کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

سفر رئیس بنیاد مستضعفان به یاسوج/ 22 هزار میلیارد در کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود /۲ هزار پروژه عمرانی در دست اجرا داریم

7 شهريور 1397 ساعت 0:42

وی افزود: رئیس بنیاد مستضعفان چهارشنبه هفته جاری به استان سفر می کند و برای شتاب بخشی به این طرح مهم از منطقه لنده بازدید خواهد کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: : ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، آب، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عزیر فیلی گفت: ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، آب، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌ها در این استان هزینه می ‌شود.
وی با تبریک دهه امامت و ولایت، اعیاد قربان و غدیرخم و هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: بیشترین میزان اعتبارها در فصل‌های حمل و نقل جاده‌ای، تأمین آب و بهداشت و درمان هزینه خواهد شد.
فیلی بیان کرد: جاده پاتاوه -دهدشت، چهارخطه های بهبهان -گچساران، یاسوج -شیراز، یاسوج - سمیرم، تأمین آب چهار شهر حوزه کهگیلویه از سد کوثر و تکمیل تأمین آب آشامیدنی شهرهای دوگنبدان و لیکک از مهمترین زیرساخت‌های در دست اجرای کهگیلویه و بویراحمد است.
**هم اکنون حدود ۲ هزار طرح عمرانی در این استان در دست اجراست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه، هم اکنون حدود ۲ هزار پروژه عمرانی با درصدهای متفاوت پیشرفت فیزیکی در دست اجرا داریم، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های عمرانی به ارزش هفت هزار میلیارد ریال در تا پایان سال ۱۳۹۷ در استان بهره‌برداری خواهد شد.
وی اظهار داشت: بیمارستان‌های ۲۸۶ تختی یاسوج، ۱۶۰ تختی گچساران و ۳۲ تختی باشت از مهمترین پروژه‌هایی است که تا پایان سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.
معاون امور عمرانی استانداری با اشاره وجود ۲ منطقه بسیار محروم زیلایی و لنده در این استان گفت: توسعه جدی این مناطق با حمایت بنیاد مستضعفان و دفتر ریاست جمهوری در دستور کار قرار دارد.
فیلی ابراز داشت: مقدمات اولیه توسعه منطقه لنده به عنوان دومین پایلوت کشوری رفع محرومیت با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام شده است.
وی افزود: رئیس بنیاد مستضعفان چهارشنبه هفته جاری به استان سفر می کند و برای شتاب بخشی به این طرح مهم از منطقه لنده بازدید خواهد کرد.
فیلی تصریح کرد: برای توسعه منطقه زیلایی نیز هفت هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه امضا شده است.
معاون عمرانی استانداری عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه تحولی چشمگیر در زیرساخت‌های رفاهی و اقتصادی این مناطق ایجاد خواهد شد.
فیلی یادآور شد: ۲۷۴ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در مناطق مختلف این استان فقط به بهره‌برداری می ‌رسد.
معاون امور عمرانی استانداری اظهار داشت: این تعداد شامل ۱۸۱ طرح عمرانی و ۹۳ طرح اقتصادی است.
وی افزود: ۴۱ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت کلنگ زنی می ‌شود که شامل ۲۴ طرح عمرانی و ۱۷ طرح اقتصادی است.
فیلی، میزان اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ‌زنی را افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
فیلی بیان کرد: میزان اشتغالزایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی استان در هفته دولت امسال یک هزار و ۴۳۶ نفر است.
به گفته وی، یک هزار نفر از این تعداد مربوط به طرح‌های عمرانی و مابقی نیز مربوط به طرح‌های اقتصادی است.


کد مطلب: 402602

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402602/سفر-رئیس-بنیاد-مستضعفان-یاسوج-22-هزار-میلیارد-کهگیلویه-بویراحمد-هزینه-می-شود-۲-پروژه-عمرانی-دست-اجرا-داریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1