران بومی رو بررسی کنید اصلا.
دنا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقانماینده خاص که منظورشماست بایدبه اوافتخارکنیم چراکه هم مقابل وزرامی ایستدوآنهارااستیضاح می کندوهم وزراازایشان حساب می برند.به شخصه معتقدهستم نیروهای توانمندبومی زیادی درسطح استان داریم امامشکل ازنماینده خاص نیست .عیب کارجای دیگری است.
گچساران
Romania
احسن حرف حق رازدی تشکرانصاری عزیز
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
شما اول برو دیکته (املا)متن درست کن نمیخواد نظر بدی
اتفاقا مشکل استان ،همین نظرات آبکی وغیر کارشناسی است
محسنی
France
درود بر کمایی و احسنت برنگارنده محترم
استان ما تک نماینده است
و نمایندگان دیگر .
Iran, Islamic Republic of
. فقط وفقط فاتحه خوانی بلداست.
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت عسکر
Iran, Islamic Republic of
. سر بچیل ایما
Iran, Islamic Republic of
مدیرآب وفاضلاب هم خیلی ضعیف تشریف دارند....
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
استاندارمحترم دیگه نگذارید اشتباهات قبل تکراربشه نزاریدگزینه غیربومی دوباره بیادومشکلات تکراربشه گزینه بومی برهمه چیزه مسلط است
بومی
Iran, Islamic Republic of
فقط گزینه غیربومی. اگه غیربومی با نمایندگان زد و بند دارد وای به حال بومی که وظیفه اش تبلیغ برای نماینده است
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
مهندس راستاتنهانیرویی بود درحوزه راه شهرسازی که همیشه ثابت قدم بود وتا جایی که ماخبر دارم تمام وقتش میگذاشت دراختیار اداره ونیروی کاملا فنی کاردان نترس توانمندهستن نمیدونم چرا ایقد درحق ایشون کوتاهی میشه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
سلام نويسنده محترم ميداني که پروژه هايي که قيد شده ارتباطي به راه و شهرسازي ندارد و متولي ان شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور است مثل پاتاوه - دهشت و ميداني اگر در گچساران کارها فعال است ارتباطي به راه و شهرسازي ندارد و همه کارها مربوط به شرکت ساخت است اشکال کار همين جاست همه فکر ميکنند متولي راه و شهرسازي است
Iran, Islamic Republic of
خوشم اومد از نتیجه حمایت زارع از وزیر در جریان استیضاح!!! تاریخ فراموش نمیکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1